Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Τα μηνύματα των θρησκευτικών ηγετών για το Πάσχα



Οι απηνείς διώξεις των χριστιανών στη Μέση Ανατολή, η αγωνία για το μέλλον της ανθρώπινης κοινωνίας και το βαθύτερο νόημα του αναστάσιμου μηνύματος...



 στη σημερινή εποχή της κρίσης αξιών, οικονομίας και συναισθημάτων κυριαρχούν στα μηνύματα της θρησκευτικής ηγεσίας για το φετινό Πάσχα.

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Δια της προκλήσεως του θανάτου, δεν βελτιώνεται ο κόσμος

Ο σεβασμός του υπέρτατου αγαθού της ζωής σε αντιδιαστολή με τις μαζικές θανατώσεις στο βωμό του θρησκευτικού φονταμενταλισμού και της μισαλλοδοξίας κυριαρχεί στο μήνυμα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. 

Ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας εκφράζει την αγωνία του για «τας κραυγάς και τας απειλάς του θανάτου, τας οποίας εκτοξεύουν εκ πολλών σημείων της γης εκείνοι οι οποίοι πιστεύουν ότι δύνανται να λύσουν τα διαφοράς των ανθρώπων δια της θανατώσεως των αντιπάλων» στέλνοντας το μήνυμα ότι «τα προβλήματα επιλύονται αληθώς διά της αναγνωρίσεως και της τιμής της αξίας του προσώπου και διά του σεβασμού των δικαιωμάτων του. Καί αντιστρόφως, τα παντός είδους προβλήματα δημιουργούνται και οξύνονται εκ της περιφρονήσεως του ανθρωπίνου προσώπου και της καταπατήσεως των δικαίων αυτού, ιδιαιτέρως του αδυνάτου, ο οποίος πρέπει να δύναται να αισθάνεται ασφαλής και ο ισχυρός να είναι δίκαιος διά να υπάρξη ειρήνη».

Αλεξανδρείας Θεόδωρος: Η Ορθοδοξία οφείλει να αναδείξει τον δικό της τρόπο ζωής

Κάλεσμα στους πιστούς να διδαχθούν και να ακολουθήσουν ως στάση ζωής το βαθύτερο νόημα της Ανάστασης και της χριστιανικής διδασκαλίας, να βλέπουμε στον εαυτό μας και στον άλλο την εικόνα του Θεού που αντανακλά την αγωνία του Χριστού που συνεχίζει να υποφέρει στο πρόσωπο των άλλων απευθύνει ο Παρτιάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος. 

Ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Αφρικής, η οποία βιώνει την έξαρση του θρησκευτικού φανατισμού στην πιο σκληρή του μορφή με μαζικές θανατώσεις χριστιανών από φονταμενταλιστές μουσουλμάνους, περιγράφει με γλαφυρό τρόπο το θρησκευτικό μίσος και τον φανατισμό που έχουν αλλοιώσει το νόημα της ζωής. 

«Από τη μια πλευρά η Δύση αντιμετωπίζει συχνά την πίστη στο Θεό ως ιδιωτική υπόθεση και θεοποιεί την ελευθερία της εκφράσεως, ακόμη και εάν αυτή οδηγεί σε απαξίωση της πίστεως του άλλου. Λησμονεί ότι η πίστη στον Θεό δεν λύνει απλά μεταφυσικές απορίες, αλλά, ως η οδός και η ζωή, αγκαλιάζει όλες τις πτυχές της ανθρώπινης κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά η Ανατολή ενδύεται ενίοτε τον αποκρουστικό μανδύα του φονταμενταλισμού. Μετατρέπει την πίστη στον Θεό σε εμπαθή θρησκεία, τροχοπέδη για την ειρηνική και αδελφική συνύπαρξη μεταξύ των ανθρώπων». 

Μεταξύ αυτών των δυο άκρων, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας σημειώνει ότι «η Ορθοδοξία οφείλει να αναδείξει τον δικό της τρόπο ζωής, ο οποίος θεμελιώνεται πάνω στο παράδειγμα του ίδιου του Χριστού. Του Χριστού που άνοιξε την αγκαλιά Του όχι στον αυτοδικαιούμενο φαρισαίο, αλλά στον μετανοούντα τελώνη. Του Χριστού που διαλέχθηκε με τόση επιείκεια με τον ίδιο Του τον προδότη στον Μυστικό Δείπνο. Του Χριστού που πάνω στον Σταυρό δέχθηκε πρώτον στον παράδεισο τον ληστή. Του Χριστού που έπαθε και αναστήθηκε ώστε ο άνθρωπος να μην τυγχάνει απλώς κτίσμα, αλλά και Θεός κατά χάριν».

Ιεροσολύμων Θεόφιλος: Η Εκκλησία εορτάζει την ένδοξον του Χριστού Ανάστασιν

Τις θερμότερες ευχές του στους πιστούς από όλο τον κόσμο που και φέτος κατέκλυσαν τον πανίερο Ναό της Αναστάσεως για να βιώσουν μέσα στον Πανάγιο Τάφο το μήνυμα της Ανάστασης εκφράζει υ ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος. 

«Η Σιωνίτις Εκκλησία επιτελεί το σωτήριον τούτο έργον του Χριστού εις τους τόπους της εμφανείας Αυτού και δη εις τον τόπον του σταυρού και της αναστάσεως Αυτού» τονίζει ο κ.Θεόφιλος υπενθυμίζοντας την αποστολή της αγιοταφιτικής αδελφότητας να προασπίζεται τα Πανάγια Προσκυνήματα τόσο την ιερή πόλη της Ιερουσαλήμ, όσο και σε ολόκληρη την περιοχή εκκλησιαστικής ευθύνης του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. 

«Τούτους τους τόπους διαφυλάσσει ως μάρτυρας της επί γης παρουσίας Αυτού . Εκ των τόπων τούτων και δεί εκ του Φρικτού Γολγοθά και του Ολβίου Τάφου, εκ του οποίου ανέστη ο Κύριος, επιδαψιλεύομεν τας Πατριαρχικάς Ημών ευχάς και Πατριαρχικάς ευλογίας εις παν το ποίμνιον Ημών εις Ισραήλ, Παλαιστινιακόν Κράτος, Ιορδανίαν και Κατάρ και αναφωνούμεν το «ευ παρέστητε» εις υμάς, τους ευλαβείς προσκυνητάς, τους κυκλούντας τον Πανάγιον Τάφον και συνεορτάζοντας μεθ᾽ ημών ταύτην την σωτήριον νύκτα και φωταυγή και δεόμεθα υπέρ ελέους, ζωής, υγιείας, προκοπής, προόδου, ευημερίας υμών και σωτηρίας, αναφωνούντες τον χαρμόσυνον χαιρετισμόν "Χριστός Ανέστη"!».

Αθηνών Ιερώνυμος: Η σωτηρία του καθενός περνά μέσα από τη σωτηρία των άλλων

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών καλεί τους πιστούς να υπερβούν την υποκρισία της επίπλαστης και επιφανειακής ευτυχίας και μέσα σε έναν κόσμο αδικίας, σκληρότητας, κακότητας και μισανθρωπίας κάθε συνειδητός χριστιανός να παλέψει να κρατηθεί από τα κράσπεδα των ιματίων του Αναστημένου Χριστού, μέχρι να ενωθεί για πάντοτε μαζί Του στην αιώνια Ζωή και με τον τρόπο αυτό να συμμετάσχει στο μυστήριο της Θείας Οικονομίας για τη σωτηρία της ανθρωπότητας. 

«Ο Χριστός δεν ζητά από τον καθένα μας να εργαστεί με έναν τρόπο αυτιστικό και ατομικιστικό για τη σωτηρία του. Η σωτηρία του καθενός περνά μέσα από τη σωτηρία των άλλων. Καί πολλές φορές, αν όχι όλες, απαιτείται η δική μας σταύρωση για την σωτηρία των άλλων» σημειώνει με νόημα ο κ. Ιερώνυμος δίνοντας το δικό του μήνυμα για την κρίση που μαστίζει την κοινωνία και την οικονομία της Ελλάδας.

Αλβανίας Αναστάσιος: Ανάσταση σημαίνει ανύψωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας

Την αξιοπρέπεια και το σεβασμό της ανθρώπινης προσωπικότητας προτάσσει στο δικό του μήνυμα ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος υπογραμμίζοντας ότι η εορτή του Πάσχα και της Ανάστασης Μάς καλούν «να βιώσουμε την αξιοπρέπεια ως αναστάσιμη εμπειρία, εξαγνισμένη μέσα στον πόνο του Σταυρού, γεμάτη ενέργεια και λάμψη Αναστάσεως. Να συνειδητοποιήσουμε το μυστήριο του ανθρωπίνου προσώπου και του τελικού προορισμού μας». 


Πηγή:real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου