Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Με Κινέζους μιλάει η ΑΝΕΚ



Να γυρίσει σελίδα επιχειρεί όπως προκύπτει απο τις εξελίξεις η ΑΝΕΚ που σύμφωνα με εξαιρετικά ενημερωμένες πηγές βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με κινεζικά ναυπηγεία αλλά και...


 την κινεζική τράπεζα China Development Bank με στόχο την ναυπήγηση για λογαριασμό της του πρώτου μεγάλου ελληνικού ακτοπλοϊκού πλοίου που θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως καύσιμο το εξαιρετικά οικονομικό υγροποιημένο φυσικό αέριο ή LNG.

Παράλληλα φέρεται να συμμετέχει στις συζητήσεις που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο και από άλλες ελληνικες ακτοπλοϊκές με μεγάλα ξένα επενδυτικά κεφάλαια που διαβλέπουν ευκαιρίες στην αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοϊκής βιομηχανίας.

Οι συζητήσεις με την κινεζική πλευρά έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό, γίνονται επί συγκεκριμένου ναυπηγικού και επιχειρηματικού σχεδίου και προχώρησαν περεταίρω κατά την πρόσφατη επίσκεψη στην Αθήνα αποστολής τραπεζιτών από το Πεκίνο που συνόδευσαν στην επίσημη επίσκεψή του εδώ τον Κινέζο πρωθυπουργό. Συνεχίζονται δε σύμφωνα με τις ίδιες πηγές και βρίσκονται «σε πολύ καλό δρόμο».

Όπως εξηγούν εδώ και καιρό κύκλοι της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας η επίτευξη σημαντικής μείωσης των λειτουργικών εξόδων των επιχειρήσεων μπορεί να βελτιώσει δραστικά τα λειτουργικά περιθώρια ανοίγοντας τον δρόμο τόσο για την ανάκαμψη των επιχειρήσεων όσο και για την τόνωση του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Με δεδομένο ότι οι δαπάνες για την πετρέλευση της ακτοπλοΐας έχουν τα τελευταία έτη αυξηθεί κατά πολύ και καλύπτουν πλεον ποσοστό μεγαλύτερο το 50% των λειτουργικών εξόδων το πολύ φθηνότερο LNG προσφέρει σημαντική ευκαιρία. Παράλληλα δε βελτιώνει δραστικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ακτοπλοΐας με όλα όσα αυτό σημαίνει τόσο για την συμμόρφωση με ενδεχόμενους νέου κανονισμούς εκπομπών ρύπων όσο και για το ίδιο το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Το εγχείρημα της ΑΝΕΚ προχωρά σε συνεργασία με μεγαλο διεθνή οίκο αλλά και όμιλο που συνδέεται με συμφέροντα που εδρεύουν στην Μέση Ανατολή και ενδιαφέρεται να ανοίξει την αγορά εφοδιασμού ναυτιλιακού καυσίμου LNG.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει δρομολογήσει σειρά κινήσεων για την εισαγωγή του LNG στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά αν και το θεσμικό πλαίσιο χρειάζεται ακόμα δουλειά από πλευράς του υπουργείου, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς σε γνώση των σχετικών λεπτομερειών. Ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει μάλιστα θέσει ως στόχο την έλευση του πρώτου τέτοιου πλοίου στις ελληνικες θάλασσες το ταχύτερο δυνατόν. Και όπως προκύπτει θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η ΑΝΕΚ εκείνη που θα γυρίσει τη σελίδα για τον νέο κεφάλαιο στην ελληνική ακτοπλοΐα σε συνεργασία με την Κίνα.

Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις της ΑΝΕΚ με το Πεκίνο είναι εξαιρετικά θερμές σύμφωνα με επανειλημμένες δηλώσεις επι του θέματος κορυφαίων Κινέζων αξιωματούχων εξαιτίας της βοήθειας που παρείχε η Κρητική εταιρεία στην έξοδο από τη Λιβύη δεκάδων χιλιάδων Κινέζων υπηκόων από τη Λιβύη προ τριετίας όταν ξέσπασε η κρίση που κατέληξε στην ανατροπή του Καντάφι. Πολλοί είναι μάλιστα εκείνοι που πιστώνουν το μεγαλο ενδιαφέρον που εκδηλώνουν εμπράκτως για επενδύσεις στην Κρήτη οι Κινέζοι με τα γεγονότα εκείνα και την διαμονή των προσφύγων στο νησί μετά την διάσωσή τους.

To managmenet του ομίλου της ΑΝΕΚ ανακοίνωσε επίσης προ μηνός πως έχει προχωρήσει σε συμφωνίες για ναυλώσεις πλοίων σε εταιρείες του εξωτερικού, ενώ στο επόμενο διάστημα αναμένει τελική συμφωνία για αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της μητρικής. Οι κινήσεις αυτές σε συνδυασμό με την αύξηση της τουριστικής κίνησης, δημιουργούν, σύμφωνα με τη διοίκηση, τις προϋποθέσεις για βελτίωση των αποτελεσμάτων κατά την τρέχουσα χρήση ενώ στρατηγικός στόχος της παραμένει η εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων, η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων και, βέβαια, η επιστροφή στην κερδοφορία.


Πηγή:capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου