
Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών ACEM έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία πωλήσεων του 1ου τριμήνου του 2018.
Συνολικά κατά τους τέσσερις πρώτους φετινούς μήνες καταχωρήθηκαν 203.853 νέα δίκυκλα (μοτοσυκλέτες και σκούτερ άνω των 50κ.εκ.) αντιπροσωπεύοντας αύξηση 4,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017 (194.655).
Η ανάκαμψη των πωλήσεων οφείλεται στη διεύρυνση των αγορών της Γαλλίας (+9,1%), της Γερμανίας (+1,9%), του Ην. Βασιλείου (+7,4%), της Ιταλίας (+1,4%) και της Πορτογαλίας (+16,5%).

Η αύξηση των πωλήσεων δεν ήταν ομοιογενής στην EU. Σε πολλές χώρες η αγορά συρρικνώθηκε, με σημαντικότερη υποχώρηση να παρατηρούμε στην Τσεχία (-17,3%), την Πολωνία (-28,7%) και την Αυστρία (-18,9%). Ωστόσο το πραγματικό μέγεθος των αγορών στις τρεις αυτές χώρες είναι μικρό και γι' αυτό δεν κατάφεραν να παρασύρουν το σύνολο σε πτώση.
Αντίθετα προς τις μοτοσυκλέτες, οι πωλήσεις μοτοποδηλάτων συντρίφτηκαν, σημειώνοντας μείωση κατά 40,2%. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν μόλις 37.071 μοτοποδήλατα έναντι 62.037 στο αντίστοιχο διάστημα του 2017. Σε πραγματικούς αριθμούς καταχωρήθηκαν φέτος 24.996 λιγότερα μοτοποδήλατα.

Πιθανός παράγων της μείωσης των νέων μοτοποδηλάτων είναι η αλματώδης ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Ευρώπη, με τη βοήθεια και της ευνοϊκής νομοθεσίας.
Τα ηλεκτρικά έχουν φτάσει πλέον να αποτελούν το 30% των πωλήσεων ποδηλάτων στην Ευρώπη. Νούμερο εντυπωσιακό, αφού μιλάμε για εκατομμύρια δίκυκλα. 702.000 πωλήθηκαν πέρσι στη Γερμανία, κοντά 300.000 στην Ολλανδία, 155.000 χιλιάδες στην Ιταλία, 200.000 αναμένονται φέτος στην Γαλλία μετά την καθιέρωση κινήτρων από την κυβέρνηση Μακρόν. Είναι κάτι που θα πρέπει ίσως να λάβουν υπόψη τους οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών.





Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου