Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

«Μόνη λύση το καλώδιο της Κρήτης» λέει τώρα ο Λαφαζάνης

«Μόνη λύση το καλώδιο της Κρήτης» λέει τώρα ο Λαφαζάνης

«Μόνη λύση για τη μείωση του ενεργειακού κόστους είναι η υποβρύχια διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα». Αυτό ξεκαθάρισε για πρώτη φορά...




 χθες ο κ.Λαφαζάνης που τάχθηκε υπέρ της λύσης του υποβρύχιου καλωδίου χωρίς μάλιστα να αποκλείσει και ιδιώτες σε αυτή τη διαδικασία!

Ο υπουργός ΠΑΠΕΝ αναλύοντας για πρώτη φορά τις θέσεις του όσον αφορά τη διασύνδεση των νησιών μίλησε θετικά για το έργο, το μεν των Κυκλάδων που είναι σε εξέλιξη και της Κρήτης που αναζητούνται πόροι για να γίνει!

«Κοιτάζουμε προς την κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να εξευρεθούν πόροι» είπε για το καλώδιο της Κρήτης ο κ.Λαφαζάνης που αναφέρθηκε στο θέμα μιλώντας στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής και μάλιστα έκανε εντύπωση γιατί ο ίδιος πήρε την πρωτοβουλία να το πει ( το θέμα συζήτησης ήταν η σύμβαση της ΔΕΗ με τα ΕΛΤΑ για την αποστολή των λογαριασμών).

Ο κ.Λαφαζάνης υιοθέτησε τη λογική που μέχρι σήμερα υπήρχε στην ΑΔΜΗΕ που προωθεί το καλώδιο και μέσω της ΕΕ και ιδιωτών. Αναγνώρισε ότι «δεν υπάρχει άλλος τρόπος μείωσης του ενεργειακού κόστους» και τόνισε πως δεν...υπάρχουν και χρήματα!

Ο ΑΔΜΗΕ θεωρεί ότι είναι η μόνη λύση αφού


• Το κόστος της ηλεκτροδότησης του νησιού με μαζούτ και diesel ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ετησίως, που πληρώνεται από τους λογαριασμούς των καταναλωτών μέσω των περίφημων ΥΚΩ

• Η Κρήτη έχει σοβαρό πρόβλημα κάλυψης των αναγκών της και κινδυνεύει κάθε χρόνο με προβλήματα όπως συνέβη στην περίπτωση της Σαντορίνης

• Υπάρχει επίσης περιβαλλοντικό πρόβλημα αφού οι μονάδες του νησιού είναι ρυπογόνες και δεν υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης του διαθέσιμου δυναμικού ΑΠΕ


Τεχνικά η διασύνδεση μπορεί να επιτευχθεί αφού αντίστοιχα έργα υπάρχουν και σε άλλες περιοχές όπως στην Ιταλία όπου έχει δισυνδεθεί η Σαρδηνία με το μήκος του καλωδίου να φτάνει τα 420 χλμ, την ισχύ τα 1000MW και το κόστος τα 730 εκ. ευρώ. Στην Κρήτη αντίστοιχα το εκτιμώμενο κόστος είναι στα 850 εκ. ευρώ για ισχύ 1000MW και μήκος 380 χλμ.

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι για το πακέτο Juncker προτάθηκε για την κατασκευή της διασύνδεσης να δημιουργηθεί κοινοπρακτικό σχήμα με τη συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ, που θα μπορεί να κυμαίνεται από 35% έως 49% και αντίστοιχα συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών της τάξεως του 51% έως 65%.

Το έργο θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί, σύμφωνα με την πρόταση, κατά 20-25% από ίδια κεφάλαια, κατά 15-20% με δάνειο από το επενδυτικό πακέτο Γιουνκέρ και κατά 55-60% μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ή μέσω project bonds.

Υπολογίζεται σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις του ΑΔΜΗΕ ότι για την ολοκλήρωση και λειτουργία του πρώτου καλωδίου απαιτούνται τρεισήμισι χρόνια και επιπλέον 18 μήνες για την ολοκλήρωση και του δεύτερου καλωδίου.

Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να σημαίνει ότι επιλύεται το πρόβλημα της ηλεκτρικής κάλυψης της Κρήτης, με παράλληλη μείωση του κόστους των λογαριασμών ρεύματος για όλους τους καταναλωτές (μείωση των ΥΚΩ) και ταυτόχρονα θα έφερνε και άλλες παράπλευρες ωφέλειες (μείωση του κόστους των εισαγωγών καυσίμων, αξιοποίηση ανεκμετάλλευτου δυναμικού ΑΠΕ, δημιουργία θέσεων εργασίας, νέο παραγωγικό έργο και εξειδίκευση σε απαιτητικά project για την εγχώρια βιομηχανία καλωδίων κλπ).




Πηγή: cretalive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου