Μέσα στα επόμενα (λίγα) 24ωρα ανοίγει η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «my car» μέσω της οποίας οι οδηγοί θα μπορούν να θέτουν...
το όχημά τους σε καθεστώς ακινησίας προκειμένου να αποφεύγουν την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, τα τεκμήρια αλλά και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Μόνη εκκρεμότητα η υπογραφή της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης.
Η πλατφόρμα είναι έτοιμη και επιτρέπει την ακινησία του οχήματος με δύο κινήσεις. Στην πραγματικότητα, ο οδηγός θα μπαίνει στην πλατφόρμα με τους κωδικούς Taxis, θα επιλέγει το όχημα που θα θέλει να θέσει σε ακινησία και θα γνωστοποιεί την διεύθυνση στην οποία θα βρίσκεται το ακίνητο.
Σε περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτήτης στο όχημα τότε θα πρέπει να αυτός να μπαίνει με τους κωδικούς πρόσβασης του Taxis και να συναινεί ώστε να μπει το όχημα σε καθεστώς ακινησίας. Με αυτό τον τρόπο η διαδικασία θα ολοκληρώνεται και το όχημα θα εμφανίζεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ως ακινητοποιημένο. Δικαιολογητικά δεν θα προσκομίζονται από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ο οποίος βέβαια θα οφείλει να αφαιρέσει τις πινακίδες από το όχημά του όχι όμως και να τις παραδώσει στις αρχές.
Μέσα από την πλατφόρμα my car θα γίνεται και η άρση της ακινησίας. Η μόνη διαφορά είναι ότι για την οριστικοποίηση της άρσης ακινησίας, θα πρέπει να πληρωθεί το ποσό των τελών κυκλοφορίας. Με τα σημερινά δεδομένα, άρση ακινησίας γίνεται μόνο με την πλήρη καταβολή των τελών κυκλοφορίας ολόκληρου του έτους ανεξάρτητα από το πότε θα γίνει η άρση. Ωστόσο, μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα δοθεί η δυνατότητα στους οδηγούς που θα κάνουν άρση ακινησίας, να πληρώνουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για το συγκεκριμένο διάστημα για το οποίο θα κινηθεί το αυτοκίνητο.
Η ανάγκη να κατατεθεί αυτή η νομοθετική ρύθμιση δεν είναι άμεση καθώς η προθεσμία κατάθεσης των πινακίδων εκπνέει τον Φεβρουάριο (28/02). Ακόμη και όσοι καταθέσουν τις πινακίδες ηλεκτρονικά την τελευταία ημέρα της προθεσμίας, δεν θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το πρώτο δίμηνο του 2021. Δεδομένου λοιπόν ότι οι ακινητοποιήσεις οχημάτων θα γίνουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, οι πρώτες άρσεις ακινησίας θα γίνουν μετά τον Μάρτιο.
Η κοινή υπουργική απόφαση που αναμένεται να δημοσιευτεί ακόμη και σήμερα ή αύριο, θα προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα για τους παραβάτες. Αυτά τα φτάνουν στα 10.000 ευρώ συν το διπλάσιο ποσό των τελών κυκλοφορίας. Σε περίπτωση υποτροπής μάλιστα, το πρόστιμο θα τριπλασιάζεται και θα φτάνει στα 30.000 ευρώ πέραν της ποινής αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης για τρία χρόνια.
Η πλατφόρμα my car θα περιέχει και άλλες πληροφορίες για τα οχήματα πέραν του αν είναι ακινητοποιημένα ή όχι. Θα συγκεντρώνεται η πληροφορία για το αν το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ, αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας προηγούμενων ετών, αν υπάρχει ασφάλιση του οχήματος κλπ. Ουσιαστικά δηλαδή θα αποτελέσει το «εργαλείο» για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ κλπ. Πρόσβαση στις πληροφορίες του my car θα έχουν από την πρώτη στιγμή οι αστυνομικές αρχές προκειμένου να μπορούν να εντοπίζουν τα ανασφάλιστα ΙΧ ή τα οχήματα που θα έχουν δηλωθεί ως ακινητοποιημένα αλλά θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους.
Πηγή: Money Review
Μόνη εκκρεμότητα η υπογραφή της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης.
Η πλατφόρμα είναι έτοιμη και επιτρέπει την ακινησία του οχήματος με δύο κινήσεις. Στην πραγματικότητα, ο οδηγός θα μπαίνει στην πλατφόρμα με τους κωδικούς Taxis, θα επιλέγει το όχημα που θα θέλει να θέσει σε ακινησία και θα γνωστοποιεί την διεύθυνση στην οποία θα βρίσκεται το ακίνητο.
Σε περίπτωση που υπάρχει συνιδιοκτήτης στο όχημα τότε θα πρέπει να αυτός να μπαίνει με τους κωδικούς πρόσβασης του Taxis και να συναινεί ώστε να μπει το όχημα σε καθεστώς ακινησίας. Με αυτό τον τρόπο η διαδικασία θα ολοκληρώνεται και το όχημα θα εμφανίζεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ως ακινητοποιημένο. Δικαιολογητικά δεν θα προσκομίζονται από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ο οποίος βέβαια θα οφείλει να αφαιρέσει τις πινακίδες από το όχημά του όχι όμως και να τις παραδώσει στις αρχές.
Μέσα από την πλατφόρμα my car θα γίνεται και η άρση της ακινησίας. Η μόνη διαφορά είναι ότι για την οριστικοποίηση της άρσης ακινησίας, θα πρέπει να πληρωθεί το ποσό των τελών κυκλοφορίας. Με τα σημερινά δεδομένα, άρση ακινησίας γίνεται μόνο με την πλήρη καταβολή των τελών κυκλοφορίας ολόκληρου του έτους ανεξάρτητα από το πότε θα γίνει η άρση. Ωστόσο, μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση με την οποία θα δοθεί η δυνατότητα στους οδηγούς που θα κάνουν άρση ακινησίας, να πληρώνουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για το συγκεκριμένο διάστημα για το οποίο θα κινηθεί το αυτοκίνητο.
Η ανάγκη να κατατεθεί αυτή η νομοθετική ρύθμιση δεν είναι άμεση καθώς η προθεσμία κατάθεσης των πινακίδων εκπνέει τον Φεβρουάριο (28/02). Ακόμη και όσοι καταθέσουν τις πινακίδες ηλεκτρονικά την τελευταία ημέρα της προθεσμίας, δεν θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το πρώτο δίμηνο του 2021. Δεδομένου λοιπόν ότι οι ακινητοποιήσεις οχημάτων θα γίνουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, οι πρώτες άρσεις ακινησίας θα γίνουν μετά τον Μάρτιο.
Η κοινή υπουργική απόφαση που αναμένεται να δημοσιευτεί ακόμη και σήμερα ή αύριο, θα προβλέπει βαρύτατα πρόστιμα για τους παραβάτες. Αυτά τα φτάνουν στα 10.000 ευρώ συν το διπλάσιο ποσό των τελών κυκλοφορίας. Σε περίπτωση υποτροπής μάλιστα, το πρόστιμο θα τριπλασιάζεται και θα φτάνει στα 30.000 ευρώ πέραν της ποινής αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης για τρία χρόνια.
Η πλατφόρμα my car θα περιέχει και άλλες πληροφορίες για τα οχήματα πέραν του αν είναι ακινητοποιημένα ή όχι. Θα συγκεντρώνεται η πληροφορία για το αν το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ, αν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας προηγούμενων ετών, αν υπάρχει ασφάλιση του οχήματος κλπ. Ουσιαστικά δηλαδή θα αποτελέσει το «εργαλείο» για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ κλπ. Πρόσβαση στις πληροφορίες του my car θα έχουν από την πρώτη στιγμή οι αστυνομικές αρχές προκειμένου να μπορούν να εντοπίζουν τα ανασφάλιστα ΙΧ ή τα οχήματα που θα έχουν δηλωθεί ως ακινητοποιημένα αλλά θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους.
Πηγή: Money Review
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου