Ελλάδα – Ισραήλ 58-75: Νέα βαριά ήττα για την Εθνική μπάσκετ στα φιλικά προετοιμασίας ενόψει του Eurobasket    Νοσοκομείο «Γεννηματάς»: Καταγγελία πως ασανσέρ έπεσε από τον 3ο όροφο    Όλες οι μειώσεις στις τραπεζικές προμήθειες – Τι αλλάζει την Δευτέρα στα ATM    Αργία του Δεκαπενταύγουστου: Πώς αμείβεται για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα    Θεσσαλονίκη: Απαγχονισμένος εντοπίστηκε άνδρας σε δημοτικό γυμναστήριο στο Πανόραμα    Πολύ υψηλός κίνδυνος για φωτιά σε Αττική, Πελοπόννησο, Στερεά Ελλάδα και άλλες 4 περιφέρειες    Καιρός: 40αρια και ισχυροί άνεμοι σήμερα – Σε «κόκκινο» συναγερμό Αττική, Εύβοια και Βοιωτία για ακραίο κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιών    Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας    Κωπηλασία: Θρίαμβος της Εθνικής Ομάδας στο Παγκόσμιο Εφήβων – Νεανίδων – Χρυσό μετάλλιο για τις Μουρατίδου, Διαβάτη και Λυκομήτρου    Λιμάνι Πειραιά: Φεύγουν οι αδειούχοι του Αυγούστου – Με 100% πληρότητα αναχωρούν τα πλοία      

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Οδήγηση στο χιόνι και στον πάγο!



Η οδήγηση σε χιονισμένο οδόστρωμα, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από την πλευρά του οδηγού, λόγω της μειωμένης πρόσφυσης των ελαστικών και της έλλειψης τριβής πάνω στο χιόνι και στον πάγο. Ποιες είναι λοιπόν οι βασικές αρχές για ασφαλή οδήγηση;


Στην Ελλάδα, ελάχιστοι άνθρωποι έχουν την εμπειρία να οδηγούν στο χιόνι, κάτι απολύτως φυσιολογικό λόγω των κλιματικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας. Με τις πρώτες νιφάδες, πολλοί οδηγοί πανικοβάλλονται και είτε δεν μπαίνουν καν στο αυτοκίνητο, είτε δεν γνωρίζουν τα μυστικά και έρχονται συνήθως προ δυσάρεστων εκπλήξεων, ακόμα και αν έχουν στην κατοχή τους τετρακίνητο.  
Η οδήγηση στο χιόνι είναι σαφώς πιο δύσκολη απ’ ότι σε ένα στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά όχι ακατόρθωτη. Τι λοιπόν πρέπει να κάνουμε; Πριν μπούμε στο αυτοκίνητο, ελέγχουμε το παρμπρίζ, τα φώτα, τους καθρέπτες και τα πλαϊνά τζάμια και απομακρύνουμε τυχόν χιόνι ή πάγο, ώστε να έχουμε την βέλτιστη ορατότητα. Είναι σημαντικό τα ελαστικά μας να είναι σε καλή κατάσταση και χωρίς φθορές, καθώς στο χιόνι η πρόσφυση είναι πολύ χαμηλότερη. Φυσικά, δεν ξεχνάμε τις αντιολισθητικές αλυσίδες ακόμα και αν διαθέτουμε 4Χ4, τις οποίες τοποθετούμε πάντα στους εμπρός τροχούς, εκτός αν το όχημα μας είναι πισωκίνητο.
Κατά την οδήγηση, κινούμαστε πάντα με χαμηλή ταχύτητα και κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση απ΄ότι συνήθως, από το προπορευόμενο όχημα. Αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις του τιμονιού, δεν επιταχύνουμε και δεν πατάμε φρένο με δύναμη, ειδάλλως το πιθανότερο είναι γλιστρήσει το αυτοκίνητο, ειδικά σε κατηφόρα.
Στην στροφή πατάμε το πεντάλ του φρένου αρκετά πριν και αν τύχει να ακινητοποιήσουμε το όχημα, ξεκινάμε με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και πολύ σιγά. Αν οι τροχοί κολλήσουν, δεν σπινάρουμε διότι είναι πιθανό να εισχωρήσουν ακόμα πιο βαθιά στο χιόνι. Τους μετακινούμε δεξιά-αριστερά ή κάνουμε όπισθεν, προκειμένου να αποφύγουμε το συγκεκριμένο σημείο. 

Φυσικά, δεν ξεχνάμε να έχουμε τα φώτα πάντα αναμμένα και φροντίζουμε το ρεζερβουάρ να είναι γεμάτο με καύσιμα, αφού λόγω της πίεσης, η κατανάλωση σε τέτοιες συνθήκες είναι διπλάσια.

zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου