Τρίτη 28 Μαΐου 2024

«Βροχή» υποσταθμών στο σύστημα μεταφοράς για την σύνδεση νέων ΑΠΕ – Που κατασκευάζονται από ιδιώτες 60 νέα έργα



Πολλαπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης των υποσταθμών του ΕΣΜΗΕ έχει φέρει η αυξανόμενη διείσδυση νέων έργων ΑΠΕ στο σύστημα, φτάνοντας στο σημείο...

 αυτή την στιγμή να βρίσκονται υπό κατασκευή 60 υποσταθμοί, εκ των οποίων οι μισοί καινούργιοι.

Ειδικότερα, η ανάπτυξη του δικτύου κατά αυτόν τον τρόπο με την προσθήκη νέων υποσταθμών και υπό περιπτώσεις την αναβάθμιση υφισταμένων, υπαγορεύεται από το μεγάλο πλήθος έργων ΑΠΕ που κατέχουν ΟΠΣ και αναζητούν σύνδεση στο δίκτυο.

Ενδεικτικό του μεγέθους του «κύκλου εργασιών» για τον οποίο μιλάμε είναι ότι το σύνολο των υφιστάμενων υποσταθμών στο ΕΣΜΗΕ υπολογίζεται σε 386 υποσταθμούς σύμφωνα με το δεκαετές του ΑΔΜΗΕ 2025-2034 και μόλις φέτος βρίσκονται υπό κατασκευή ή αναβάθμιση συνολικά 60 υποσταθμοί.

Σημειώνεται ότι η κατασκευή των υποσταθμών αφορά επένδυση του ιδιώτη παραγωγού που θέλει να συνδέσει το πάρκο του στο δίκτυο και αναλαμβάνει σε πρώτη φάση την κατασκευή του υποσταθμού υπό την επίβλεψη του ΑΔΜΗΕ για ανακτήσει στο πορεία μέρος του κόστους από τους υπόλοιπους επενδυτές που θα προκύψουν και θα θελήσουν να συνδέσουν τα πάρκα τους στο ίδιο υποσταθμό.

Η απόσβεση του έργου ρυθμίζεται βάσει του κανονισμού 50-50 ως προς την κοινωνικοποίηση του έργου και «περνάει» στη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση του ΑΔΜΗΕ. Ως προς την γεωγραφική τους διασπορά, η συντριπτική πλειοψηφία των υπό κατασκευή υποσταθμών βρίσκεται από την Θεσσαλία και πάνω, ενώ ορισμένοι υποσταθμοί κατασκευάζονται σε Πελοπόννησο, Δομοκό, Αιτωλοακαρνανία, Φωκίδα και Βοιωτία.

Η «έκρηξη» του κατασκευαστικού έργου στο κομμάτι των υποσταθμών αντανακλά, όπως προαναφέρθηκε, τον σημαντικά μεγάλο όγκο έργων ΑΠΕ που διαθέτουν ΟΠΣ και αιτούνται σύνδεσης στο δίκτυο. Χαρακτηριστικά είναι τα νούμερα που παρουσιάζονται στο δεκαετές του ΑΔΜΗΕ, όπου οι μελλοντικοί υποσταθμοί ΥΤ/ΜΤ και Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) υπολογίζονται σε 546 σε βάρος δεκαετίας.


Ανάλογη εικόνα παρουσιάζεται και στην ανάπτυξη των γραμμών μεταφοράς του συστήματος αν συνυπολογίσει κανείς το συνολικό μήκος (km) με έργα Καταναλωτών με Προσφορές Σύνδεσης και Παραγωγών με Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης σε ισχύ, όπως αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα.



Πηγή: energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου