Από την 1η Νοεμβρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή η νέα Οδηγία της Ε.Ε. που αφορά την επισήμανση πληροφοριών για τα ελαστικά που πωλούνται στην αγορά. Η συγκεκριμένη αφορά την απόδοση καυσίμου (αντίσταση κύλισης), την πρόσφυση στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών. Στόχος είναι η αύξηση της ασφάλειας και της απόδοσης από τα οδικά μέσα μεταφοράς με τη προώθηση αποδοτικών, ασφαλών και αθόρυβων ελαστικών.
Η ανάγκη μεγαλύτερης πληροφόρησης από τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών σχετικά με την απόδοση καυσίμου και άλλων παραμέτρων προέκυψε από το γεγονός ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται να συγκρίνουν τις επιδόσεις διαφορετικών ελαστικών και μαρκών λόγω απουσίας κάποιου προτύπου επισήμανσης και ενός εναρμονισμένου καθεστώτος δοκιμών. Η Οδηγία βοηθά τους τελικούς χρήστες να είναι πιο ενημερωμένοι όταν επιλέγουν νέα ελαστικά. Σύμφωνα με αυτή είναι υποχρεωτικό όλα τα ελαστικά που κατασκευάζονται από την 1η Ιουλίου 2012 και πωλούνται στην Ε.Ε. να φέρουν ένα αυτοκόλλητο ή μία ετικέτα σε κοντινή θέση, ορατή από τον τελικό χρήστη πριν την αγορά.
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΣΗΣ
Η αντίσταση κύλισης είναι μια δύναμη που δρα αντίθετα με την κατεύθυνση περιστροφής του
Στην ετικέτα ελαστικού της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, η αντίσταση κύλισης εκφράζεται σε κατηγορίες, από την A (η καλύτερη) έως την F για βιομηχανικά οχήματα και G για αυτοκίνητα (η χειρότερη). Η διαφορά μεταξύ ενός ελαστικού C και ενός ελαστικού B μεταφράζεται σε μείωση ή αύξηση της κατανάλωσης μεταξύ 2,5% - 4,5% για αυτοκίνητα και 5%-8% για τα φορτηγά.
ΑΥΞΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ
Στα ελαστικά αυτοκινήτων η διαφορά μεταξύ κατηγοριών σημαίνει αύξηση ή μείωση της απόστασης ακινητοποίησης κατά περίπου 2,6 μέτρα όταν φρενάρουμε σε βρεγμένο δρόμο με 80 χλμ./ώρα.
ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΘΟΡΥΒΩΝΟ θόρυβος από την κυκλοφορία επιβαρύνει το περιβάλλον και επηρεάζεται από διάφορους
Επομένως, για τον περιορισμό της ηχορρύπανσης από την κυκλοφορία συνιστάται η χρήση ελαστικών με χαμηλό εξωτερικό θόρυβο κύλισης.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου