«Σάρκα και οστά» παίρνει το σχέδιο της ΔΕΗ για είσοδο στις υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες...
έχει ήδη ξεκινήσει η εγκατάσταση των πρώτων σταθμών φόρτισης οχημάτων. Μάλιστα, οι εγκαταστάσεις πρόκειται να «πυκνώσουν» μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς η εταιρεία προγραμματίζει μέσα στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου να τοποθετήσει τους πρώτους 100 σταθμούς από το δίκτυο φόρτισης που σχεδιάζει.
Όσον αφορά τα σημεία εγκατάστασης των σταθμών, η ΔΕΗ έχει προχωρήσει σε σχετική συνεργασία με μεγάλο «παίκτη» από τον κλάδο λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, για τη χρήση θέσεων στην αλυσίδα καταστημάτων πανελλαδικής εμβέλειας που αυτός διαθέτει. Επίσης, θα αξιοποιήσει κάποιο από τα τρία MoU που υπέγραψε τον περασμένο Ιούνιο με τη Fraport Greece, την ΑΒ Βασιλόπουλος και την Beat.
Οι 100 σταθμοί αποτελούν το πρώτο «κύμα» εγκαταστάσεων, με σκοπό τη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης που, όπως έχει προαναγγείλει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γ. Στάσσης, έως το 2023 θα αριθμεί 1.000 φορτιστές και μεσοπρόθεσμα 10.000. Με βάση τη στρατηγική της διοίκησης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας, με τις υπηρεσίες φόρτισης να αποτελούν την απαρχή ενός ολόκληρου «οικοσυστήματος» υπηρεσιών και προϊόντων στομ συγκεκριμένο τομέα.
Οι 100 πρώτοι σταθμοί θα περιλαμβάνουν φορτιστές ποικίλων τεχνικών χαρακτηριστικών. Από αυτούς, οι 45 θα προέλθουν από την Blink Charging Hellas, θυγατρική της αμερικανικής Blink Charging και της ελληνικής Eunice Energy Group, η οποία όπως ανακοίνωσε στις αρχές Δεκεμβρίου επικράτησε στον αντίστοιχο διαγωνισμό. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το προϊόν (IQ 250-EU) της εταιρείας που επικράτησε αποτελεί τριφασική μονάδα εναλλασσόμενου ρεύματος, ενώ θα παραχθεί στην Ελλάδα.
Στόχος της ΔΕΗ είναι να αυξάνει προσθέτει σταδιακά το δίκτυο με ολοένα περισσότερους φορτιστές. Σε αυτό το πλαίσιο, στις 30 Δεκεμβρίου προκήρυξε δύο καινούριους διαγωνισμούς, για 200 φορτιστές εναλλασσομένου ρεύματος και 8 φορτιστές συνεχούς ρεύματος (ταχείας φόρτισης), αντίστοιχα. Ο πρώτος διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 393.000 ευρώ και αφορά 100 μονάδες ισχύος 7 kW και 100 ισχύος 22 kW. Ο δεύτερος έχει προϋπολογισμό 367.800, για φορτιστές ισχύος άνω των 100 kW.
Οι ανάδοχοι που θα προκύψουν από τις δύο διαδικασίες θα αναλάβουν την προμήθεια των φορτιστών, τη μεταφορά και εγκατάσταση τους στην τοποθεσία που θα του υποδείξει η εταιρεία, καθώς και τη θέση τους σε λειτουργία (commissioning). Επίσης, θα συνδέσουν τις μονάδες με την ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης του δικτύου, ενώ θα παράσχουν και τεχνική υποστήριξη για τη λειτουργία τους.
Η εγκατάσταση των φορτιστών θα γίνει σε επιλεγμένες τοποθεσίες σε όλη την ελληνική επικράτεια. Παράλληλα, οι ανάδοχοι θα παράσχουν την απαραίτητη υποστήριξη – τεχνογνωσία για τη σωστή προετοιμασία του χώρου που θα γίνει η εγκατάσταση των φορτιστών στις τοποθεσίες που θα επιλεχθούν καθώς και για την επιτυχή σύνδεση των φορτιστών που θα τεθούν σε λειτουργία (commissioning) με το πρόγραμμα παρακολούθησης των φορτιστών (backend) της ΔΕΗ.
του Κώστα Δεληγιάννη
Όσον αφορά τα σημεία εγκατάστασης των σταθμών, η ΔΕΗ έχει προχωρήσει σε σχετική συνεργασία με μεγάλο «παίκτη» από τον κλάδο λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, για τη χρήση θέσεων στην αλυσίδα καταστημάτων πανελλαδικής εμβέλειας που αυτός διαθέτει. Επίσης, θα αξιοποιήσει κάποιο από τα τρία MoU που υπέγραψε τον περασμένο Ιούνιο με τη Fraport Greece, την ΑΒ Βασιλόπουλος και την Beat.
Οι 100 σταθμοί αποτελούν το πρώτο «κύμα» εγκαταστάσεων, με σκοπό τη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου φόρτισης που, όπως έχει προαναγγείλει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γ. Στάσσης, έως το 2023 θα αριθμεί 1.000 φορτιστές και μεσοπρόθεσμα 10.000. Με βάση τη στρατηγική της διοίκησης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας, με τις υπηρεσίες φόρτισης να αποτελούν την απαρχή ενός ολόκληρου «οικοσυστήματος» υπηρεσιών και προϊόντων στομ συγκεκριμένο τομέα.
Οι 100 πρώτοι σταθμοί θα περιλαμβάνουν φορτιστές ποικίλων τεχνικών χαρακτηριστικών. Από αυτούς, οι 45 θα προέλθουν από την Blink Charging Hellas, θυγατρική της αμερικανικής Blink Charging και της ελληνικής Eunice Energy Group, η οποία όπως ανακοίνωσε στις αρχές Δεκεμβρίου επικράτησε στον αντίστοιχο διαγωνισμό. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το προϊόν (IQ 250-EU) της εταιρείας που επικράτησε αποτελεί τριφασική μονάδα εναλλασσόμενου ρεύματος, ενώ θα παραχθεί στην Ελλάδα.
Στόχος της ΔΕΗ είναι να αυξάνει προσθέτει σταδιακά το δίκτυο με ολοένα περισσότερους φορτιστές. Σε αυτό το πλαίσιο, στις 30 Δεκεμβρίου προκήρυξε δύο καινούριους διαγωνισμούς, για 200 φορτιστές εναλλασσομένου ρεύματος και 8 φορτιστές συνεχούς ρεύματος (ταχείας φόρτισης), αντίστοιχα. Ο πρώτος διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 393.000 ευρώ και αφορά 100 μονάδες ισχύος 7 kW και 100 ισχύος 22 kW. Ο δεύτερος έχει προϋπολογισμό 367.800, για φορτιστές ισχύος άνω των 100 kW.
Οι ανάδοχοι που θα προκύψουν από τις δύο διαδικασίες θα αναλάβουν την προμήθεια των φορτιστών, τη μεταφορά και εγκατάσταση τους στην τοποθεσία που θα του υποδείξει η εταιρεία, καθώς και τη θέση τους σε λειτουργία (commissioning). Επίσης, θα συνδέσουν τις μονάδες με την ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης του δικτύου, ενώ θα παράσχουν και τεχνική υποστήριξη για τη λειτουργία τους.
Η εγκατάσταση των φορτιστών θα γίνει σε επιλεγμένες τοποθεσίες σε όλη την ελληνική επικράτεια. Παράλληλα, οι ανάδοχοι θα παράσχουν την απαραίτητη υποστήριξη – τεχνογνωσία για τη σωστή προετοιμασία του χώρου που θα γίνει η εγκατάσταση των φορτιστών στις τοποθεσίες που θα επιλεχθούν καθώς και για την επιτυχή σύνδεση των φορτιστών που θα τεθούν σε λειτουργία (commissioning) με το πρόγραμμα παρακολούθησης των φορτιστών (backend) της ΔΕΗ.
του Κώστα Δεληγιάννη
Πηγή: liberal.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου