Οριστική απόφαση της κυβέρνησης: Το αεροδρόμιο Ν.Καζαντζάκης θα…παραχωρηθεί στον ιδιώτη που θα κληθεί...
να κατασκευάσει το αεροδρόμιο Καστέλιου και μάλιστα θα παίρνει και μεγάλο τμήμα του ‘σπατόσημου’ που θα εισπράττεται από αυτό! Για τη συντήρηση του υφιστάμενου αεροδρομίου...βλέπουμε
Η κυβέρνηση επέλεξε να δώσει "δωράκι" το αεροδρόμιο Ηρακλείου στους εργολάβους, όπως ακριβώς το ζητούσαν εδώ και χρόνια! Το ανακοίνωσε για πρώτη φορά ο κ.Χατζηδάκης που έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για την Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων στην οποία περιέρχονται τα Χανιά κι όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της χώρας-πλην του Ηρακλείου και της Αθήνας- ενώ ταυτόχρονα εξήγγειλε την ανασύσταση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας όπως ήδη έγραψε το Cretalive(δείτεεδω)
Ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι θα προχωρήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι και πως αναμένεται η τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Αλλά όταν ερωτήθηκε από τους δημοσιογράφους γιατί το Ηρακλειο είναι σε τετράγωνο όπως είναι και της Αθήνας είπε και την είδηση:
“ Τετραγωνίστηκε ο κύκλος εκεί! Θα σας πω για το Ηράκλειο. Στο Ηράκλειο όπως είχαμε πει υπήρξε μια συζήτηση και στο πλαίσιο της κυβέρνησης και μεταξύ της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ και με τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ από τη μια πλευρά του Υπουργείου από την άλλη για το Καστέλλι και καταλήξαμε για τους λόγους που ανέφερα προηγουμένως ότι είναι ένα έργο με διαφορετικά χαρακτηριστικά, το οποίο θα πρέπει να παραμείνει χωριστά. Τώρα, θα προχωρήσουμε τις συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, θα περιμένουμε να τελειώσει πρώτα το θέμα με τους αυτοκινητοδρόμους και στη συνέχεια θα ξεκινήσουμε το διαγωνισμό για το Καστέλλι, στο οποίο ψάχνουμε ιδιώτες επενδυτές, επενδυτικούς Ομίλους που θα έρθουν και θα το κατασκευάσουν όπως έγινε με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά αποφεύγοντας τα λάθη του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Είπε ο υπουργός και συνέχισε:
‘Το αεροδρόμιο «Καζαντζάκης», το αεροδρόμιο που σήμερα λειτουργεί στο Ηράκλειο, θα είναι υποστηρικτικό της όλης προσπάθειας του επενδυτή, καθώς τα τέλη που θα εισπράττονται από το «Καζαντζάκης» για όσο χρόνο θα κατασκευάζεται το Καστέλλι θα παραχωρούνται στον κατασκευαστή και παραχωρησιούχο του Καστελλίου. Υπολογίζουμε ότι η διαδικασία αυτή θα κρατήσει πέντε χρόνια και από εκεί και πέρα θα ξεκινήσει να λειτουργεί το αεροδρόμιο.Στο Καστέλλι θέλω να υπενθυμίσω το δημόσιο δεν βάζει χρήματα. Καθόλου.”
- Αφού τα τέλη του Ηρακλείου θα δίνονται για την κατασκευή στο Καστέλι, το Ηράκλειο πως θα συντηρείται; ρωτάται ο υπουργός
“ Το Ηράκλειο προφανώς θα λαμβάνεται υπόψη σε όλη αυτή την προσπάθεια, η συντήρηση του αεροδρομίου του Ηρακλείου, αλίμονο. Αλλά το Ηράκλειο είναι μεγάλο αεροδρόμιο και τα τέλη τα οποία εισπράττονται, φτάνουν και περισσεύουν για τη συντήρησή του” προσθέτοντας ότι ένα τμήμα των τελών θα πηγαίνει στον εργολάβο.
Και συμπληρώνει ο υπουργός: “Θα κλείσει το «Καζαντζάκης» όταν θα ανοίξει το Καστέλλι”!
Η διαδικασία για το Καστέλι
Νωρίτερα ο κ.Χατζηδάκης είχε μιλήσει αναλυτικά για το Καστέλι:
“Το αεροδρόμιο Καστελλίου που φιλοδοξούμε να κατασκευάσουμε να προχωρήσουμε, δεν συμπεριλαμβάνεται μέσα στις δυο συστάδες για τις οποίες θα μιλήσει στη συνέχεια ο κ. Εμίρης. Δεν σας λέω κάτι το οποίο σας εκπλήσσει υποθέτω, διότι είχα αναφερθεί ήδη από τον Ιανουάριο σε αυτή την επιλογή της κυβέρνησης.
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο έργο και αυτό το διαφοροποιεί από τις παραχωρήσεις που σήμερα συζητούμε. Περιλαμβάνει μια σύνθετη διαδικασία χρηματοδότησης και αφορά τόσο την κατασκευή του αεροδρομίου όσο και των οδικών του συνδέσεων. Πρακτικά δηλαδή απευθύνεται σε διαφορετικό επενδυτικό κοινό σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον, δεδομένου ότι στο Καστέλλι υπάρχει σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο κατ' αρχήν. Συνεπώς η αντίθεση με τα περιφερειακά αεροδρόμια όπου αναμένεται πιο έντονο ενδιαφέρον από λειτουργούς αεροδρομίων operators αεροδρομίων, στο Καστέλλι αναμένεται να υπάρξει ενδιαφέρον και από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους.
Σύμφωνα μάλιστα με τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του κράτους, μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες και «infrastructure funds», έχουν ήδη εκδηλώσει ένα κατ' αρχήν ενδιαφέρον. Ξαναλέω κατ' αρχήν ενδιαφέρον. Γι' αυτό τον λόγο αποφασίστηκε να προχωρήσει χωριστά το Καστέλλι από τις συμβάσεις που σήμερα εξετάζουμε. Σε κάθε περίπτωση όμως η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας θα πρέπει να ακολουθήσει την επίλυση του θέματος των αυτοκινητοδρόμων, θέλουμε να υπάρχει μια σταθερότητα στο οικονομικό περιβάλλον και στον κατασκευαστικό τομέα προτού ξεκινήσει η διαδικασία του Καστελλίου, αλλά αυτό δεν θα πάρει πολύ καιρό όπως ξέρετε.
Και δεύτερον χρειάζεται η προηγούμενη συγκατάθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων πως θα υπάρχει χρηματοοικονομική στήριξη του έργου και εκεί πρέπει να υπάρξουν κάποιες περαιτέρω συνεννοήσεις” τόνισε ο κ.Χατζηδάκης.
cretalive.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου