Νέα δεδομένα στην αγορά αυτοκινήτου δημιουργεί η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να καταργήσει το κίνητρο απόσυρσης για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Το όφελος που χάνει κάποιος εξαρτάται από τα κυβικά εκατοστά του οχήματος που θα αγόραζε σε αντικατάσταση του παλαιού. Συγκεκριμένα:
■ Εως 300 ευρώ αν αγοράσει αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
■ Εως 960 ευρώ αν αγοράσει αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κ.ε. και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
■ Εως 1.430 ευρώ αν αγοράσει αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κ.ε. και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
■ Εως 2.800 ευρώ αν αγοράσει αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.ε. και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.
Από το υπουργείο Οικονομικών πάντως δεν δείχνουν διάθεση να δώσουν παράταση του μέτρου έστω και για λίγους μήνες, έως την άνοιξη του 2016, οπότε σχεδιάζεται να ανακοινωθεί ένα νέο σύστημα φορολόγησης της αγοράς νέου αυτοκινήτου. Θεωρούν όμως πως έως τότε ίσως και οι ίδιες οι αντιπροσωπίες αυτοκινήτων να υποκαταστήσουν το κίνητρο που καταργείται, πριμοδοτώντας επιλεκτικά τις τιμές ορισμένων μοντέλων προκειμένου να μην παγώσει η αγορά.
Αλλαγές το 2016
Στο υπουργείο Οικονομικών κάνουν σχέδια για έναν νέο τρόπο φορολόγησης των Ι.Χ., με στόχο να μειωθούν οι φόροι που βαρύνουν την αγορά τους. Η προοπτική αυτή όμως, όπως παραδέχονται και οι ίδιοι, φαντάζει ακόμα μακρινή, αφού στους προσεχείς 5-6 μήνες η κυβέρνηση θα έχει άλλες προτεραιότητες.
Προκειμένου, όμως, να πάψουν να κυκλοφορούν τα παλαιά Ι.Χ., εξετάζεται να επιβληθούν αντικίνητρα στην κυκλοφορία τους, τα οποία θα υποκαταστήσουν τα κίνητρα αγοράς καινούριου. Ουσιαστικά όσοι δεν αλλάξουν αυτοκίνητο σύντομα, θα υποχρεωθούν να το πράξουν στο κοντινό μέλλον, καθώς η χρήση τους θα θεωρείται εν πολλοίς ασύμφορη. Μεταξύ άλλων, στο υπουργείο Οικονομικών συζητείται η επιβολή «τέλους φύλαξης» (ή τέλος ακινησίας) για τις πινακίδες παλαιών αυτοκινήτων που μένουν κατατεθειμένες επί τριετία ή πενταετία, ενώ μετά και την πάροδο του χρόνου αυτού οι πινακίδες θα καταστρέφονται και ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να πληρώσει αδρά για να μπορέσει να βγάλει ξανά πινακίδες και να κυκλοφορήσει το όχημα που είχε σε ακινησία.
Πηγή: newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου