Τη συνεισφορά της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία, καταγράφει μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έρευνα αγοράς...
της εταιρείας QED για λογαριασμό της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, με αφορμή τα 20 χρόνια παρουσίας του κλάδου στην αγορά.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και σταθερότερους επενδυτές της ελληνικής οικονομίας με σύνολο επενδύσεων, από το 1993 μέχρι και το 2012, 7 δισ. ευρώ κυρίως σε υποδομές δικτύων και τεχνολογίας.
Την περίοδο 1995-2001, το ποσοστό των επενδύσεων του κλάδου εφθανε σχεδόν το 30% των εσόδων του, ενώ κατά την περίοδο ωρίμανσής του και εν μέσω οικονομικής κρίσης, το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε κατά μέσο όρο το 11% (2002-2012).
Αντίστοιχα σημαντική είναι η συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ. Με συνεχή άνοδο από την αρχή της λειτουργίας του, από το 2006 κυμαίνεται συνολικά στο 7% (άμεση και έμμεση συνεισφορά).
Όσον αφορά στη χρήση υπηρεσιών δεδομένων, οι προοπτικές παρουσιάζονται ευοίωνες συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε και ο γενικός διευθυντής Γ. Στεφανόπουλος, εάν η Ελλάδα τα επόμενα έτη ακολουθήσει τα ευρωπαικα δεδομένα, το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 1,2% ή 2,4 δισ. ευρώ, ενώ τα δημόσια έσοδα θα αυξηθούν κατά 956 εκ.ευρώ. Ωστόσο όμως δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη μείωση του τζίρου, κατά 35%, που έχουν υποστεί οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας από το 2008 και μετά καθώς ο κλάδος, μετά την ραγδαία άνοδο των προηγούμενων ετών, επηρεάστηκε σημαντικά από την οικονομική ύφεση, καθώς επίσης και από τις μειώσεις των τελών τερματισμού αλλά και την σημαντική φορολογική επιβάρυνση.
Πρόσθεσε, επίσης, πως ο κλάδος της κινητής επικοινωνίας θα συνεχίσει να επενδύει σε σύγχρονη τεχνολογία και υποδομές ωστόσο είναι απαραίτητη προϋπόθεση η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος από την πλευρά της Πολιτείας ( επιτάχυνση της εφαρμογής του νομικού πλαισίου αδειοδότησης, επανεξέταση του φορολογικού περιβάλλοντος και της έμμεσης φορολογίας των υπηρεσιών, με στόχο τη μείωση του κόστους για τον τελικό καταναλωτή και την αύξηση της χρήσης των υπηρεσιών δεδομένων).
Σύμφωνα με τη μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου, "τα τελευταία 8 χρόνια, ο κλάδος των κινητών επικοινωνιών έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη μείωση τιμών στην ελληνική οικονομία".
Από το 2004 έως και το 2012, η μείωση των τιμών ανά λεπτό ομιλίας προ φόρων προσέγγισε το 78%, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει σήμερα τις χαμηλότερες τιμές προ φόρων από κάθε άλλη χώρα στην Δ. Ευρώπη.
Επίσης, με βάση τα ευρήματα της έρευνας αγοράς, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 πολιτών και 164 επιχειρήσεων, το κινητό τηλέφωνο φέρεται να κατέχει ειδική θέση στη ζωή των πολιτών, οι οποίοι το κατατάσσουν στα κύρια μέσα ενημέρωσης μαζί με την τηλεόραση.
Αποτελεί δε βασικό εργαλείο για την εργασία τους, ενώ στην προσωπική τους ζωή αισθάνονται πιο ασφαλείς, πιο κοντά στους δικούς τους ανθρώπους και πιο ανεξάρτητοι και μέσω του κινητού τους οργανώνουν και διαχειρίζονται καλύτερα την καθημερινότητα και την εργασία τους. Μάλιστα, ένας στους δυο πολίτες αναγνωρίζει, ότι η κινητή τηλεφωνία μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Αντίστοιχα συμπεράσματα βγαίνουν και από την έρευνα στις επιχειρήσεις, με το 90% να δηλώνει, ότι η κινητή τηλεφωνία αποτελεί έναν από τους πιο καλά οργανωμένους κλάδους, με ποσοστό ικανοποίησης για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που φτάνει το 90%. Πάνω από το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, θεωρεί, ότι με την κινητή τηλεφωνία αυξήθηκε η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα της επιχείρησης, καθώς και η λειτουργικότητα των μετακινήσεων.
Ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των επιχειρήσεων θεωρούν, ότι έχει αυξηθεί η κερδοφορία τους από τη χρήση της κινητής. To 75% των ερωτηθέντων καταναλωτών πιστεύει, ότι το μέλλον της κινητής είναι το mobile Internet. To 58% δήλωσε, μάλιστα, ότι το επόμενο κινητό του θα είναι smartphone, ενώ ενδεχόμενη μείωση των χρεώσεων θα οδηγούσε έναν στους δύο ερωτηθέντες σε μεγαλύτερη χρήση του Internet.
Τέλος, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ο κλάδος των κινητών επικοινωνιών θεωρείται εξίσου σημαντικός με τον κλάδο του τουρισμού για την ελληνική οικονομία, είναι ο πιο δυναμικά αναπτυσσόμενος και βρίσκεται στην πρώτη θέση της εμπιστοσύνης των ελλήνων πολιτών.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και σταθερότερους επενδυτές της ελληνικής οικονομίας με σύνολο επενδύσεων, από το 1993 μέχρι και το 2012, 7 δισ. ευρώ κυρίως σε υποδομές δικτύων και τεχνολογίας.
Την περίοδο 1995-2001, το ποσοστό των επενδύσεων του κλάδου εφθανε σχεδόν το 30% των εσόδων του, ενώ κατά την περίοδο ωρίμανσής του και εν μέσω οικονομικής κρίσης, το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε κατά μέσο όρο το 11% (2002-2012).
Αντίστοιχα σημαντική είναι η συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ. Με συνεχή άνοδο από την αρχή της λειτουργίας του, από το 2006 κυμαίνεται συνολικά στο 7% (άμεση και έμμεση συνεισφορά).
Όσον αφορά στη χρήση υπηρεσιών δεδομένων, οι προοπτικές παρουσιάζονται ευοίωνες συμβάλλοντας παράλληλα στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε και ο γενικός διευθυντής Γ. Στεφανόπουλος, εάν η Ελλάδα τα επόμενα έτη ακολουθήσει τα ευρωπαικα δεδομένα, το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 1,2% ή 2,4 δισ. ευρώ, ενώ τα δημόσια έσοδα θα αυξηθούν κατά 956 εκ.ευρώ. Ωστόσο όμως δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη μείωση του τζίρου, κατά 35%, που έχουν υποστεί οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας από το 2008 και μετά καθώς ο κλάδος, μετά την ραγδαία άνοδο των προηγούμενων ετών, επηρεάστηκε σημαντικά από την οικονομική ύφεση, καθώς επίσης και από τις μειώσεις των τελών τερματισμού αλλά και την σημαντική φορολογική επιβάρυνση.
Πρόσθεσε, επίσης, πως ο κλάδος της κινητής επικοινωνίας θα συνεχίσει να επενδύει σε σύγχρονη τεχνολογία και υποδομές ωστόσο είναι απαραίτητη προϋπόθεση η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος από την πλευρά της Πολιτείας ( επιτάχυνση της εφαρμογής του νομικού πλαισίου αδειοδότησης, επανεξέταση του φορολογικού περιβάλλοντος και της έμμεσης φορολογίας των υπηρεσιών, με στόχο τη μείωση του κόστους για τον τελικό καταναλωτή και την αύξηση της χρήσης των υπηρεσιών δεδομένων).
Σύμφωνα με τη μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου, "τα τελευταία 8 χρόνια, ο κλάδος των κινητών επικοινωνιών έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη μείωση τιμών στην ελληνική οικονομία".
Από το 2004 έως και το 2012, η μείωση των τιμών ανά λεπτό ομιλίας προ φόρων προσέγγισε το 78%, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει σήμερα τις χαμηλότερες τιμές προ φόρων από κάθε άλλη χώρα στην Δ. Ευρώπη.
Επίσης, με βάση τα ευρήματα της έρευνας αγοράς, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 πολιτών και 164 επιχειρήσεων, το κινητό τηλέφωνο φέρεται να κατέχει ειδική θέση στη ζωή των πολιτών, οι οποίοι το κατατάσσουν στα κύρια μέσα ενημέρωσης μαζί με την τηλεόραση.
Αποτελεί δε βασικό εργαλείο για την εργασία τους, ενώ στην προσωπική τους ζωή αισθάνονται πιο ασφαλείς, πιο κοντά στους δικούς τους ανθρώπους και πιο ανεξάρτητοι και μέσω του κινητού τους οργανώνουν και διαχειρίζονται καλύτερα την καθημερινότητα και την εργασία τους. Μάλιστα, ένας στους δυο πολίτες αναγνωρίζει, ότι η κινητή τηλεφωνία μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Αντίστοιχα συμπεράσματα βγαίνουν και από την έρευνα στις επιχειρήσεις, με το 90% να δηλώνει, ότι η κινητή τηλεφωνία αποτελεί έναν από τους πιο καλά οργανωμένους κλάδους, με ποσοστό ικανοποίησης για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που φτάνει το 90%. Πάνω από το 80% του συνόλου των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, θεωρεί, ότι με την κινητή τηλεφωνία αυξήθηκε η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα της επιχείρησης, καθώς και η λειτουργικότητα των μετακινήσεων.
Ποσοστό μεγαλύτερο από το 50% των επιχειρήσεων θεωρούν, ότι έχει αυξηθεί η κερδοφορία τους από τη χρήση της κινητής. To 75% των ερωτηθέντων καταναλωτών πιστεύει, ότι το μέλλον της κινητής είναι το mobile Internet. To 58% δήλωσε, μάλιστα, ότι το επόμενο κινητό του θα είναι smartphone, ενώ ενδεχόμενη μείωση των χρεώσεων θα οδηγούσε έναν στους δύο ερωτηθέντες σε μεγαλύτερη χρήση του Internet.
Τέλος, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ο κλάδος των κινητών επικοινωνιών θεωρείται εξίσου σημαντικός με τον κλάδο του τουρισμού για την ελληνική οικονομία, είναι ο πιο δυναμικά αναπτυσσόμενος και βρίσκεται στην πρώτη θέση της εμπιστοσύνης των ελλήνων πολιτών.
Πηγή:ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου