Πώς να εντοπίσετε δωρεάν ένα smartphone χρησιμοποιώντας το Google Maps    Προσλήψεις 17 ατόμων στον ΔΕΔΔΗΕ    Κηφισιά και Διόνυσος «ενώνονται» κατά των διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο: «Άνευ προηγουμένου επιβάρυνση»    Formula 1: Θα γίνει μάχη σήμερα για την pole position στο Βέλγιο    Εκρηκτικές οι καιρικές συνθήκες το Σαββατοκύριακο – Ακραίος κίνδυνος πυρκαγιάς – Πολεμικό ανακοινωθέν θυμίζει ο χάρτης πρόβλεψης κινδύνου    Ανώγεια: Βραδιά Αστροπαρατήρησης στον "Τόπο του Βοσκού"    Ηράκλειο - τραγωδία: Νεκρό κοριτσάκι 18 μηνών που πνίγηκε από σουβλάκι!    Παραμένει και σήμερα «στα κόκκινα» το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας – Στα 10.818 MW η κορύφωση του φορτίου – Η ανησυχία για το φθινόπωρο    Τσιμπήματα τσούχτρας, εγκαύματα, καλοκαιρινοί ερεθισμοί: Πώς τα αντιμετωπίζουμε στις διακοπές    250 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ στην ΕΥΔΑΠ για επενδύσεις      

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

O πρώτος αερόσακος για μοτοσικλετιστές! (ΦΩΤΟ)




Οι αερόσακοι θεωρούνται πλέον αυτονόητο αξεσουάρ ασφαλείας στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Αντίθετα, η δημιουργία ενός αερόσακου για μοτοσικλετιστές σκόνταφτε μέχρι σήμερα σε ανυπέρβλητα εμπόδια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπιζόταν στον…αναβάτη. Το σώμα του μοτοσικλετιστή εκτοξεύεται προς εμπρός στα ατυχήματα κάνοντας προβληματικό το σωστό timing. Έτσι ήταν μεγάλη η πιθανότητα να ανοίξει πρόωρα ή καθυστερημένα το σωτήριο μαξιλάρι. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις φούσκωνε, χωρίς να είναι οπωσδήποτε απαραίτητο, καταστρέφοντας έτσι και το πάνω μέρος της φόρμας του αναβάτη, στο οποίο ήταν ενσωματωμένο.

Η ιταλική Dainese υποστηρίζει ότι έδωσε αξιόπιστες λύσεις σε αυτά τα προβλήματα με τον καινοτόμο αερόσακο D-Air για μοτοσυκλέτες, τον οποίο θα λανσάρει στην αγορά μέσα στην άνοιξη. Το νέο σύστημα ασφαλείας περιλαμβάνει αισθητήρες στο μπροστινό πιρούνι του τιμονιού και κάτω από τη σέλα. Τα στοιχεία τους μεταδίδονται σε μία κεντρική μονάδα διαχείρισης, η οποία τα επεξεργάζεται και αποφασίζει πότε είναι απαραίτητη η πυροδότηση του αερόσακου. Ο τελευταίος είναι ενσωματωμένος στο προστατευτικό μπουφάν ή γιλέκο του αναβάτη και φουσκώνει μέσα σε 45 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Το D-Air αναγνωρίζει με αξιοπιστία μία μετωπική σύγκρουση ή ένα γλίστρημα του δικύκλου, κάτι που επιβεβαιώνει και ο αναβάτης αγώνων Στέφαν Μπραντλ. Ο Γερμανός χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα προστασίας εδώ και τρία χρόνια στους αγώνες. Σε αυτό το διάστημα τον προστάτευσε το αγωνιστικό D-Air δεκαπέντε φορές άψογα σε ισάριθμες πτώσεις. H Dainese χρειάστηκε μία δεκαετία μέχρι να το εξελίξει σε φάση παραγωγής για τον μέσο μοτοσικλετιστή. Μάλιστα, ο πρωτοποριακός αερόσακος για δικυκλιστές έχει λάβει πιστοποίηση και από τον γερμανικό οργανισμό τεχνικού ελέγχου TUV SUD μετά από 800 επιτυχημένες δοκιμές.

Αρχικά θα διατίθενται στην αγορά ένα μπουφάν και ένα γιλέκο από υλικό Goretex με το σύστημα D-Air. Προβλέπεται επίσης η ενσωμάτωσή του και σε μία δερμάτινη φόρμα για τους πιο σπορτίφ αναβάτες. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε την κεντρική μονάδα διαχείρισης, την τοποθέτηση των αισθητήρων και έτοιμο το…κοστούμι.

Το μπουφάν κοστολογείται γύρω στα 1.500 ευρώ και το γιλέκο 750, ενώ το κιτ αισθητήρων και εγκεφάλου θα τιμολογείται περίπου 450 ευρώ. Σίγουρα ένα τσουχτερό πακέτο, το οποίο θα επιλέξει δύσκολα ο μέσος αναβάτης λόγω κόστους. Η αρχή όμως έγινε και αργότερα θα ακολουθήσουν και φτηνότερες προτάσεις.



Seleo.gr News 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου