Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2023

ΔΕΗ: Aποκλειστικές διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της «Κωτσόβολος»



Κάποιοι παρομοιάζουν την προσπάθεια της ΔΕΗ για αγορά της «Κωτσόβολος» με αυτή που έκανε προ 15ετίας ο ΟΤΕ εξαγοράζοντας...

 τα καταστήματα «Γερμανός» που του διασφάλισαν εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων.

Το ισχυρό ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την εξαγορά της «Κωτσόβολος» αποτυπώθηκε στην οικονομική προσφορά της, που την κατέστησε σε προνομιακό συνομιλητή του μητρικού βρετανικού oμίλου Currys. Κύκλοι της ΔΕΗ επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία βρίσκεται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με τους μετόχους και πωλητές της ελληνικής αλυσίδας, που σημαίνει ότι στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την πώλησή της κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά, αφήνοντας εκτός διαδικασίας σε αυτή τη φάση τους άλλους διεκδικητές μεταξύ των οποίων την Quest του κ. Θεόδωρου Φέσσα, την κοινοπραξία του oμίλου Μαρινάκη με το Latsco Family Office και τη Viva Wallet.

Σε περίπτωση εξαγοράς της «Κωτσόβολος» η ΔΕΗ τοποθετείται σε κεντρικά σημεία σε όλη τη χώρα και αποκτά ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής και υποδομής logistics που δεν διαθέτει η ίδια και τεχνογνωσία προσωπικού στις πωλήσεις προϊόντων συναφών με την ηλεκτρική ενέργεια.

Σε περίπτωση εξαγοράς της «Κωτσόβολος» η ΔΕΗ αποκτά και ισχυρό πανελλαδικό δίκτυο λιανικής και υποδομής logistics.

Ωστόσο το ενδιαφέρον για τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης ηλεκτρικών ειδών της χώρας από τη ΔΕΗ φαίνεται να αποτελεί τη συνέχεια μιας πελατοκεντρικής φιλοσοφίας εμπορικής πολιτικής που αναπτύσσει τα δύο τελευταία χρόνια η διοίκηση του κ. Γιώργου Στάσση, ξεκινώντας από την αναβάθμιση των καταστημάτων της και τη λειτουργία τους ως «εκπαιδευτικών και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών κέντρων». Φωτοβολταϊκά συστήματα, αντλίες θερμότητας, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έξυπνες ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες αποθήκευσης, πράσινα πιστοποιητικά και έξυπνη διαχείριση ενέργειας είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που η ΔΕΗ παρέχει ήδη στους πελάτες της, καθώς αποτελεί στρατηγικό στόχο ο μετασχηματισμός της σε ένα ολοκληρωμένο utility που θα καλύπτει πλήρως τις νέες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Κάποιοι παρομοιάζουν την κίνηση της ΔΕΗ με αυτή που έκανε προ 15ετίας ο ΟΤΕ εξαγοράζοντας τα καταστήματα Γερμανός που του διασφάλισαν ένα στρατηγικό δίκτυο πώλησης αποκλειστικής συνεργασίας.

Η άποψη που επικρατεί στη ΔΕΗ είναι ότι όσο μετασχηματίζεται ο τομέας της ενέργειας ο καταναλωτής θα αναζητεί όλο και περισσότερο λύσεις για την αποδοτικότερη διαχείριση της ενέργειας που καταναλώνει, τις οποίες μπορεί να βρίσκει με την καθοδήγηση εκπαιδευμένου προσωπικού κατά την επίσκεψή του σε φυσικά καταστήματα του δικτύου της. Αυτή εξάλλου είναι η τάση που κυριαρχεί στις ώριμες αγορές ηλεκτρισμού της Ευρώπης και προς τα εκεί κινείται και η ελληνική αγορά. Μεγάλοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας έχουν εδώ και καιρό αναπτύξει δίκτυα συνεργατών και διαθέτουν ήδη στην αγορά όλη την γκάμα συσκευών νέας τεχνολογίας, όπως φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, φωτοβολταϊκά πάνελ, αντλίες θερμότητας, μπαταρίες αποθήκευσης, ψηφιακούς μετρητές, αλλά και υπηρεσίες ενεργειακής διαχείρισης και έξυπνων λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας. Ο συνδυασμός των ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών εξελίσσεται δυναμικά και αναμένεται να ενισχυθεί με την τάση ανανέωσης του εξοπλισμού των νοικοκυριών σε ηλεκτρικές συσκευές μέσω και των επιδοτήσεων για την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος αλλά και την ανάπτυξη της αυτοπαραγωγής και της αποθήκευσης.

Η ΔΕΗ κινείται ήδη στη βάση αυτού του μοντέλου, το οποίο, σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας, θα αναπτύξει ταχύτατα, ανεξάρτητα με το εάν θα προχωρήσει η εξαγορά της «Κωτσόβολος». Στο πλαίσιο αυτό προχωράει στην επέκταση του δικτύου της στη λιανική αγορά αξιοποιώντας και το μοντέλο franchise. Μέσω του προγράμματος «ΔΕΗ myStore» ανοίγει τον δρόμο σε ιδιώτες για να αποκτήσουν κατάστημά της, το οποίο θα λειτουργεί με το μοντέλο της δικαιοχρησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου