Τον Νοέμβριο τελικά θα ολοκληρώσει ο ΑΔΜΗΕ τα τελευταία τμήματα έρευνας βυθού που έχει σε εξέλιξη, για να μπορέσουν να μπουν σε τροχιά υλοποίησης...
οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων και του ΒΑ Αιγαίου με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2030.
Σε αυτή την φάση, απομένει να ολοκληρωθεί τόσο η έρευνα βυθού για την διασύνδεση Ρόδος – Κάρπαθος (Δωδεκάνησα), όσο και οι οδεύσεις Λέσβος – Σκύρος, Λήμνος – Λέσβος, Λήμνος – Θράκη, Λέσβος – Χίος, Χίος – Σάμος, Σάμος – Κως (ΒΑ Αιγαίου), με τον Διαχειριστή να εκτιμά όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα, ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Η αρχική εκτίμηση ήταν ένα μήνα νωρίτερα.
Ήδη, όπως έχει γράψει το ypodomes.com, έχει ολοκληρωθεί η έρευνα βυθού για τις διασυνδέσεις Κόρινθος – Κως, Κως – Ρόδος και Σκύρος – Εύβοια.
Διασύνδεση Δωδεκανήσων
Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα 6 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα. Θα αρθεί η ενεργειακή απομόνωση της Ρόδου (και εμμέσως της Χάλκης που συνδέεται με τη Ρόδο με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Καρπάθου (και της Κάσου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Σύμη, των Κω – Καλύμνου (και εμμέσως της Ψερίμου της Τελένδου, της Νισύρου, της Τήλου, της Λέρου, των Λειψών και του Γυαλιού), της Πάτμου και των Αρκιών (και του Μαραθίου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης).
Το σημείο διασύνδεσης με το ηπειρωτικό σύστημα θα είναι το ΚΥΤ Κορίνθου όπου θα κατασκευαστεί σταθμός μετατροπής του συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο, στον οποίο θα καταλήγει το «κύριο» καλώδιο μεταφορικής ικανότητας 1000 MW που θα ξεκινά από τον σταθμό μετατροπής που θα κατασκευαστεί στην Κω.
Τα έργα πρόκειται να ολοκληρωθούν το 2029, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 2,048 δις ευρώ.
Σε αυτή την φάση, απομένει να ολοκληρωθεί τόσο η έρευνα βυθού για την διασύνδεση Ρόδος – Κάρπαθος (Δωδεκάνησα), όσο και οι οδεύσεις Λέσβος – Σκύρος, Λήμνος – Λέσβος, Λήμνος – Θράκη, Λέσβος – Χίος, Χίος – Σάμος, Σάμος – Κως (ΒΑ Αιγαίου), με τον Διαχειριστή να εκτιμά όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα, ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Η αρχική εκτίμηση ήταν ένα μήνα νωρίτερα.
Ήδη, όπως έχει γράψει το ypodomes.com, έχει ολοκληρωθεί η έρευνα βυθού για τις διασυνδέσεις Κόρινθος – Κως, Κως – Ρόδος και Σκύρος – Εύβοια.
Διασύνδεση Δωδεκανήσων
Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι με την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων η Κως, η Ρόδος και η Κάρπαθος θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό σύστημα, μέσω Κορίνθου, σε δύο φάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα 6 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα. Θα αρθεί η ενεργειακή απομόνωση της Ρόδου (και εμμέσως της Χάλκης που συνδέεται με τη Ρόδο με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Καρπάθου (και της Κάσου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Σύμη, των Κω – Καλύμνου (και εμμέσως της Ψερίμου της Τελένδου, της Νισύρου, της Τήλου, της Λέρου, των Λειψών και του Γυαλιού), της Πάτμου και των Αρκιών (και του Μαραθίου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης).
Το σημείο διασύνδεσης με το ηπειρωτικό σύστημα θα είναι το ΚΥΤ Κορίνθου όπου θα κατασκευαστεί σταθμός μετατροπής του συνεχούς ρεύματος σε εναλλασσόμενο, στον οποίο θα καταλήγει το «κύριο» καλώδιο μεταφορικής ικανότητας 1000 MW που θα ξεκινά από τον σταθμό μετατροπής που θα κατασκευαστεί στην Κω.
Τα έργα πρόκειται να ολοκληρωθούν το 2029, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 2,048 δις ευρώ.
Διασύνδεση ΒΑ Αιγαίου
Αντίστοιχα, με το σύστημα υποβρύχιων και χερσαίων καλωδίων που θα κατασκευαστούν, θα ενταχθούν στο διασυνδεδεμένο σύστημα -με σημείο διασύνδεσης το ΚΥΤ Νέας Σάντας στη Θράκη- 8 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα – της Λήμνου, του Άγιου Ευστρατίου, της Σκύρου, της Λέσβου, της Χίου (Ψαρών), της Σάμου (Φούρνων – Θύμαινας), της Ικαρίας και του Αγαθονησίου. Πιο συγκεκριμένα, το ΚΥΤ Νέας Σάντας θα διασυνδεθεί με τη Λήμνο, η Λήμνος με τη Λέσβο, η Λέσβος με την Χίο και την Σκύρο, η Σκύρος με το ΚΥΤ Αλιβερίου στην Εύβοια, η Χίος με τη Σάμο και η Σάμος με την Κω.
Ο προϋπολογισμός της διασύνδεσης των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου ανέρχεται στα 1,208 δισ. ευρώ, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων.
Αντίστοιχα, με το σύστημα υποβρύχιων και χερσαίων καλωδίων που θα κατασκευαστούν, θα ενταχθούν στο διασυνδεδεμένο σύστημα -με σημείο διασύνδεσης το ΚΥΤ Νέας Σάντας στη Θράκη- 8 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα – της Λήμνου, του Άγιου Ευστρατίου, της Σκύρου, της Λέσβου, της Χίου (Ψαρών), της Σάμου (Φούρνων – Θύμαινας), της Ικαρίας και του Αγαθονησίου. Πιο συγκεκριμένα, το ΚΥΤ Νέας Σάντας θα διασυνδεθεί με τη Λήμνο, η Λήμνος με τη Λέσβο, η Λέσβος με την Χίο και την Σκύρο, η Σκύρος με το ΚΥΤ Αλιβερίου στην Εύβοια, η Χίος με τη Σάμο και η Σάμος με την Κω.
Ο προϋπολογισμός της διασύνδεσης των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου ανέρχεται στα 1,208 δισ. ευρώ, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων.
Πηγή: ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου