Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Φόρμουλα 1: Η Μερσέντες πετάει «λευκή πετσέτα» από το πρώτο γκραν πρι



Δεν ξεκίνησε καλά η σεζόν για την Μερσέντες, αλλά όπως δείχνουν τα… απόνερα της πρεμιέρας, μάλλον η χρονιά ίσως να ολοκληρώθηκε…

Ο Λούις Χάμιλτον μέσω του BBC καυτηρίασε την σχεδιαστική φιλοσοφία του φετινού μονοθεσίου W14, στρέφοντας ευθέως τα βέλη του κατά της αρμόδιας ομάδας του γκρουπ.

Επειτα από οκτώ χρόνια κυριαρχίας και μετά την παταγώδη αποτυχία της περσινής χρονιάς με την W13, όλοι στη Μερσέντες (μαζί κι ο Χάμιλτον), είχαν εκφράσει την πίστη ότι η ομάδα θα ανακάμψει το 2023.

Ολα αυτά, βέβαια, πήγαν περίπατο μετά το πρώτο γκραν πρι της φετινής σεζόν στο Μπαχρέιν, αφού η ελπιδοφόρα W14 έμεινε πολύ μακριά από τη Red Bull, τη Φεράρι, ακόμη κι από την Αστον Μάρτιν, τερματίζοντας 5η και 50 ολόκληρα δευτερόλεπτα μακριά από το πρώτο μονοθέσιο.

Σε έναν μόνο γύρο στις κατατακτήριες, αλλά και κατά τη διάρκεια του αγώνα της περασμένης Κυριακής, τα δύο αυτοκίνητα της Μερσέντες, θα λέγαμε ότι… γελοιοποιήθηκαν, κυρίως, από την Aστον Μάρτιν του Αλόνσο, η οποία διαθέτει κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και πίσω ανάρτηση, Μερσέντες… Παρότι ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, Τότο Βολφ, παραδέχθηκε ότι η ομάδα του θα ήταν ξανά πραγματικά ανταγωνιστική μόνο εάν έκανε ριζικές αλλαγές στην ιδέα του αυτοκινήτου της, η δοκιμασία του Μπαχρέιν άνοιξε νέα μέτωπα με κύριο πρόβλημα στην κάθετη δύναμη του μονοθεσίου.

Η Μερσέντες εμφάνισε μειονεκτήματα που τα εντοπίζει ακόμη και κάποιος που δεν είναι ειδικός της αεροδυναμικής, όπως το λεπτό αμάξωμα, τις μικροσκοπικές πλαϊνές δοκούς και τις εκτεθειμένες επιφάνειες δαπέδου που ξεχωρίζουν από τα άλλα μονοθέσια.

Ενώ η συντριπτική πλειονότητα της κάθετης δύναμης που δημιουργείται σε ένα σύγχρονο μονοθέσιο της F1 προέρχεται από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, είναι σαφές ότι η προσέγγιση της Μερσέντες για τη δημιουργία αυτής, είναι διαφορετική από κάθε άλλη ομάδα.

Η W14 είναι αρκετά ανταγωνιστική στις στροφές με χαμηλή ταχύτητα και στις ευθείες, αλλά στις στροφές με υψηλή ταχύτητα όπου η κάθετη δύναμη μετράει περισσότερο, το μονοθέσιο έχει απογοητευτικές επιδόσεις.

«Εχω οδηγήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα στη ζωή μου, που ξέρω τι χρειάζεται και τι δεν χρειάζεται ένα μονοθέσιο», τόνισε πικραμένος ο Χάμιλτον, ενώ ο Βολφ πρόσθεσε:

«Βάσει των αγωνιστικών μας φιλοδοξιών, ήταν κακό που βρεθήκαμε πίσω. Δεν θέλουμε να τερματίζουμε δεύτεροι, θέλουμε να κερδίζουμε. Όμως, υπάρχει μία ομάδα που είναι μίλια μακριά. Παίζουν με τον ανταγωνισμό, δεν φθείρουν καν τα ελαστικά τους. Μετά τον πρώτο αγώνα, πιστεύω κι εγώ ότι θα κερδίσουν όλους τους αγώνες φέτος».

Οι δηλώσεις του τελευταίου διαρρέεται ότι δεν άρεσαν καθόλου στον Βρετανό πιλότο και ενίσχυσαν τη φημολογία σχετικά με τη μη ανανέωση του συμβολαίου του για το 2024.

«Μετά από μια δύσκολη χρονιά σαν την περσινή, είμαι ακόμα εδώ. Κι αν έχουμε μια εξίσου δύσκολη χρονιά και φέτος, πάλι θα είμαι εδώ. Είμαι μαχητής, και μαχόμαστε ως ομάδα. Ακόμη πιστεύω ότι μπορώ να φέρω το αυτοκίνητο σε ένα σημείο που ίσως οι άλλοι δεν μπορούν, και λατρεύω αυτή την πρόκληση. Φυσικά, θα ήθελα πολύ να ξεκινούσαμε τη σεζόν με ένα σπουδαίο αυτοκίνητο, αλλά είναι το ταξίδι που μετράει στην ουσία. Δεν υπάρχει τίποτα που να μας κρατάει πίσω για το συμβόλαιό μου, πάντοτε ένιωθα πολύ, πολύ ήρεμος για αυτό. Δεν πιστεύω ότι πρέπει οπωσδήποτε να γίνει αυτό κιόλας το δευτερόλεπτο. Βρίσκομαι σε μια πολύ ευτυχή θέση. Θα γίνει όταν θα είμαστε έτοιμοι. Έχω σπουδαία σχέση με τον Τότο και τη Μερσέντες και υποστηρίζουμε πλήρως ο ένας τον άλλον. Είμαι πολύ περήφανος για τη δουλειά που κάνουμε εντός και εκτός πίστας και όλα όσα μπορούμε να πετύχουμε. Θα φτάσουμε εκεί που θέλουμε», υπογράμμισε ο Χάμιλτον, διασκεδάζοντας τις εντυπώσεις.

Η Μερσέντες πειραματίστηκε με εναλλακτικές ιδέες στην έρευνά της για τη δυναμική υπολογιστικών ρευστών (CFD) τον περασμένο χρόνο. Πλέον, η υπομονή του Βολφ με αυτήν την προσέγγιση δείχνει πως έχει εξαντληθεί, με τον ίδιο να παραδέχεται: «Δεν νομίζω ότι αυτό το πακέτο θα είναι ανταγωνιστικό τελικά. Δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό τον χειμώνα και τώρα πρέπει να ανασυνταχθούμε, να καθίσουμε με τους μηχανικούς, οι οποίοι δεν είναι δογματικοί και να αποφασίσουμε ποια είναι η καλύτερη κατεύθυνση. Είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να κερδίσουμε αγώνες αυτή τη σεζόν, αλλά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα πρέπει να εξετάσουμε ποιες αποφάσεις χρειαζόμαστε να πάρουμε».

Είναι φανερό πλέον ότι κανείς στην ομάδα δεν πιστεύει ότι η Μερσέντες θα διεκδικήσει κάτι φέτος. Μπορεί το Μπαχρέιν να ήταν η μία από τις 23 πίστες της σεζόν, αλλά θα πρέπει να γίνουν… κοσμοϊστορικά πράγματα για να αλλάξει κάτι θεαματικά το 2023.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου