Κρήτη: Η πρόσφατη χαλαζόπτωση προκάλεσε ζημιές σε αμπέλια, δενδρώδεις καλλιέργειες και ελιές    Τένις: 'Εχασαν Τσιτσιπάς και Σάκκαρη    Ειδικοί συνιστούν απαγόρευση των οθονών για παιδιά κάτω των έξι ετών    Φορολοταρία Μαρτίου: Έγινε η κλήρωση – Δείτε αν κερδίσατε μέχρι 50.000 ευρώ    Ορίστηκαν οι ημιτελικοί του Ολυμπιακού με την ΑΕΚ – Τι ισχύει για το Παναθηναϊκός – Προμηθέας    Θρήνος στο Πολεμικό Ναυτικό: Ανθυπολοχαγός έχασε την ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης    IRIS: Από 1η Νοεμβρίου άμεσες πληρωμές χωρίς προμήθεια σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα    Σεισμική δόνηση 3,1 Ρίχτερ στην Εύβοια – Αισθητή και στην Αττική Σεισμική δόνηση 3,1 Ρίχτερ στην Εύβοια    Καιρός: Ισχυροί βοριάδες, νεφώσεις και πτώση της θερμοκρασίας σήμερα     Έρευνα: Αυτοκίνητα ηλεκτρικά ή υβριδικά; – Οι διαφορές στο κόστος χρήσης      

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Οι αερολέσχες ρίχνονται στη μάχη των πυρκαγιών - Ο σχεδιασμός για την επιτήρηση δασικών περιοχών



Ιδιώτες, κάτοχοι κυρίως μικρών αεροσκαφών, ρίχνονται και φέτος στην μάχη πρόληψης των δασικών πυρκαγιών. 



Μονοκινητήρια αεροσκάφη θα πετούν πάνω από δασικές περιοχές και θα είναι τα μάτια της πυροσβεστικής ώστε να έχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο και να μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης στο ελάχιστο. Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr φέτος έχουν υπάρξει εισηγήσεις για την αλλαγή στον τρόπο εναέριας επιτήρησης. Πέρυσι, υπήρχαν πολλές περιπτώσεις που έστελναν τον ίδιο πιλότο με το αεροπλάνο του σε διαφορετικές περιοχές της χώρας με αποτέλεσμα να μειώνεται ο χρόνος επιτήρησης. Για παράδειγμα, απογειωνόταν κάποιος από Αθήνα για να πάει για επιτήρηση στην Λευκάδα, με αποτέλεσμα ο χρόνος που έμενε στον αέρα να είναι λίγος, αφού θα έπρεπε να υπολογιστεί και ο χρόνος μετακίνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες για φέτος υπάρχει εισήγηση να χωριστούν σε τομείς ευθύνης με βάρδιες. Ο καλύτερος προγραμματισμός θα επιτρέψει την καλύτερη αξιοποίηση των ιπτάμενων εθελοντών και θα προσθέσει περισσότερες ώρες στην εναέρια επιτήρηση των περιοχών ενδιαφέροντος. Το 2019, η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία βάσει του μνημονίου συνεργασίας που είχε συνάψει πέταξε 805 ώρες σε αποστολές πυρανίχνευσης χρησιμοποιώντας τις Αερολέσχες και τα αεροσκάφη τους. Οι πτήσεις αυτές διήρκησαν τουλάχιστον 4 ώρες και πραγματοποιούνταν ακόμη κι υπό αντίξοες συνθήκες. Για παράδειγμα το 2018 κατά τη διάρκεια των καταστροφικών πυρκαγιών στο Μάτι πετούσαν σε άλλη περιοχή 2 αεροσκάφη αερολεσχών. Βάσει του μνημονίου, η Πολεμική Αεροπορία προσφέρει το καύσιμο που κατανάλωσε το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης. Το υπόλοιπο κόστος (που είναι και το μεγαλύτερο) συντήρησης και ασφάλιστρων επιβαρύνει τον ιδιώτη χειριστή. Λόγω του πλήθους των μέσων και ιδιωτών χειριστών που υπάρχουν στις αερολέσχες, τέτοιου είδους εθελοντικών πρωτοβουλιών δύναται να παρέχουν συνεχή κάλυψη στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας και να συνεισφέρουν στο δύσκολο έργο της Πολιτικής Προστασίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Πολεμικής Αεροπορίας για τον έγκαιρο εντοπισμό εστιών πυρκαγιάς. Ταυτόχρονα αποφορτίζει το έργο των κρατικών αεροσκαφών μειώνοντας το επιχειρησιακό κόστος, τόσο σε χρήματα και εργατοώρες όσο και στην καταπόνηση των εναερίων μέσων. Μια δράση εθελοντισμού που εάν το Κράτος οργανώσει ακόμα καλύτερα θα μπορέσει να αποτελέσει ουσιαστική χείρα βοηθείας κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Κοινή πεποίθηση αποτελεί ότι φέτος πρέπει να υπάρξει καλύτερη οργάνωση από την Πολιτική Προστασία ως προς τον προγραμματισμό και σχεδίαση αποστολών, και ίσως περαιτέρω κάλυψη του κόστους πτήσεων έστω και με συμβολική συμμετοχή. Κάτι που θα λειτουργήσει ενισχυτικά στο κομμάτι του εθελοντισμού την αντιπυρική περίοδο



Πηγή: enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου