Πέμπτη 27 Απριλίου 2023

Παραδόθηκε και μπαίνει σε λειτουργία ο «Δυτικός Διάδρομος» του ΑΔΜΗΕ στην Πελοπόννησο – Ευστάθεια για το σύστημα, όχι όμως και άνοιγμα για υποδοχή νέων ΑΠΕ



Σε λειτουργία τίθεται πλέον ο περίφημος «Δυτικός Διάδρομος» του ΑΔΜΗΕ στην Πελοπόννησο, καθώς ο ανάδοχος έχει παραδώσει το τμήμα...

της εναέριας γραμμής που παρακάμπτει τη Μονή Αγίων Θεοδώρων στα Καλάβρυτα. Την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.

Παρόλα αυτά, και παρότι ο Δυτικός Διάδρομος ενισχύει την ασφάλεια του ηλεκτρικού συστήματος, η ένταξη της νέας γραμμής δεν σημαίνει ότι δημιουργούνται αυτόματα οι προϋποθέσεις για ένταξη νέων ΑΠΕ στην κορεσμένη Πελοπόννησο, καθώς το θέμα της υποδοχής νέων αιολικών και φωτοβολταϊκών σταθμών είναι πολυπαραγοντικό.

Όπως αναφέρουν πηγές της διοίκησης του Διαχειριστή, η συμφόρηση που παρατηρείται στις αιτήσεις επενδυτών για παροχή όρων σύνδεσης δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνον με εκκαθάριση των παλιών αδειών που δεν αξιοποιούνται και με την ένταξη συστημάτων αποθήκευσης, ως υποχρεωτικών, στις νέες άδειες ΑΠΕ. Επίσης με παροχή κινήτρων σε ώριμες επενδύσεις ώστε να προσθέσουν μπαταρίες.

Πρέπει να σημειωθεί επιπλέον ότι, όπως έχει γράψει το energypress, η έναρξη λειτουργίας του «Δυτικού Διαδρόμου» δεν πρόκειται να οδηγήσει στη διάθεση επιπλέον ηλεκτρικού «χώρου» για την εγκατάσταση νέων μονάδων ΑΠΕ, καθώς από τη ΡΑΕ είχε προεξοφληθεί η επιπλέον αυξημένη δυναμικότητα που θα απελευθέρωνε, κατά την αναθεώρηση των ορίων ασφαλούς απορρόφησης ισχύος από σταθμούς ανανεώσιμων πηγών στο κορεσμένο δίκτυο της Πελοποννήσου. Η αναθεώρηση είχε γίνει στα τέλη του 2019, αυξάνοντας τα όρια στα 2.310 MW, από 1900 MW που ήταν προηγουμένως.

Υπενθυμίζεται ότι με τη νέα γραμμή μεταφοράς 400 KV διπλού κυκλώματος, το κέντρο υψηλής τάσης Μεγαλόπολης θα συνδεθεί με τα κυκλώματα 400 KV στην πλευρά του Αντιρρίου, δίνοντας τέλος στην υφιστάμενη σύνδεση της Πελοποννήσου αποκλειστικά με γραμμές μεταφοράς 150 KV με την Αττική και τη Δυτική Ελλάδα. Σε ποσοστό 98%, τα εναέρια, υπόγεια και υποβρύχια τμήματα της γραμμής μεταφοράς είναι έτοιμα από το 2019, με εξαίρεση το τμήμα που σύμφωνα με τη χάραξη θα διερχόταν σε απόσταση 500 μέτρων από τη Μονή, με τις μοναχές να μπλοκάρουν δικαστικά την εγκατάσταση των δύο απαραίτητων πυλώνων.

Αφότου η κατασκευή του εν λόγω τμήματος μπήκε για μήνες «στον πάγο», τελικά προκρίθηκε η αλλαγή όδευσης στην περιοχή. Η κατασκευή του τμήματος που παρακάμπτει τη Μονή, με βάση τη νέα πλέον όδευση, πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός του μήνα.

Η έναρξη λειτουργίας του έργου θα έχει πολλαπλά οφέλη για το σύστημα, καθώς θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από και προς την Πελοπόννησο, ενώ θα επιτρέψει την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής και θα ενισχύσει την ευστάθεια τάσεων του Νότιου Συστήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου