Κυριακή 8 Ιουνίου 2014

«Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα» και άλλα 10 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να πείτε στη δουλειά

«Δεν είναι δική μου αρμοδιότητα» και άλλα 10 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να πεί

Το τι λέτε έχει σημασία, είτε εκφράζετε μία ιδέα κατά τη διάρκεια ενο meeting είτε κάνετε ένα αυθόρμητο σχόλιο στο μεσημεριανό γεύμα, όλα όσα λέτε παίζουν ρόλο στο συνολικό χαρακτήρα και την παρουσία σας.



Στο νέο της βιβλίο «Executive Presence: The Missing Link Between Merit and Success» η Σύλβια Αν Χιούλετ τονίζει ότι τρία πράγματα σηματοδοτούν εάν ένας εργαζόμενος έχει ηγετικά χαρακτηριστικά: Το πώς φέρεται, το πώς φαίνεται και το πώς μιλάει.
Μιλώντας εύγλωττα όχι μόνο βελτιώνει την καθημερινή σας επικοινωνία, αλλά συσσωρεύεται στη συνολική προσωπικότητα και παρουσία της εκτελεστικής εξουσίας. «Κάθε επικοινωνία είναι μία ζωτικής σημασίας ευκαιρία για να δημιουργήσετε και να γαλουχήσετε μια θετική εντύπωση» τονίζει η Χιούλετ.
Αντίστοιχα, μερικές φράσεις αυτόματα υπονομεύουν την εξουσία και τον επαγγελματισμό σας, και θα πρέπει να απαγορεύονται στο γραφείο. Εδώ είναι 11 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να πείτε στο χώρο εργασίας:
1. «Γίνομαι κατανοητός/η;»
Αντί να προσπαθήσετε να γίνετε κατανοητοί ρωτώντας τον ακροατή αν κατάλαβε τι λέτε, καλό είναι να ρωτάτε «ποιές είναι οι σκέψεις σας για αυτό;»
2. «Δεν είναι δίκαιο»
Η αδικία υπάρχει από καταβολής κόσμου και με το να γκρινιάζετε δεν πρόκειται να αλλάξει η κατάσταση. Είτε πρόκειται για ένα ανησυχητικό ζήτημα στην εργασία ή ένα σοβαρό πρόβλημα στον πλανήτη, το σημείο για την αποφυγή αυτής της φράσης είναι να είστε δυναμικοί και όχι να κλαψουρίζετε.
3. «Δεν είχα χρόνο»
Τεράστιο ψέμα. Είτε δεν ασχοληθήκατε αρκετά με το πρότζεκτ, είτε το ξεχάσατε εντελώς, η μόνη φράση που σας σώζει εδώ είναι να πείτε «Προχωράει και θα είναι έτοιμο τότε» δίνοντας μία συγκεκριμένη ημερομηνία.
4. «Απλώς...»
Προσθέτοντας αυτή τη λέξη σε προτάσεις σε προτάσεις μπορεί να φαίνεται αβλαβές, αλλά αυτόματα υποβαθμίζει αυτό που λέτε. Εισάγουμε τη λέξη «απλώς» από φόβο ότι μπορεί να ζητάμε κάτι πολύ μεγάλο. Ωστόσο αυτό μας κάνει να ακουγόμαστε αμυντικοί, κλαψιάρικοι και δειλοί.
5. «Μα το έστειλα σε email πριν από μία εβδομάδα»
Αν κάποιος δεν σας απαντήσει είναι δική σας δουλειά να το κυνηγήσετε και να κρατήσετε ενεργή την επικοινωνία, αντί να ρίχνετε σε άλλο πρόσωπο την ευθύνη.
6. «Απεχθάνομαι ...» ή «Είναι τόσο ενοχλητικό όταν ...»
Προσβολές δεν έχουν καμία θέση στο γραφείο, ειδικά όταν απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο ή πρακτική της εταιρείας. Δεν αποκαλύπτει μόνο ανωριμότητα σχολικού επιπέδου, αλλά είναι και εκφράσεις που μπορούν να βάλουν φωτιά στη θέση σας.γ
7. «Αυτό δεν είναι δική μου αρμοδιότητα»
Ακόμα κι αν δεν είναι ειδικό καθήκον σας, το να ενισχύετε και να βοηθάτε και να δείχνετε ότι είστε παίκτης της ομάδας και πρόθυμος να κάνετε τα πάντα είναι σημαντικό. Αλλωστε σε μία ομαδική δουλειά, στο τέλος της ημέρας είμαστε όλοι υπεύθυνοι.
8. «Θα έπρεπε να είχες....»
Οι πιθανότητες είναι, τα λόγια αυτά να προκαλέσουν αισθήματα ενοχής και εικόνα επιθετικότητας. Προτιμήστε μια θετική προσέγγιση, όπως «στο μέλλον, θα ήθελα να συστήσω να...»
9. «Μπορεί να κάνω λάθος, αλλά ...»
Οι εκπτώσεις στην ομιλία σας αυτομάτως υποβαθμίζουν αυτό που έχετε να πείτε. Προλογίζοντας έτσι μία φράση μειώνει τη σημασία της.
10. «Συγγνώμη, αλλά ...»
Αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως γίνεστε ενοχλητικοί. Μην απολογείστε αν δεν έχετε κάνει κάτι σοβαρό.
11. «Στην πραγματικότητα ...»
Προλογίζοντας προτάσεις με αυτή τη φράση, θέτετε απόσταση ανάμεσα σε εσάς και τον ακροατή αφήνοντας υπόνοιες ότι κάπου κάνει λάθος.


Πηγή: iefimerida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου