Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

ΔΕΔΔΗΕ: Η Fulgor προσωρινός ανάδοχος για τέσσερις υποβρύχιες νησιωτικές διασυνδέσεις μέσης τάσης



Στην κατακύρωση του διαγωνισμού κατασκευή των υποβρύχιων διασυνδέσεων μέσης τάσης «Πάρος – Αντίπαρος», «Κόλπος Καλλονής Λέσβου»,

«Τροιζηνία – Πόρος» και «Κεραμωτή – Θάσος», προχώρησε το ΔΣ του ΔΕΔΔΗΕ σε συνεδρίασή του την προηγούμενη εβδομάδα. Το Δ.Σ. ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο στον διαγωνισμό τη Fulgor, έναντι συνολικού τιμήματος 7,67 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, η σύμβαση που θα υπογραφεί θα έχει 9μηνη διάρκεια, στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η πόντιση 2 υποβρύχιων καλωδίων τάσεως 20 kV, μόνωσης XLPE ανά διασύνδεση, στις διασυνδέσεις «Τροιζηνία – Ν. Πόρος» (μήκους 1,86 και 2,01 χλμ.) και «Κόλπος Καλλονής Λέσβου» (μήκους 2,7 χλμ. Έκαστο). Επίσης, ο ανάδοχος θα αναλάβει την πόντιση 1 υποβρύχιου καλωδίου τάσεως 20 kV, μόνωσης XLPE ανά διασύνδεση, στις διασυνδέσεις «Κεραμωτή – Θάσος» και «Πάρος – Αντίπαρος», μήκους 8,15 χλμ. και 1,68 χλμ. αντίστοιχα.

Το έργο περιλαμβάνεται την παραγωγή – προμήθεια των απαιτουμένων υποβρυχίων καλωδίων, καθώς και του συνόλου των απαιτουμένων υλικών και εξαρτημάτων, και την πραγματοποίηση του συνόλου των απαιτουμένων εργασιών, ώστε οι προαναφερόμενες υποβρύχιες διασυνδετικές γραμμές να παραδοθούν στον ΔΕΔΔΗΕ, έτοιμες προς χρήση.

Οι τέσσερις υποδομές ανήκουν στα επώνυμα έργα μέσης τάσης, για την ανάπτυξη του δικτύου. Σύμφωνα με το Σχέδιο Ανάπτυξης 2021 – 2025 του ΔΕΔΔΗΕ, η υποθαλάσσια διασύνδεση «Τροιζηνία – Πόρος» κρίνεται απαραίτητη, μεταξύ άλλων επειδή το νησί του Πόρου συνδέεται αυτή τη στιγμή με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω εναέριας γραμμής μέσης τάσης (μήκους 726 m), η οποία διέρχεται πάνω από θαλάσσια περιοχή με πολλά σκάφη.

Επιπλέον, οι αγωγοί της γραμμής και στις δύο πλευρές του θαλάσσιου περάσματος στηρίζονται σε μη τυποποιημένες κατασκευές, μέρος των οποίων βρίσκονται εντός ιδιωτικού ακινήτου στην πλευρά του Γαλατά (δυσκολία πρόσβασης) και εντός της πόλης του Πόρου στην άλλη πλευρά (έντονες αντιδράσεις κατοίκων). Παράλληλα, όπως αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ, παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ζήτηση στο νησί κατά τη θερινή αιχμή θα μπορούσε να καλυφθεί με ένα υποβρύχιο καλώδιο, θεωρείται απαραίτητη η υλοποίηση και του δεύτερου επειδή η εναέρια γραμμή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εφεδρεία.

Στην περίπτωση του έργου «Κεραμωτή – Θάσος», μέσω του διαγωνισμού θα υλοποιηθεί το πέμπτο υποβρύχιο καλώδιο μέσης τάσης. Αιτία είναι ότι το καλοκαίρι του 2017 υπήρξε μια αλματώδης αύξηση της τάξης του 17,5% στην κατανάλωση του νησιού, γεγονός που πιστοποιεί την εφεξής αδυναμία εξασφάλισης αδιάλειπτης τροφοδότησης των πελατών του νησιού, σε περίπτωση βλάβης ενός από τα τέσσερα υποβρύχια καλώδια.

Ανάλογη είναι και η αιτία για τη νέα διασύνδεση «Πάρος – Αντίπαρος», καθώς τα επόμενα έτη προβλέπεται αύξηση του φορτίου της Αντιπάρου, λόγω τουριστικής και οικιστικής ανάπτυξης. Έτσι, κρίνεται αναγκαία η νέα υποδομή, που θα συμπληρώσει τα τέσσερα μονοπολικά υποβρύχια καλώδια, από τα οποία ηλεκτροδοτείται ήδη η Αντίπαρος.

Τέλος, για τη διασύνδεση «Κόλπος Καλλονής Λέσβου», ο Διαχειριστής αναφέρει πως ο υφιστάμενος τρόπος τροφοδοσίας (μία εναέρια γραμμή των 66 kV) εγκυμονεί τον κίνδυνο διακοπής της ηλεκτροδότησης στο δυτικό τμήμα του νησιού, στην περίπτωση σφάλματος της γραμμής. Επομένως, η εγκατάσταση δύο νέων υποβρυχίων καλωδίων στον κόλπο Καλλονής θα εξασφαλίσει εναλλακτική τροφοδότηση στο δίκτυο μέσης τάσης, σε περίπτωση που λάβει χωρα αυτό το σενάριο.



Πηγή: energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου