Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Το γρήγορο Internet πρώτη επιλογή των Ελλήνων το 2015

Το γρήγορο Internet πρώτη επιλογή των Ελλήνων το 2015

Ρυθμό ανάπτυξης που θύμισε παλαιότερες εποχές όπου η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα ήταν σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα παρουσίασε το 2015 η αγορά των ευρυζωνικών συνδέσεων.



Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε κατά τη διάρκεια της περασμένης εβδομάδας η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και αφορούν την πορεία της ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το 2015, οι νέες ευρυζωνικές συνδέσεις άγγιξαν τις 293.000, φθάνοντας στα 3,44 εκατ. Αυτό τον αριθμό νέων συνδέσεων είχαμε αρκετά χρόνια να δούμε και αποτέλεσε μία μικρή έκπληξη, δεδομένου ότι η αίσθηση που υπήρχε είναι από τη στιγμή που η διείσδυση στα νοικοκυριά έχει ξεπεράσει το 60% ο ρυθμός αύξησης των ευρυζωνικών συνδέσεων θα παρουσίασε μείωση. Κάτι που δεν συνέβη το 2015, ιδίως κατά το α’ εξάμηνο της περσινής χρονιάς.

Ο λόγος εκτιμάται πως ήταν ο έντονος ανταγωνισμός που υπήρξε το συγκεκριμένο διάστημα με πολλές προσφορές από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, ιδίως από εκείνους που προσέφεραν και υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς τα συνδυαστικά πακέτα δείχνουν να προσελκύουν όλο και περισσότερους Έλληνες καταναλωτές. Το β’ εξάμηνο κινήθηκε με χαμηλότερους ρυθμούς (περίπου 173 χιλιάδες νέες συνδέσεις το α’ εξάμηνο έναντι περίπου 110 χιλιάδων το δεύτερο μισό) καθώς τα capital controls και οι εξελίξεις σε πολιτικό και οικονομικό επίπεδο επηρέασαν τους Έλληνες καταναλωτές, όπως και το γεγονός ότι οι πάροχοι περιόρισαν σημαντικά τις προσφορές που έκαναν κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.




VDSL
Παρά πάντως την αυξημένη ζήτηση για ευρυζωνικές συνδέσεις, η άνοδος όσον αφορά τη διείσδυση των γραμμών υπερ-υψηλών ταχυτήτων δεν ήταν η αναμενόμενη. Στην Ελλάδα, τέτοιου είδους συνδέσεις προσφέρονται αυτή τη στιγμή κυρίως μέσω της τεχνολογίας VDSL και οι ταχύτητες είναι της τάξεως των 30 και 50 Mbps όσον αφορά στη λήψη δεδομένων. Με βάση τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, οι γραμμές VDSL στο τέλος του 2015 αντιστοιχούσαν στο 5,4% του συνολικού αριθμού των ευρυζωνικών συνδέσεων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο τέλος του 2014 ήταν στο 3,23%. Η αύξηση σε ποσοστιαίο επίπεδο δείχνει σημαντική αλλά με δεδομένο ότι ο στόχος, στο πλαίσιο της Ψηφιακής Ατζέντας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μέχρι το 2020 το 50% των ελληνικών νοικοκυριών να έχει σύνδεση στο Διαδίκτυο με ταχύτητα πάνω από τα 30 Mbps, το ποσοστό του VDSL είναι αρκετά χαμηλό.




Μερίδια αγοράς
Σε επίπεδο μεριδίων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, είναι ενδιαφέρον ότι ο ΟΤΕ ήταν αυτός που κέρδισε τη «μάχη» και το μερίδιο του όσον αφορά τις νέες συνδέσεις ξεπέρασε, έστω και οριακά, το 50%. Συγκεκριμένα, ο ΟΤΕ αύξησε τις ευρυζωνικές συνδέσεις του κατά 139.980 αγγίζοντας το 1,5 εκατ. Οι ανταγωνιστές του είχαν στο τέλος του 2015 συνολικά ελάχιστα πάνω από 1,9 εκατ. ευρυζωνικές συνδέσεις, ενώ ο αριθμός των νέων συνδέσεων που πραγματοποίησαν έφθασε στις 138.234, ελαφρώς χαμηλότερα σε σχέση με εκείνον του ΟΤΕ.

Όσον αφορά τους ανταγωνιστές του ΟΤΕ, στην πρώτη θέση παραμένει μεν η Forthnet, η οποία, όμως, είχε απώλειες στο συνολικό αριθμό των ευρυζωνικών συνδέσεων που εξυπηρετεί με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί πλέον η απόσταση που τη χώριζε από τη Vodafone/hellas online και τη Wind, ενώ η Cyta Ελλάδος παραμένει σχετικά σταθερή όσον αφορά στον αριθμό των συνδρομητών της.

Η «μάχη» της συνδρομητικής τηλεόρασης


Πάνω από 1 εκατ. υπολογίζονται οι χρήστες υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, καθώς μόνο οι δύο «μεγάλες» πλατφόρμες (Nova και OTE TV) είχαν στο τέλος του 2015 λίγο πάνω από 940.000.

Συγκεκριμένα, η Nova έκλεισε την περσινή χρονιά με 494.643 συνδρομητές και απώλειες 12.618 πελατών, ενώ o ΟΤΕ TV έφθασε στις 446.499 συνδρομητές προσθέτοντας 93.017 νέους πελάτες. Συνολικά οι δύο εταιρείες έχουν 941.142 πελάτες όσον αφορά τις υπηρεσίες συνδρομητικές τηλεόρασης που προσφέρουν. Αν σε αυτό τον αριθμό προσθέσουμε και τις τους περίπου 60.000 πελάτες που χρησιμοποιούν τις υπόλοιπες υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης (Vodafone TV, Cytavision κ.ά.) φθάνουμε στο όριο του 1 εκατομμυρίου συνδρομών.

Η αύξηση κατά την περασμένη χρονιά οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στον OTE TV, ο οποίος ακολούθησε μία αρκετά επιθετική πολιτική, ιδίως όσον αφορά στην απόκτηση δικαιωμάτων αθλητικού περιεχομένου, όπως φάνηκε στην περίπτωση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για τη μετάδοση των αγώνων του Champions League και του Europa League.

Από την άλλη πλευρά, η Nova ήταν αναμενόμενο να είχε απώλειες και μάλιστα δεν ήταν λίγοι οι αναλυτές που ανέμεναν ακόμη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των συνδρομητών της πλατφόρμας. Όμως, οι προσφορές που έγιναν από τη Forthnet βοήθησαν σημαντικά ώστε η πτώση να κινηθεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Το 2016 πάντως έχει ξεκινήσει αρκετά δυναμικά όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση με τη Vodafone μάλιστα να έχει ξεκινήσει τη διαφημιστική προώθηση του Vodafone TV που αποτελεί την εξέλιξη του hol TV που είχε λανσάρει η hellas online. Όσον αφορά στους δύο «μεγάλους» αν οι τάσεις που επικράτησαν στο δεύτερο μισό του 2015 συνεχιστούν και φέτος, τότε δεν αποκλείεται το φθινόπωρο ο OTE TV να περάσει στην πρώτη θέση όσον αφορά την κατάταξη με βάση τον αριθμό των συνδρομητών.




Πηγή: imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου