Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Άλλα έλεγαν, άλλα έκαναν με το...καλώδιο της Κρήτης!

Άλλα έλεγαν, άλλα έκαναν με το...καλώδιο της Κρήτης!

Ενώ διακήρυττε με τον πιο επίσημο τρόπο η κυβέρνηση ότι τα δύο υποβρύχια καλώδια που θα συνδέσουν την Κρήτη με το ηπειρωτικό ενεργειακό σύστημα “θα προχωρήσουν μαζί” έκανε τα αντίθετα! 



Το είπε και στην πρόσφατη συνάντηση με την περιφέρεια Κρήτης ο υπουργός Ενέργειας κ.Σκουρλέτης, το υποσχέθηκε ο ΑΔΜΗΕ, αλλά τελικά το μικρό καλώδιο-από Χανιά προς Πελοπόννησο- είναι που προκηρύσσεται!

Όπως αποκαλύπτεται σήμερα ο ΑΔΜΗΕ προκήρυξε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του “μικρού καλωδίου” το οποίο φαίνεται ότι θα ξεκινήσει πρώτο και ίσως…τελευταίο γιατί που θα βρεθούν μετά τα χρήματα για το μεγάλο καλώδιο, με το συνεχές ρεύμα, που εξασφαλίζει αυτονομία!

Το “μικρό καλώδιο με εναλλασσόμενο ρεύμα και όχι συνεχές είναι εκείνο ,που σύμφωνα με όλους τους ειδικούς όχι μόνο δεν λύνει το ενεργειακό πρόβλημα της Κρήτης, δημιουργεί “πρόβλημα ισορροπίας’ στο σύστημα και δεν συνάδει με το μεγαλεπήβολο σχέδιο του EuroAsia InterConnector (Ισραήλ-Κύπρος-Κρήτη-Ελλάδα)!

Και το χειρότερο για την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου-Μαλεβιζίου είναι ότι έτσι μονιμοποιούνται οι εγκαταστάσεις των Λινοπεραμάτων , δεν προωθείται η Κορακιά ,αφού ο κόμβος του “μικρού καλωδίου” προωθείται από τη δυτική Κρήτη, η οποία επίσης επιβαρύνεται με γραμμές μεταφοράς ρεύματος- λόγω του εναλλασσόμενου ρεύματος.

Βέβαια όλα αυτά δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Τα έχουν περιγράψει τα ρεπορτάζ που έχουμε κάνει, οι διαρροές και τα συμφέροντα των εταιρειών που φτιάχνουν (ή μπορούν να φτιάξουν) καλώδια με εναλλασσόμενο ρεύμα. Αλλά και στην σύσκεψη της περασμένης Παρασκευής στην περιφέρεια Κρήτης ο εκπρόσωπος του ΑΔΜΗΕ είπε ότι είναι αποφασισμένοι να το προχωρήσουν το μικρό καλώδιο και ως απόδειξη ανέφερε ότι βγαίνει στον αέρα η ΜΠΕ του έργου και ότι τα 200 εκ € για το έργο τα έχουν ήδη!

Αντιδράσεις

Για το έργο του μικρού καλωδίου αντιρρήσεις εκτός από την περιφέρεια Κρήτης, το δήμο Μαλεβιζίου και αλλους φορείς εξέφρασε και ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΑΗ), σύμφωνα με τις θέσεις που κατέθεσε στη σχετική διαβούλευση του ΑΔΜΗΕ . Οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί τάσσονται υπέρ μιας διπλής διασύνδεσης της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω ισχυρής διασύνδεσης Πελοποννήσου - Κρήτης αλλά και Αττικής - Κρήτης. Μάλιστα ο ΕΣΑΗ αναδεικνύει συγκεκριμένα επιχειρήματα, με βάση τα οποία υπάρχει ωφελιμότερος τρόπος διασύνδεσης της Πελοποννήσου με την Κρήτη, ο οποίος, ενώ περιλαμβάνεται στα σενάρια που εξετάζει ο ΑΔΜΗΕ, δεν προκρίνεται.

Η προκήρυξη του ΑΔΜΗΕ

Σύμφωνα με την προκήρυξη που έβγαλε ο ΑΔΜΗΕ για το μικρό καλώδιο :



Το Έργο θα υλοποιηθεί με την ζεύξη του Υ/Σ Μολάων (Λακωνία) μέσω υπογείου / εναερίου - υπογείου /υποβρυχίου / υπογείου καλωδιακού συστήματος εναλλασσομένου ρεύματος (Ε.Ρ.) υψηλής τάσης

150 kV, με τον Υ/Σ Χανιά Ι και αποτελείται από τα παρακάτω επιμέρους τμήματα

1. Υ/Σ Μολάων (επέκταση)

2. Υπόγειο Καλώδιο από Υ/Σ Μολάων έως το Τερματικό Πυλώνα Μετάβασης Συκέας

3. Εναέρια γραμμή μεταφοράς (Γ.Μ.) από το Τερματικό Πυλώνα Μετάβασης Συκέας έως

το Τερματικό Αντιστάθμισης Τσουμάλας (στο Νότιο άκρο του Ακρωτηρίου Μαλέα)

4. Τερματικό Αντιστάθμισης Τσουμάλας (στο νότιο άκρο του ακρωτηρίου Μαλέα).

5. Υπόγειο Καλώδιο από το Τερματικό Αντιστάθμισης Τσουμάλας (στο νότιο άκρο του ακρωτηρίου Μαλέα) έως τον αιγιαλό/παραλία.

6. Υποβρύχιο Καλώδιο Πελοποννήσου – Κρήτης.

7. Υπόγειο Καλώδιο από Ραβδούχα Χανίων έως Υ/Σ Χανιά Ι.

8. Υ/Σ Χανίων Ι (επέκταση)

1. Υ/Σ Μολάων

Για τον υφιστάμενο Υ/Σ Μολάων (Ε.Ρ.) 150/20 kV, υπάρχει ισχύουσα ΕΠΟ, η οποία λήγει στο τέλος του 2016. Η σύνταξη περιβαλλοντικής μελέτης για την επέκτασή της αποτελεί μέρος της συνολικής μελέτης. Στον Υ/Σ πρόκειται να κατασκευαστούν οι παρακάτω νέες εγκαταστάσεις :

Ø Μία (1) κυψέλη υπόγειας Γ.Μ. 150 kV

Ø Μία (1) Αυτεπαγωγή 150 kV, 35 MVAR

2. Υπόγειο Καλώδιο Υ/Σ Μολάων – Τερματικό Μετάβασης Συκέας (Νέα Υ/Γ καλωδιακή γραμμή)

Το εν λόγω καλωδιακό σύστημα θ’ αποτελείται από υπόγειο κύκλωμα τριών μονοπολικών καλωδίων (ένα ανά φάση) τύπου XLPE (συνθετικής μόνωσης), ενδεικτικής διατομής 630 mm2 αγωγού χαλκού και ονομαστικής τάσεως 150 kV, (Ε.Ρ.), το οποίο θα εγκατασταθεί από τον Υ/Σ

5. Υπόγειο Καλώδιο Τερματικό Αντιστάθμισης Τσουμάλας (στο νότιο άκρο του ακρωτηρίου Μαλέα) - Αιγιαλός. (Νέα Υ/Γ, καλωδιακή γραμμή)

Το εν λόγω καλωδιακό σύστημα θ’ αποτελείται από υπόγειο κύκλωμα τριών μονοπολικών καλωδίων (ένα ανά φάση) Ε.Ρ., τύπου XLPE (συνθετικής μόνωσης), ενδεικτικής διατομής 630 mm2, αγωγού χαλκού, ονομαστικής Τάσης 150 kV, το οποίο θα εγκατασταθεί από το Τερματικό Αντιστάθμισης μέχρι τον σημείο αιγιαλού με μήκος όδευσης ενός (1) περίπου χιλιομέτρου.

6. Υποβρύχιο Καλώδιο Πελοποννήσου – Κρήτης (Νέα Υ/Β καλωδιακή γραμμή)

Από το σημείο αιγιαλού της Πελοποννήσου (στο νότιο άκρο του ακρωτηρίου Μαλέα) υποβρύχιο τριπολικό καλώδιο Ε.Ρ., 3Χ1Χ630 mm2, τύπου XLPE (συνθετικής μόνωσης), ονομαστικής τάσης 150 kV, θα οδεύσει προς τον αιγιαλό της περιοχής Ραβδούχα Χανίων σε μήκος 120 περίπου χιλιομέτρων από την θέση Τσουμάλα.

7. Υπόγειο Καλώδιο Ραβδούχα – Υ/Σ Χανίων Ι (Νέα Υ/Γ καλωδιακή γραμμή)

Το εν λόγω καλωδιακό σύστημα θ’ αποτελείται από υπόγειο κύκλωμα τριών μονοπολικών καλωδίων Ε.Ρ. (ένα ανά φάση) τύπου XLPE (συνθετικής μόνωσης), ενδεικτικής διατομής 630 mm2 αγωγού χαλκού και ονομαστικής τάσεως 150 kV, το οποίο θα εγκατασταθεί από την θέση αιγιαλού στη Ραβδούχα Χανίων μέχρι τον Υ/Σ Χανιά Ι, με μήκος όδευσης περίπου 34 χιλιόμετρα.

8. Υ/Σ Χανιά Ι

Για τον υφιστάμενο Υ/Σ Χανίων Ε.Ρ., 150/20 kV δεν υπάρχει ΕΠΟ, και επομένως θα πρέπει να συμπεριληφθεί στη σύνταξη της ΜΠΕ. Στον υφιστάμενο Υ/Σ πρόκειται να εγκατασταθεί ο

παρακάτω εξοπλισμός:

Ø Τέσσερις (4) κυψέλες υπόγειας Γ.Μ. 150 kV

Ø Τέσσερις (4) κυψέλες Αυτεπαγωγής 150 kV, 35 MVAR

Ø Τέσσερις (4) Αυτεπαγωγές 150 kV, 35 MVAR

9. Επιπροσθέτως τεχνικές πληροφορίες για την εγκατάσταση των καλωδίων:

Ø Υπόγεια καλώδια Ε.Ρ.

Η εγκατάσταση των υπογείων καλωδίων γίνεται σε μήκη περίπου 1000 μέτρων, εντός χαντακιού τυπικού βάθους 1,6 μέτρων και πλάτους 1,00 μέτρου. Οι διαστάσεις του χαντακιού μπορούν ν’ αυξομειωθούν, εφόσον κατά μήκος της όδευσης παρουσιαστούν εμπόδια. Σε περιπτώσεις αδυναμίας όδευσης (διαμόρφωση του εδάφους, αρχαιολογικά ευρήματα) χρησιμοποιούμε την μέθοδο κατευθυνόμενης διάτρησης σε βάθη μεγαλύτερα του χαντακιού.




Πηγή: cretalive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου