Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022

«Αλλάζουμε μυαλά, όχι ρούχα»: Η ΔΕΗ βγάζει την έμφυλη βία «από την ντουλάπα»



Μια πανελλαδική έρευνα, πρωτοβουλία της ΔΕΗ στο πλαίσιο του πυλώνα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «ΔΕΗ ενεργώ», ρίχνει για πρώτη φορά...

 φως στη σύνδεση ανάμεσα στο γυναικείο ντύσιμο και τη βία.

«Τα θέλει» ή «πάει γυρεύοντας με το ντύσιμό της». Πόσες στερεοτυπικές αντιλήψεις συνδέουν το γυναικείο ντύσιμο με τη σεξουαλική παρενόχληση και τη βία; Με ποιους τρόπους θα καταφέρουμε να αποσυνδέσουμε τη γυναικεία ντουλάπα από κακοποιητικές συμπεριφορές και να αποτρέψουμε τη διαιώνισή τους; Στο πλαίσιο του πυλώνα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «ΔΕΗ ενεργώ» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών στις 25 Νοεμβρίου, η ΔΕΗ, σε συνεργασία με τον οργανισμό Women Act και την εταιρία ερευνών Focus Bari, διενήργησε την πρώτη πανελλαδική έρευνα για τη σύνδεση του γυναικείου ντυσίματος και της βίας κατά των γυναικών, ρίχνοντας φως σε ένα «υποφωτισμένο», συχνά «αόρατο» κοινωνικό ζήτημα.

Με την έρευνα «Ντύσιμο και βία κατά των γυναικών: Η συζήτηση ξεκινάει από την ντουλάπα σου» αλλά και μέσα από ένα πλέγμα δράσεων, η ΔΕΗ συμμετέχει για 2η συνεχή χρονιά στη διεθνή εκστρατεία Orange the World (από 25/11 έως 10/12), μια πρωτοβουλία του ΟΗΕ που στόχο έχει να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινότητα γύρω από θέματα έμφυλης βίας. Έτσι, όπως κάθε χρόνο στις 25 Νοεμβρίου ο πλανήτης ντύνεται πορτοκαλί, η ΔΕΗ με το σύνθημα «Αλλάζουμε μυαλά, όχι ρούχα», ντύνει τους λογαριασμούς της στο Facebook και στο Instagram πορτοκαλί για 16 μέρες και δημοσιεύει σε καθημερινή βάση ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, δίνοντας τροφή για σκέψη αλλά και μια εξαιρετική βάση για συζήτηση. Στην οικογένεια, στην παρέα, στα κοινωνικά δίκτυα, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά και να βάλουμε τον σπόρο, προκειμένου να καταρριφθούν στερεοτυπικές αντιλήψεις σχετικές με την έμφυλη βία.

Τα αποτελέσματα της έρευνας χαρτογραφούν τη στάση της ελληνικής κοινωνίας αλλά και διαφορετικών κοινών πάνω σε ένα ζήτημα που μας αφορά όλες και όλους. Καταδεικνύουν τις αρνητικές επιπτώσεις της διαιώνισης των στερεοτύπων στην εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών αλλά και μας επιτρέπουν να στοχαστούμε ως προς το κατά πόσο μπορούμε να αισιοδοξούμε για το μέλλον. Γιατί από τα 1.000 άτομα, ηλικίας 18-64 ετών, που συμμετείχαν στην έρευνα, 9 στα 10 δήλωσαν πως έχουν ακούσει το σχόλιο «τα θέλει» ή «πάει γυρεύοντας με το ντύσιμό της» στο περιβάλλον τους. Γιατί το 21% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι μια γυναίκα ή ένα κορίτσι που φοράει εφαρμοστά ρούχα ή κοντή φούστα είναι υπεύθυνη εάν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση, ενώ το 34% υποστηρίζει ότι το ντύσιμο μίας γυναίκας ή ενός κοριτσιού δικαιολογεί κάποιας μορφής παρενοχλητική συμπεριφορά. Κι ακόμα, γιατί 1 στους 5 άνδρες πιστεύει ότι μια γυναίκα πρέπει να προσέχει το ντύσιμό της, ιδιαίτερα όταν βρίσκεται σε χώρους με άγνωστους άνδρες, ενώ αντίστοιχα το 38% του δείγματος έχει την άποψη ότι γυναίκες και κορίτσια πρέπει να προσέχουν το ντύσιμό τους, για να μην προκαλέσουν σεξουαλική παρενόχληση.

Για να αμφισβητήσουμε τα έμφυλα στερεότυπα, πρέπει πρώτα από όλα να τα αναγνωρίσουμε. Η ΔΕΗ ανάβει τους προβολείς και ρίχνει φως εκεί που πρέπει. Εγκαινιάζοντας μια συζήτηση κρίσιμη και ουσιαστική, μας προσκαλεί να αλλάξουμε μυαλά, όχι ρούχα. Ούτε το βαθύ μπούστο ούτε η κοντή φούστα ούτε τα εφαρμοστά ρούχα δικαιολογούν τη βία κατά των γυναικών. Έχει έρθει η ώρα να τη βγάλουμε «από την ντουλάπα».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου