Στην εξάρθρωση πολυμελούς εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας κατηγορούνται πως έκλεβαν αυτοκίνητα σε Αττική και Θεσσαλονίκη...
και στη συνέχεια τα έβγαζαν στην αγορά, προχώρησαν αξιωματικοί της Υποδιεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος.
Κατά τη διάρκεια αστυνομικής επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα (16.12.24) σε περιοχές της Ημαθίας και της Αττικής, συνελήφθησαν τρία μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και ο αρχηγός. Παράλληλα, σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 11 ακόμη ατόμων που φέρεται να εμπλέκονται στην υπόθεση με τα κλεμμένα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την αστυνομία, τα μέλη της συμμορίας, η δράση των οποίων ξεκίνησε τον Μάιο του 2023, έκλεβαν οχήματα με σκοπό τη διάθεσή τους στην αγορά, είτε με παραποιημένα αναγνωριστικά στοιχεία, είτε ως ανταλλακτικά, για την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.
Όπως προέκυψε, τα μέλη είχαν συστήσει και ενταχθεί στην οργάνωση με συγκεκριμένη δομή και διακριτούς ρόλους μεταξύ τους, και προέβαιναν στις κλοπές με συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modus operandi).
Κατά τη διάρκεια αστυνομικής επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα (16.12.24) σε περιοχές της Ημαθίας και της Αττικής, συνελήφθησαν τρία μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων και ο αρχηγός. Παράλληλα, σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος 11 ακόμη ατόμων που φέρεται να εμπλέκονται στην υπόθεση με τα κλεμμένα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την αστυνομία, τα μέλη της συμμορίας, η δράση των οποίων ξεκίνησε τον Μάιο του 2023, έκλεβαν οχήματα με σκοπό τη διάθεσή τους στην αγορά, είτε με παραποιημένα αναγνωριστικά στοιχεία, είτε ως ανταλλακτικά, για την αποκόμιση παράνομου οικονομικού οφέλους.
Όπως προέκυψε, τα μέλη είχαν συστήσει και ενταχθεί στην οργάνωση με συγκεκριμένη δομή και διακριτούς ρόλους μεταξύ τους, και προέβαιναν στις κλοπές με συγκεκριμένο τρόπο δράσης (modus operandi).
Πώς δρούσε το κύκλωμα
Ειδικότερα, οι δράστες εντόπιζαν συγκεκριμένα οχήματα σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Αττικής, όπου βρίσκονταν σταθμευμένα και τα αφαιρούσαν με χρήση ηλεκτρονικών εγκεφάλων και ειδικών κλειδιών «τσιπ».
Για να αποφύγουν τον εντοπισμό τους, μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα σε χώρους κοντά στα σπίτια τους, που χρησιμοποιούσαν ως ορμητήριο, για να διασφαλίσουν ότι δεν φέρουν συστήματα GPS.
Στη συνέχεια, εντόπιζαν και αγόραζαν οχήματα με χαμηλό αντίτιμο, λόγω εκτεταμένων φθορών, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφα και τα αναγνωριστικά στοιχεία τους (αριθμό πλαισίου, πινακίδα κυκλοφορίας) για τη φαινομενική νομιμοποίηση των οχημάτων που είχαν κλέψει.
Μέσω εντοιχισμού των στοιχείων που προμηθεύονταν, παραποιούσαν τα αντίστοιχα στα οχήματα που είχαν αφαιρέσει, ενώ, παράλληλα, επαναπρογραμμάτιζαν τον εγκέφαλό τους, ώστε να μην αναγνωρίζονται από διαγνωστικά συνεργεία και επίσημες αντιπροσωπείες πώλησης οχημάτων.
Τέλος, διέθεταν τα παραποιημένα οχήματα στην αγορά, μέσω καταστημάτων πώλησης οχημάτων, με σκοπό την αποκόμιση μεγάλου περιουσιακού οφέλους.
Σε άλλες περιπτώσεις, αποσυναρμολογούσαν τα παραποιημένα οχήματα και διέθεταν προς πώληση μέρη αυτών ως ανταλλακτικά, μέσω καταστημάτων πώλησης ανταλλακτικών.
Ειδικότερα, οι δράστες εντόπιζαν συγκεκριμένα οχήματα σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και της Αττικής, όπου βρίσκονταν σταθμευμένα και τα αφαιρούσαν με χρήση ηλεκτρονικών εγκεφάλων και ειδικών κλειδιών «τσιπ».
Για να αποφύγουν τον εντοπισμό τους, μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα σε χώρους κοντά στα σπίτια τους, που χρησιμοποιούσαν ως ορμητήριο, για να διασφαλίσουν ότι δεν φέρουν συστήματα GPS.
Στη συνέχεια, εντόπιζαν και αγόραζαν οχήματα με χαμηλό αντίτιμο, λόγω εκτεταμένων φθορών, με σκοπό να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφα και τα αναγνωριστικά στοιχεία τους (αριθμό πλαισίου, πινακίδα κυκλοφορίας) για τη φαινομενική νομιμοποίηση των οχημάτων που είχαν κλέψει.
Μέσω εντοιχισμού των στοιχείων που προμηθεύονταν, παραποιούσαν τα αντίστοιχα στα οχήματα που είχαν αφαιρέσει, ενώ, παράλληλα, επαναπρογραμμάτιζαν τον εγκέφαλό τους, ώστε να μην αναγνωρίζονται από διαγνωστικά συνεργεία και επίσημες αντιπροσωπείες πώλησης οχημάτων.
Τέλος, διέθεταν τα παραποιημένα οχήματα στην αγορά, μέσω καταστημάτων πώλησης οχημάτων, με σκοπό την αποκόμιση μεγάλου περιουσιακού οφέλους.
Σε άλλες περιπτώσεις, αποσυναρμολογούσαν τα παραποιημένα οχήματα και διέθεταν προς πώληση μέρη αυτών ως ανταλλακτικά, μέσω καταστημάτων πώλησης ανταλλακτικών.
Έκαναν πρόβες
Για την επίτευξη του σκοπού τους, τα μέλη μίσθωναν συγκεκριμένα αυτοκίνητα από εταιρείες μίσθωσης οχημάτων, είτε για να εξασκηθούν στον τρόπο αφαίρεσης οχημάτων ίδιων χαρακτηριστικών με διαρρηκτικά εργαλεία, είτε για να χρησιμοποιήσουν το αντικλεπτικό σύστημα και τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο για την αφαίρεση ίδιου τύπου οχήματος.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης είχαν διακριτούς ρόλους, σύμφωνα με την αστυνομία, με τον αρχηγό να στρατολογεί νέα μέλη και έναν προγραμματιστή να απενεργοποιεί τα αντικλεπτικά συστήματα.
Συγκεκριμένα:
Ένας 25χρονος, αρχηγικό μέλος, ήταν επιφορτισμένος με τη στρατολόγηση νέων μελών, τον καταμερισμό των ρόλων, ενώ συμμετείχε στις κλοπές οχημάτων, στη μεταφορά τους προς αποσυναρμολόγηση και τον εντοπισμό κλεπταποδόχων.
Ένας 27χρονος, ένας 25χρονος, ένας 33χρονος και ένας 18χρονος, είχαν αναλάβει τον εντοπισμό και την αφαίρεση οχημάτων, ενώ επιπλέον οι δύο πρώτοι έπαιρναν στην κυριότητά τους τα οχήματα που αγόραζε η οργάνωση για να χρησιμοποιήσουν τα αναγνωριστικά στοιχεία τους. Επίσης, ο 25χρονος αναλάμβανε την επιτήρηση των οχημάτων στο χώρο που τα στάθμευαν.
Ένας 26χρονος εντόπιζε τα προς πώληση οχήματα που έφεραν εκτεταμένες φθορές.
Ένας 61χρονος, λόγω της ιδιότητάς του ως προγραμματιστής ηλεκτρονικών εγκεφάλων, αναλάμβανε την απενεργοποίηση του αντικλεπτικού συστήματος και τον επαναπρογραμματισμό των εγκεφάλων από τα αφαιρεθέντα οχήματα.
Ένας 27χρονος, αναλάμβανε, από κοινού με τον 25χρονο, την επιτήρηση των κλεμμένων οχημάτων στους χώρους που τα στάθμευαν, ενώ αφαιρούσαν και απέκρυπταν τα αναγνωριστικά σημεία και έγγραφά τους. Επίσης, ο 27χρονος αποσυναρμολογούσε τα οχήματα, στην περίπτωση που θα πωλούνταν ως ανταλλακτικά.
Ένας 28χρονος και ένας 54χρονος, ιδιοκτήτες καταστημάτων πώλησης οχημάτων, προμηθεύονταν τα παραποιημένα οχήματα της οργάνωσης και τα διέθεταν στην αγορά, έναντι χρηματικής αμοιβής.
Ένας 51χρονος, ένας 46χρονος και ένας 39χρονος, ήταν επιφορτισμένοι με την παραποίηση των οχημάτων, μέσω τοποθέτησης – εντοιχισμού των αναγνωριστικών στοιχείων έτερων οχημάτων.
Ένας 57χρονος, λόγω της ιδιότητάς του ως οδηγός γερανοφόρου οχήματος, μετέφερε τα φθαρμένα οχήματα από τον τόπο αγοράς τους στον χώρο που θα πραγματοποιούνταν η παραποίηση.
Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
– καραμπίνα,
– 8 φυσίγγια,
-1.020 ευρώ,
– διαρρηκτικά εργαλεία,
– αυτοκόλλητο πλαίσιο οχήματος,
– ηλεκτρονικά εξαρτήματα οχημάτων,
– στελέχη κλειδιών οχημάτων,
– έγγραφα σχετικά με μεταβιβάσεις οχημάτων,
– φωτοαντίγραφα ταυτοτήτων και
– όχημα με παραποιημένο αριθμό πλαισίου.
Από τις έως τώρα έρευνες, έχουν εξιχνιασθεί 15 περιπτώσεις κλοπών οχημάτων, από περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Πηγή φωτογραφιών και βίντεο: Ελληνική Αστυνομία
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου