
Ποινή κάθειρξης 7 ετών για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών του πλοίου και 10 μήνες για απόπειρα υπόθαλψης εγκληματία, επέβαλε...
το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Πειραιά στον πλοίαρχο του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά στις 5 Σεπτεμβρίου 2023.
Ο πλοίαρχος κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών πλοίου με αποτέλεσμα το θάνατο και απόπειρα υπόθαλψης εγκληματία.
Επίσης, στον ύπαρχο του πλοίου που κρίθηκε και αυτός ένοχος επιβλήθηκε ποινής κάθειρξης 12 ετών για ανθρωποκτονία και 12 μήνες για κατάχρηση εξουσίας.
Ο ύπαρχος κατηγορείτο για το κακούργημα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο, αλλά και της κατάχρησης εξουσίας.
Το δικαστήριο εξετάζει αν οι ποινές έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι κατα πλειοψηφία αθωώθηκαν ο ναύκληρος και ο υποπλοίαρχος.
Σύμφωνα με το neakriti.gr, ύπαρχος κρίθηκε ομόφωνα ένοχος, ενώ ο πλοίαρχος κρίθηκε ένοχος με πλειοψηφία 5-2, σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση. Αντίστοιχα, ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος αθωώθηκαν με την ίδια πλειοψηφία. Η διαδικασία συνεχίζεται για την εξέταση τυχόν ελαφρυντικών, προκειμένου να καθοριστούν οι ποινές που θα εκτίσουν οι κατηγορούμενοι.
Ειδικότερα, ο πλοίαρχος κρίθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία για διατάραξη θαλασσίων συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αντίθετα, ομόφωνη ήταν η απόφαση για τον ύπαρχο, που κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Αναμένεται το μέγεθος των ποινών στους δύο ενόχους.
Υπενθυμίζεται ότι νε τις αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης των τεσσάρων κατηγορουμένων πρώην μελών του πληρώματος του πλοίου "BLUE HORIZON" για τον θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καργιώτη, ολοκληρώθηκε μετά από 17 συνεδριάσεις, η πολυήμερη δικαστική διαδικασία.
Σημειώνεται ότι η εισαγγελέας στη δευτερολογία της υπεραμύνθηκε της αρχικής της αγόρευσης, ζητώντας εκ νέου την ενοχή των 4 κατηγορουμένων.
Αναφορικά με το τραγικό συμβάν είπε ότι έγιναν μια σειρά από λάθος χειρισμοί οι οποίοι δημιούργησαν ένα εκρηκτικό συνδυασμό συνθηκών που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου, ενώ επεσήμανε ότι δεν έγιναν ούτε τα ελάχιστα που θα έπρεπε από το πλήρωμα για τη διάσωση ενός ανθρώπου στο κεντρικό λιμάνι της χώρας.
Δεν έκανε επίσης δεκτό το αίτημα των συνηγόρων υπεράσπισης των κατηγορουμένων για μεταβολή της κατηγορίας από ενδεχόμενο δόλο σε αμέλεια. Σχολιάζοντας τις αιτιάσεις για το Λιμενικό Σώμα, υπογράμμισε ότι η ευθύνη του είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη. "Είναι διαφορετική η ευθύνη των λιμενικών καθώς δεν έριξαν αυτοί τον Αντώνη στη θάλασσα ούτε είχαν αμεσότητα να επέμβουν με τον ίδιο τρόπο που είχαν οι ναυτικοί" ανέφερε.
Ο πλοίαρχος κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχος για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών πλοίου με αποτέλεσμα το θάνατο και απόπειρα υπόθαλψης εγκληματία.
Επίσης, στον ύπαρχο του πλοίου που κρίθηκε και αυτός ένοχος επιβλήθηκε ποινής κάθειρξης 12 ετών για ανθρωποκτονία και 12 μήνες για κατάχρηση εξουσίας.
Ο ύπαρχος κατηγορείτο για το κακούργημα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο, αλλά και της κατάχρησης εξουσίας.
Το δικαστήριο εξετάζει αν οι ποινές έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι κατα πλειοψηφία αθωώθηκαν ο ναύκληρος και ο υποπλοίαρχος.
Σύμφωνα με το neakriti.gr, ύπαρχος κρίθηκε ομόφωνα ένοχος, ενώ ο πλοίαρχος κρίθηκε ένοχος με πλειοψηφία 5-2, σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση. Αντίστοιχα, ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος αθωώθηκαν με την ίδια πλειοψηφία. Η διαδικασία συνεχίζεται για την εξέταση τυχόν ελαφρυντικών, προκειμένου να καθοριστούν οι ποινές που θα εκτίσουν οι κατηγορούμενοι.
Ειδικότερα, ο πλοίαρχος κρίθηκε ένοχος κατά πλειοψηφία για διατάραξη θαλασσίων συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινης ζωής. Αντίθετα, ομόφωνη ήταν η απόφαση για τον ύπαρχο, που κρίθηκε ένοχος για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Αναμένεται το μέγεθος των ποινών στους δύο ενόχους.
Υπενθυμίζεται ότι νε τις αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης των τεσσάρων κατηγορουμένων πρώην μελών του πληρώματος του πλοίου "BLUE HORIZON" για τον θάνατο του 36χρονου επιβάτη Αντώνη Καργιώτη, ολοκληρώθηκε μετά από 17 συνεδριάσεις, η πολυήμερη δικαστική διαδικασία.
Σημειώνεται ότι η εισαγγελέας στη δευτερολογία της υπεραμύνθηκε της αρχικής της αγόρευσης, ζητώντας εκ νέου την ενοχή των 4 κατηγορουμένων.
Αναφορικά με το τραγικό συμβάν είπε ότι έγιναν μια σειρά από λάθος χειρισμοί οι οποίοι δημιούργησαν ένα εκρηκτικό συνδυασμό συνθηκών που οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου, ενώ επεσήμανε ότι δεν έγιναν ούτε τα ελάχιστα που θα έπρεπε από το πλήρωμα για τη διάσωση ενός ανθρώπου στο κεντρικό λιμάνι της χώρας.
Δεν έκανε επίσης δεκτό το αίτημα των συνηγόρων υπεράσπισης των κατηγορουμένων για μεταβολή της κατηγορίας από ενδεχόμενο δόλο σε αμέλεια. Σχολιάζοντας τις αιτιάσεις για το Λιμενικό Σώμα, υπογράμμισε ότι η ευθύνη του είναι αυτοτελής και ανεξάρτητη. "Είναι διαφορετική η ευθύνη των λιμενικών καθώς δεν έριξαν αυτοί τον Αντώνη στη θάλασσα ούτε είχαν αμεσότητα να επέμβουν με τον ίδιο τρόπο που είχαν οι ναυτικοί" ανέφερε.
Πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου