Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022

2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας: Οι αγώνες αυτοκινήτου είναι γιορτή



Οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με Skoda Fabia R5 ήταν οι νικητές στο 2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας, ωστόσο...

 ο πραγματικός νικητής είναι οι Ελληνικοί αγώνες αυτοκινήτου.

Το 2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας είχε αυτό που έλειψε από τους ελληνικούς αγώνες φέτος, πολλές συμμετοχές, έντονο συναγωνισμό, και πολύ κόσμο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Αψηφώντας το τσουχτερό κρύο, πολλοί φίλοι των αγώνων και όχι μόνο είχαν φροντίσει από πολύ νωρίς να βρίσκονται στις θέσεις τους ώστε να «πιάσουν» κάποιο καλό σημείο στην ειδική διαδρομή Σκούρτα» και να απολαύσουν τα 56 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή. Η ατμόσφαιρα θύμιζε έντονα αγώνες παλαιότερων εποχών καθώς υπήρχαν διάσπαρτες παρέες θεατών οι οποίες σχολίαζαν τα τεκταινόμενα στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ τα αστεία και οι προβλέψεις για τις επιδόσεις των πληρωμάτων στον τελευταίο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς δεν έλειπαν.

Γεγονός ήταν πως οι περισσότερες κουβέντες αφορούσαν στον αν θα μπορέσει ο φετινός πρωταθλητής αναβάσεων στη κατηγορία της Formula Saloon Πασχάλης Χατζημάρκος καταφέρει να είναι ανταγωνιστικός πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Rally 2 και το αν θα έχουμε μάχη στην κατηγορία με κίνηση στους δύο τροχούς. Ακόμη ένα μεγάλο ερωτηματικό ήταν για το αν οι πολλές συμμετοχές των Ιστορικών αυτοκινήτων στον συγκεκριμένο αγώνα οφειλόταν στην επιτυχία του φετινού Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις και την στροφή αρκετών αγωνιζόμενων προς τα ιστορικά αυτοκίνητα.




Το φιλμ του αγώνα και οι πρωταγωνιστές του

Όλα αυτά τα ερωτήματα απαντήθηκαν από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου έδειξαν πως έχουν βρει την απαραίτητη χημεία που χρειάζεται και στην πρώτη τους εμφάνιση με ένα αγωνιστικό Rally 2 κατάφεραν να επικρατήσουν στον αγώνα. Το πλήρωμα προσαρμόστηκε ταχύτατα στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5 και κατάφερε να βρεθεί από νωρίς στην κορυφή των χρόνων κερδίζοντας τις δύο από τις τρεις ειδικές διαδρομές του αγώνα και σε κανένα σημείο δεν απειλήθηκε. Ο στόχος της συλλογής πληροφοριών και χιλιομέτρων για το πλήρωμα επετεύχθη και η αλήθεια είναι πως η επίδοση τους άφησε υποσχέσεις για το μέλλον.



Ακόμη ένα πλήρωμα το οποίο έλαμψε με τις επιδόσεις του ήταν αυτό των Παναγιώτη Παραδείση-Μιχάλη Φράγκου. Το “όπλο” τους ένα Mitsubishi Lancer EVO IX το οποίο όχι μόνο τους χάρισε τη νίκη σε μία ειδική διαδρομή αλλά τους έφερε και στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Για να γίνει όμως αυτό έπρεπε να παλέψουν από το πρώτο χιλιόμετρο και να αντιμετωπίσουν την επίθεση των Γιάννη Μπαντούνα-Ηλία Παναγιωτούνη οι οποίοι προδόθηκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή από το Mitsubishi Lancer EVO VI. Ο Πρωταθλητή Ελλάδος του 2018 Γιάννης Μπαντούνας έκανε την επιστροφή του αυτή τη φορά με τον Ηλία Παναγιωτούνη στη θέση του συνοδηγού και έδειξε σε όλους πως το αειθαλές Mitsubishi EVΟ έχει ακόμη βενζίνη στο ντεπόζιτο.



Τι να πούμε για την μάχη την οποία είδαμε στην κατηγορία F2. Οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος πήγαν από το πρώτο χιλιόμετρο του αγώνα τέρμα γκάζι, δίνοντας μια εξαιρετική αγωνιστική παράσταση με το Peugeot 208 Rally 4 κερδίζοντας και τις τρεις ειδικές διαδρομές του αγώνα. Ωστόσο το πλήρωμα δεν κατάφερε να πανηγυρίσει την κατάκτηση της νίκης στην F2 και την τρίτη θέση στον αγώνα καθώς μια ποινή για jump start στην εκκίνηση της 3ης ειδικής διαδρομής τους έριξε στην τέταρτη θέση. Παρολαυτά οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος έδειξαν πως παραμένουν ανταγωνιστικοί και αυτό είναι κάτι που κρατάμε για το 2023. Τη νίκη στην F2 και την τρίτη θέση του βάθρου στο 2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας κατέκτησαν τελικά οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally 4. Το πλήρωμα ήταν συνεχώς κοντά με τους χρόνους των πρωτοπόρων και αυτό τους χάρισε εν τέλει την νίκη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως η διαφορά μεταξύ πρώτου και δεύτερου στην F2 μετά και την ποινή ήταν λιγότερη του ενός δευτερολέπτου!



Την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Παναγιώτης Ισμαήλος-Κώστας Σούκουλης από τους οποίους περιμέναμε να είναι περισσότερο ανταγωνιστικοί με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Οι Κωνσταντίνος Τζέμος-Διονύσης Κολοτούρος με το Mitsubishi Lancer EVO IX ολοκλήρωσαν τον αγώνα στην έκτη θέση μετά από μάχη με τους Διονύση Σπανό-Σωτήρη Γκότοβο. Το εν λόγω πλήρωμα απόλαυσε με το Subaru Impreza STI R4 τον αγώνα τερματίζοντας στην έβδομη θέση. Το τρίτο σκαλί του βάθρου στην F2 και την όγδοη θέση συμπλήρωσαν οι Αντώνης Δημόπουλος-Χρήστος Ξυνής με το εντυπωσιακό Toyota Starlet. Οι Θανάσης Αθανάσουλας-Βασίλης Μπασιούκας (Mitsubishi Lancer EVO VI) και οι Ανδρέας Καροτσιέρης-Ανδρέας Στεργίου (Subaru Impreza STI N12) συμπλήρωσαν την δεκάδα.



Τα Ιστορικά ήρθαν για να μείνουν

Όμορφες μάχες και πλούσιο θέαμα είχαμε και στη κατηγορία των Ιστορικών. Αγωνιστικά αυτοκίνητα τα οποία έχουν γράψει την δική τους ιστορία στον χώρο των αγώνων έδωσαν το δικό τους στίγμα στο 2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας. Η αλήθεια είναι πως το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ήταν η σπίθα που χρειαζόταν για να ανάψει η πυρκαγιά της εκ νέου συμμετοχής των Ιστορικών αυτοκινήτων στους αγώνες.

Κατά γενική ομολογία όλοι τους ήταν πρωταγωνιστές αλλά εμείς ξεχωρίσαμε κάποιους. Οι Αλέξανδρος Χαλιβελάκης-Θανάσης Παπαγεωργίου μετά την σπουδαία τους εμφάνιση στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, εντυπωσίασαν και στον τελευταίο χωμάτινο αγώνα της χρονιάς. Με το Ford Escort RS 2000 MK2 ήταν ταχύτεροι και στις τρεις ειδικές διαδρομές, κερδίζοντας ταυτόχρονα τον αγώνα. Επόμενοι στη λίστα μας οι Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη. Με την Toyota Corolla KE30 να περνά μια δεύτερη νιότη, το πλήρωμα αν μη τι άλλο εντυπωσίασε. Δεν είναι η δεύτερη θέση που κατέλαβε αλλά και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίστηκε την πίεση των Ιωάννη Εδιπίδη-Κίμων Λουμίδη.



Οι τελευταίοι, με το Ford Escort Mexico ροκάνιζαν συνεχώς τη διαφορά με μόνο στόχο να ανέβουν στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Μπορεί οι Ιωάννης Εδιπίδης-Κίμων Λουμίδης να αρκέστηκαν εν τέλει στην τρίτη θέση, έδειξαν όμως πως η τέχνη δεν ξεχνιέται. Στην τέταρτη θέση ο πάντα γρήγορος Σωτήρης Σκαλτσάς με το Volkswagen Golf MK2. Έχοντας ως συνοδηγό τον Νίκο Ξανθό έδειξε πως η επιστροφή του στους αγώνες είναι πλέον δεδομένη! Την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Γρηγόρης Πιερρουτσάκος-Αλέξανδρος Ματαλιωτάκης με το Peugeot 205 οι οποίοι τελικά απολαμβάνουν το χώμα περισσότερο από την άσφαλτο το τελευταίο διάστημα.



Στην έκτη θέση ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Χαράλαμπος Μανουσαρίδης-Λάμπρος Ζωγράφος με το Ford Escort RS 2000 MK2, με τους “GEO”-Δημήτρη Τριπιντή με το Peugeot 205 να ακολουθούν στην έβδομη θέση. Οι Μιχάλης Νομικός-Κώστας Τροβάς με το Toyota Starlet κατάφεραν να βρεθούν στην όγδοη θέση, με τους Παναγιώτη Κουτσίκο-Δημήτρη Βαζάκα (Toyota Starlet) και Κώστα Γεωργακόπουλο-Κώστα Κόντο (Toyota Corolla AE86) να συμπληρώνουν την δεκάδα.



Το χειροκρότημα του κόσμου δέχθηκαν και τα τρία πληρώματα της κατηγορίας Τ1. Μιλάμε για τους αγωνιζόμενους με τα τζιπ που τίμησαν τον αγώνα. Νικητές στο 2ο Ράλλυ Βοιωτίας ήταν οι Ιωάννης Βορριάς-Πέτρος Σιούτης με το Mitsubishi Pajero. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Βαγγέλης Μπερσής-Φώτης Κουτσουμπός (4X4 Custom) οι οποίοι απόλαυσαν τον αγώνα λίγο πριν την συμμετοχή τους στο φετινό Rally Dakar. Την τρίτη θέση συμπλήρωσαν οι Έκτωρ Κιμωνίδης-Συμεών Ζέρβας με Suzuki Jimny.



Οι αγώνες είναι γιορτή

Αν μπορούσαμε να βάλουμε έναν τίτλο για το 2ο Ράλλυ Σπριντ Βοιωτίας το “Οι αγώνες είναι γιορτή” σίγουρα θα ταίριαζε γάντι. Υπάρχουν πολλοί λόγοι οι οποίοι συνηγορούν σε αυτή μας την σκέψη. Το όμορφα θέαμα που πρόσφεραν όλα τα πληρώματα, ο έντονος συναγωνισμός, η παρουσία του κόσμου και το ζεστό χειροκρότημα για τους αγωνιζόμενους παρά το κρύο που επικρατούσε στην περιοχή είναι μερικοί από τους λόγους που μας κάνουν να πιστεύουμε πως αυτός ο αγώνας είναι η αρχή ώστε οι ελληνικοί αγώνες το 2023 να μπουν στον σωστό δρόμο και να χαρίσουν χαμόγελα και χαρά τόσο στους αγωνιζόμενους όσο και σε όσους αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό._ 4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Στα παρακάτω pdf μπορείτε να βρείτε τα αποτελέσματα του αγώνα.

FOC1234

FOCC

FOCT1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
















Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου