Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Θανατηφόρα τροχαία: Η Ελλάδα 5η χειρότερη στην ΕΕ

Θανατηφόρα τροχαία: Η Ελλάδα 5η χειρότερη στην ΕΕ

Την 5η χειρότερη θέση στην ΕΕ από άποψη θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων κατέλαβε το 2016 η Ελλάδα, όπου ο αριθμός των θυμάτων αυξήθηκε...



 σε σχέση με το 2015 ενώ στα περισσότερα από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη μειώθηκε.

Σύμφωνα με τις στατιστικές για την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε την Τρίτη η Επιτροπή, το περασμένο έτος σημειώθηκε μείωση κατά 2% του αριθμού των θανάτων που καταγράφηκαν σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

Οι χώρες με το χαμηλότερο ποσοστό θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2016 είναι η Σουηδία (27), η Βρετανία (28), η Ολλανδία (33), η Ισπανία (37), η Δανία (37), η Γερμανία (39) και η Ιρλανδία (40). Στον αντίποδα, την χειρότερη οδική ασφάλεια έχουν η Βουλγαρία (99), η Ρουμανία (97), η Λετονία (80 _ η οποία όμως πέτυχε μείωση 16% σε σχέση με το 2015), η Πολωνία (79) και η Ελλάδα (77 _ αύξηση σε σχέση με το 2015). Οι άνθρωποι που ζουν στα κράτη-μέλη με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων εξακολουθούν να έχουν πάνω από τις τριπλάσιες πιθανότητες να σκοτωθούν στον δρόμο σε σύγκριση με αυτούς που ζουν στις χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά.

Μετά από δύο χρόνια στασιμότητας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 19%. Το ποσοστό αυτό είναι ενθαρρυντικό, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η ΕΕ να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020.

Το 2016 πάντως είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που κανένα από τα κράτη-μέλη δεν ξεπέρασε τους 100 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους και τα περισσότερα κυμάνθηκαν κάτω από τους 80. Επίσης, σχεδόν τα μισά κράτη-μέλη κατέγραψαν το 2016 τους λιγότερους θανάτους στην ιστορία τους.

Συνολικά, το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ 25.500 άνθρωποι, δηλαδή 600 λιγότεροι από ότι το 2015 και 6.000 λιγότεροι από ότι το 2010. Άλλοι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Επιτροπής. Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.

Οι ευρωπαϊκοί δρόμοι όμως παραμένουν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο: στην ΕΕ σημειώθηκαν κατά μέσο 50 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2016, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος φθάνει τους 174.

«Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο δεν είναι οι αριθμοί _ είναι οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω. Σήμερα μόνο θα χάσουμε άλλες 70 ζωές στους δρόμους της ΕΕ και ο αριθμός των ατόμων που θα υποστούν σοβαρούς τραυματισμούς θα είναι πενταπλάσιος!» δήλωσε η Επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς.

Η Επιτροπή διοργανώνει από κοινού με τη μαλτέζικη Προεδρία διάσκεψη των ενδιαφερόμενων μερών και υπουργική διάσκεψη στη Μάλτα στις 28 και 29 Μαρτίου. Θα συμμετάσχουν εμπειρογνώμονες, ενδιαφερόμενα μέρη και φορείς χάραξης πολιτικής του τομέα της οδικής ασφάλειας και θα εγκριθεί διακήρυξη για την οδική ασφάλεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου