Κρήτη: Η πρόσφατη χαλαζόπτωση προκάλεσε ζημιές σε αμπέλια, δενδρώδεις καλλιέργειες και ελιές    Τένις: 'Εχασαν Τσιτσιπάς και Σάκκαρη    Ειδικοί συνιστούν απαγόρευση των οθονών για παιδιά κάτω των έξι ετών    Φορολοταρία Μαρτίου: Έγινε η κλήρωση – Δείτε αν κερδίσατε μέχρι 50.000 ευρώ    Ορίστηκαν οι ημιτελικοί του Ολυμπιακού με την ΑΕΚ – Τι ισχύει για το Παναθηναϊκός – Προμηθέας    Θρήνος στο Πολεμικό Ναυτικό: Ανθυπολοχαγός έχασε την ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης    IRIS: Από 1η Νοεμβρίου άμεσες πληρωμές χωρίς προμήθεια σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα    Σεισμική δόνηση 3,1 Ρίχτερ στην Εύβοια – Αισθητή και στην Αττική Σεισμική δόνηση 3,1 Ρίχτερ στην Εύβοια    Καιρός: Ισχυροί βοριάδες, νεφώσεις και πτώση της θερμοκρασίας σήμερα     Έρευνα: Αυτοκίνητα ηλεκτρικά ή υβριδικά; – Οι διαφορές στο κόστος χρήσης      

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2019

Την εγκατάσταση πλωτού σταθμού LNG στην Κρήτη με καθεστώς «εικονικού αγωγού» μελετάει ο ΔΕΣΦΑ



Το ενδεχόμενο να αναλάβει ο ίδιος, ως Διαχειριστής του συστήματος, την εισαγωγή υγροποιημένου αερίου (LNG) στην Κρήτη, εξετάζει ο ΔΕΣΦΑ, στο πλαίσιο...



των δράσεων για την ηλεκτρική ασφάλεια του νησιού από το 2020 έως το 2023, αλλά και εφεξής.

Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας έχει ζητήσει από τον ΔΕΣΦΑ να μελετήσει το θέμα και να απαντήσει εάν προτίθεται να το αναλάβει, έτσι ώστε να δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες ή, στην αντίθετη περίπτωση να προχωρήσει σε διαγωνισμό.

Η έλευση LNG στο νησί θεωρείται απαραίτητη για να υλοποιηθούν οι δύο από τις τέσσερις δράσεις που θα ασφαλίσουν την Κρήτη κατά το κρίσιμο διάστημα από το 2020 που θα λειτουργήσει η "μικρή" διασύνδεση του νησιού με την Πελοπόννησο, έως το 2023 που αναμένεται, αν όλα πάνε καλά, να λειτουργήσει και η "μεγάλη" διασύνδεση με την Αττική.

Πρόκειται, πρώτον, για τη μετατροπή των αεριοστροβιλικών μονάδων της ΔΕΗ που λειτουργούν σήμερα στον Αθερινόλακκο της Κρήτης με πετρέλαιο, συνολικής ισχύος 100 MW, σε μονάδες που θα καίνε φυσικό αέριο και, δεύτερον, την εγκατάσταση νέας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας περί τα 100 MW, κατά προτίμηση με καύσιμο φυσικό αέριο.

Πριν από τη διερεύνηση άλλων λύσεων, η ΡΑΕ θέλει να εξεταστεί η πιθανότητα να εγκατασταθεί ο πλωτός τερματικός σταθμός ως υποδομή του ΔΕΣΦΑ, ενταγμένη στο εθνικό σύστημα και στην περιουσιακή βάση του Διαχειριστή, ως "εικονικός αγωγός" Ρεβυθούσα - Κρήτη.

Εναλλακτικά ως προς τη λύση αυτή μπορεί να αναζητηθούν επενδυτικές προτάσεις, πιθανότατα μέσω διαγωνισμού που θα κάνει η ΔΕΗ, για την εγκατάσταση πλωτού τερματικού σταθμού (FSRU). Το θέμα του τρόπου αποζημίωσης των επενδυτών μένει να αποφασιστεί.

Παράταση για τα Η/Ζ


Εν τω μεταξύ για τη φετεινή τουριστική χρονιά κατά την οποία οι καταναλώσεις στην Κρήτη συνεχίζουν να είναι μεγάλες, υπύρξε πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ για παράταση ισχύος άδειας παραγωγής για κάποια από τα Η/Ζ που διατηρεί η ΔΕΗ στο νησί ισχύος 20MW.

Στόχος είναι η διασφάλιση επάρκειας ισχύος με την παράταση της άδειας να διαρκεί μέχρι 15 Σεπτεμβρίου 2019.

Ειδικότερα, η ΔΕΗ προχώρησε στο παραπάνω αίτημα παράτασης της άδειας παραγωγής για ισχύ 20 MW, κατόπιν εισηγήσεως του Διαχειριστή ΜΔΝ (ΔΕΔΔΗΕ). Εκεί διατυπωνόταν ότι με βάση την υφιστάμενη διαθεσιμότητα του παραγωγικού δυναμικού (677,5 MW συνολική αποδιδόμενη ισχύς των Θερμικών Μονάδων, Αύγουστος 2019) και την πρόβλεψη της αιχμής του φορτίου του ΗΣ της Κρήτης για τον Σεπτέμβριο 2019, καθίσταται αναγκαία η παράταση μίσθωσης φορητών Η/Ζ ισχύος 20MW.

Ανάλογους κινδύνους αντιμετωπίζουν και άλλα νησιά της χώρας με τελευταίο παράδειγμα αυτό της Σαντορίνης, όπου η ΡΑΕ ενέκρινε την έκτακτη παράταση ενός μηνός στην άδεια παραγωγής για τα μισθωμένα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη ισχύος 5 MW και τα οποία ήδη έχουν εγκατασταθεί στο νησί.




Πηγή: energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου