Δευτέρα 15 Μαΐου 2023

Γιάννης Βογιατζής: Η φωνή που συνδέθηκε με τον Παναθηναϊκό – Η ιστορία του ύμνου και το «όχι» στον Ολυμπιακό



Σε ηλικία 89 ετών έφυγε από τη ζωή ο Γιάννης Βογιατζής που η φωνή του έγινε ένα με τον Παναθηναϊκό. Ο εκλιπών που αγαπούσε από παιδί...

 το τριφύλλι, νοσηλευόταν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, όπου τον τελευταίο μήνα έδινε μάχη με τον καρκίνο.

«Η μεγαλύτερη επιτυχία μου ο ύμνος του Παναθηναϊκού, είπα όχι στον Ολυμπιακό»

Ο Γιάννης Βογιατζής σε συνέντευξή του στο “Ενώπιος Ενωπίω” και τον Νίκο Χατζηνικολάου το 2021 είχε μιλήσει για το πώς τραγούδησε τον ύμνο του Παναθηναϊκού, αλλά και για τον λόγο που δεν δέχτηκε να κάνει κάτι αντίστοιχο για τον Ολυμπιακό.

“Το 1962 ήμασταν στην εξέδρα εγώ, ο Μουζάκης και ο Οικονομίδης και βλέπαμε την ομάδα μας. Ο ύμνος αυτός είχε τραγουδηθεί πιο μπροστά από τον Λέανδρο, τον πατέρα της Βίκυς Λέανδρος, αλλά δεν πήγε… Δεν ξέρω για ποιο λόγο. Τότε μου λέει ο Οικονομίδης θα μας πεις τον ύμνο; Και καλά έκανα και τον είπα γιατί είναι η μεγαλύτερη μου επιτυχία, διαχρονική” είχε πει ο αγαπημένος τραγουδιστής.

“Όλοι ερωτεύτηκαν τη συγκεκριμένη εκτέλεση, ήταν ύμνος. Θα μπορούσα να είχα τραγουδήσει τον ύμνο του Ολυμπιακού, μου έκαναν πρόταση και τους είπα ότι ήθελα λεφτά και μου λένε γιατί σε εμάς ζητάς λεφτά, και τους είπα ότι ο Παναθηναϊκός είναι η ομάδα μου. Όμως έχω τραγουδήσει και τον ύμνο της Ξάνθης τον οποίο την τρίτη ημέρα τον κατεβάσανε” είχε αναφέρει ο Γιάννης Βογιατζής.

Ο ύμνος του Παναθηναϊκού γράφτηκε αρχικά από τον Γιώργο Μουζάκη και τον Γιώργο Οικονομίδη το 1959. Τρία χρόνια αργότερα τον τραγούδησε ο Γιάννης Βογιατζής, στην δεύτερη έκδοση που έμελλε να γράψει ιστορία.

Έτσι γράφτηκε ο ύμνος του Παναθηναϊκού 

Τον Απρίλιο του 1959 ο Παναθηναϊκός έδινε φιλικό παιχνίδι στην Λεωφόρο με την ομάδα του Παγκρατίου, την οποία συνέτριψε 4-1 παίζοντας εξαιρετικό ποδόσφαιρο. Μετά το τέλος του παιχνιδιού οι Μουζάκης και Οικονομίδης προχωρούσαν πανευτυχείς στην Αλεξάνδρας, με τον πρώτο να αναφωνεί:  «Σύλλογος μεγάλος» και τον Μουζάκη να απαντά: «Δεν υπάρχει άλλος», και κάπως έτσι έγινε η αρχή. Στη συνέχεια ο Μουζάκης έβγαλε το πακέτο τσιγάρων της εποχής, γνωστό ως “κασετίνα”, στο οποίο σημείωσαν τους υπόλοιπους στίχους.

Το αντίο του Παναθηναϊκού

«Η οικογένεια του Παναθηναϊκού θρηνεί την απώλεια του Γιάννη Βογιατζή, η φωνή του οποίου θα μείνει για πάντα ζωντανή μέσα από τον ύμνο του συλλόγου μας.
Αιωνία του η μνήμη», αναφέρει σε ανάρτησή της η ΠΑΕ Παναθηναϊκός, αποχαιρετώντας τον σπουδαίο τραγουδιστή.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου