Nέες ταινίες αλλά και κλασικά δείγματα καλού κινηματογράφου, αποτελούν το μενού της διοργάνωσης «H Γιορτή του Σινεμά» που μας υπενθυμίζει...
τη σπουδαιότητα του κινηματογράφου ως έξοδο και ψυχαγωγία.
Την Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024, παραγωγές που έχουν μονοπωλήσει την επικαιρότητα και ταινίες που πάνε την έβδομη τέχνη παρακάτω, προβάλλονται σε αίθουσες σε όλη την Ελλάδα για να αγαπήσουμε τον κινηματογράφο ξανά από την αρχή.
Πέρα από τις επιλογές ένα ακόμη κίνητρο (και μάλιστα απόλυτα επιτυχημένο όπως αποδείχθηκε στο παρελθόν) είναι και το εισιτήριο.
Για μια μέρα σε όλα τα σινεμά της Ελλάδας, οι θεατές μπορούν να δουν ταινίες που ξεχωρίζουν και συζητιούνται με τιμή εισιτηρίου μόλις 2 ευρώ.
Από το «The Substance» της Κοραλί Φαρζά με την Ντέμι Μουρ και την Μάργκαρετ Κουάλι (βραβειό σεναρίου στις Κάννες), στο sequel «Beetlejuice Beetlejuice» του Τιμ Μπάρτον ή τα αριστουργηματικά «Ατίθασο Ρομπότ» και «Αnora» και από τον «Κύκλο Των Χαμένων Ποιητών» ή το «Μίσος» -κλασικές ταινίες κινηματογραφικής παιδείας που πρέπει να ξαναδούμε-, οι ταινίες είναι μια πρόσκληση στην έβδομη τέχνη για την οποία δεν πρέπει να αδιαφορήσει κανείς.
Την Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024, παραγωγές που έχουν μονοπωλήσει την επικαιρότητα και ταινίες που πάνε την έβδομη τέχνη παρακάτω, προβάλλονται σε αίθουσες σε όλη την Ελλάδα για να αγαπήσουμε τον κινηματογράφο ξανά από την αρχή.
Πέρα από τις επιλογές ένα ακόμη κίνητρο (και μάλιστα απόλυτα επιτυχημένο όπως αποδείχθηκε στο παρελθόν) είναι και το εισιτήριο.
Για μια μέρα σε όλα τα σινεμά της Ελλάδας, οι θεατές μπορούν να δουν ταινίες που ξεχωρίζουν και συζητιούνται με τιμή εισιτηρίου μόλις 2 ευρώ.
Από το «The Substance» της Κοραλί Φαρζά με την Ντέμι Μουρ και την Μάργκαρετ Κουάλι (βραβειό σεναρίου στις Κάννες), στο sequel «Beetlejuice Beetlejuice» του Τιμ Μπάρτον ή τα αριστουργηματικά «Ατίθασο Ρομπότ» και «Αnora» και από τον «Κύκλο Των Χαμένων Ποιητών» ή το «Μίσος» -κλασικές ταινίες κινηματογραφικής παιδείας που πρέπει να ξαναδούμε-, οι ταινίες είναι μια πρόσκληση στην έβδομη τέχνη για την οποία δεν πρέπει να αδιαφορήσει κανείς.
Δύο προτάσεις (ανάμεσα σε πολλές)
Το «The Substance», απέσπασε ένα 13λεπτο ενθουσιώδες χειροκρότημα και το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στην παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η ταινία όπου η νέα γενιά του Χόλιγουντ (Μάργκαρετ Κουάλεϊ) συμμαχεί με την παλιά (Ντέμι Μουρ) είναι αιρετική, πολυσυζητημένη, και αποτελεί την επιστροφή στην οθόνη της Γαλλίδας Κοραλί Φαρζά επτά χρόνια μετά το θρίλερ δράσης «Revenge».
Η σωματική, λεκτική και συναισθηματική βία κατά των γυναικών, η απαιτούμενη προσπάθεια, η υποτίμηση, το μίσος για τον εαυτό μας και τα εμπόδια που θέτουν οι γυναίκες στον εαυτό τους βρίσκονται στο επίκεντρο του έργου της Φαρζά, μιας σκηνοθέτιδας που είναι τόσο πρόθυμη να προκαλέσει όσο και να ψυχαγωγήσει με την ελπίδα να δημιουργήσει μια μικρή αλλαγή.
«Δεν είχαμε τόσες ευκαιρίες στο παρελθόν, αλλά σήμερα μόνο στον γαλλικό κινηματογράφο υπάρχουν άλλοι σκηνοθέτες που μιλούν για τις γυναίκες και το σώμα μας με διαφορετικούς τρόπους, η Ζουλιά Ντουκουρνό με το Titane, η Νοεμί Μερλάν με το Les Femmes au balcon… Μου αρέσει που έχουμε τόσο μεγάλη απήχηση και τις ευκαιρίες να αφηγηθούμε αυτά που κουβαλάμε μέσα μας, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να γκρεμίζουμε τον τοίχο και να τον ξαναχτίζουμε βάζοντας τα τούβλα με διαφορετική σειρά», λέει στην El Pais.
«O τρόμος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μιλήσεις για ορισμένα θέματα, γιατί σου επιτρέπει να γίνεις υπερβολικός, να απελευθερώσεις την τρέλα σου οπότε το είδος του body horror είναι το καλύτερο για να δείξουμε αυτή τη βία».
Στο The Substance, η Μουρ είναι μια πρώην τηλεοπτική σταρ της γυμναστικής, που θέλει απεγνωσμένα να συνεχίσει να αντιμετωπίζεται με πόθο. Παραγγέλνει ένα μυστηριώδες προϊόν, που ονομάζεται «η ουσία», το οποίο θα δημιουργήσει (κυριολεκτικά) μια καλύτερη και νεότερη εκδοχή του εαυτού της (Μάργκαρετ Κουάλεϊ). Η ταινία μιλάει για λεκτική, ψυχολογική και συναισθηματική βία, αυτοπροκαλούμενη βία λόγω της ανάγκης για επιβεβαίωση, η οποία γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη μετά την επίτευξη των 40 ετών.
Επιπλέον το «Ατίθασο Ρομπότ» είναι ένα πραγματικό animation αριστούργημα που θεωρείται και το φαβορί για τα φετινά Όσκαρ στην κατηγορία του.
Πέρα από την εικαστική επάρκεια, που εγγυάται το στούντιο της Dreamworks, το τελευταίο animation του μάστορα Κρις Σάντερς (των επίσης επιτυχημένων «Λίλο και Στιτς» και «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας»), είναι και ένας αξιοπρόσεκτος στοχασμός για τη ζωή, τη φιλία και την επιβίωση, σε ένα όλο και περισσότερο αφιλόξενο περιβάλλον, έναν κόσμο που χάνει την ψυχή του. Παράλληλα είναι και ένας διάλογος για τη συνύπαρξη με τις νέες τεχνολογίες και την ευκαιρία να επανεξετάσουμε τις επιλογές που επιβάλλονται από τις σύγχρονες συνθήκες.
Το φιλμ, βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Πίτερ Μπράουν, δεν απευθύνεται αποκλειστικά στα μικρά παιδιά, όπως συνήθως, αλλά κυρίως στα μεγαλύτερα και στους ενήλικες, που ίσως το ευχαριστηθούν περισσότερο απ’ όλους.
Κεντρικός ήρωας είναι η Ρόζι, ένα ρομπότ Rozzum Unit 7134, που υποτίθεται ότι είναι εφεύρεση της Silicon Valley. Η Ρόζι, αντί να παραδοθεί για οικιακή χρήση, λόγω ενός τυφώνα, θα ξεβραστεί σε ένα απομακρυσμένο και αφιλόξενο νησί του Ειρηνικού. Εκεί θα ζήσει μία μεγάλη περιπέτεια σε μια προσπάθεια της να προσαρμοστεί στο δύσκολο περιβάλλον. Σταδιακά χτίζει σχέσεις με τα άτακτα ζώα του νησιού και γίνεται ο θετός γονιός ενός ορφανού χηνόπουλου.
Ο Σάντερς, εκτελώντας ευφυώς το σενάριό του, όσο το ρομπότ εκπαιδεύεται από τις συνθήκες που βρίσκεται και πρέπει να αντιμετωπίσει, καλεί το κοινό να αναστοχαστεί τις πηγές των ανθρώπινων συναισθημάτων, απ’ τις οποίες απομακρύνθηκε.
Προπώληση εισιτηρίων στο InTickets.
Το «The Substance», απέσπασε ένα 13λεπτο ενθουσιώδες χειροκρότημα και το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στην παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ των Καννών.
Η ταινία όπου η νέα γενιά του Χόλιγουντ (Μάργκαρετ Κουάλεϊ) συμμαχεί με την παλιά (Ντέμι Μουρ) είναι αιρετική, πολυσυζητημένη, και αποτελεί την επιστροφή στην οθόνη της Γαλλίδας Κοραλί Φαρζά επτά χρόνια μετά το θρίλερ δράσης «Revenge».
Η σωματική, λεκτική και συναισθηματική βία κατά των γυναικών, η απαιτούμενη προσπάθεια, η υποτίμηση, το μίσος για τον εαυτό μας και τα εμπόδια που θέτουν οι γυναίκες στον εαυτό τους βρίσκονται στο επίκεντρο του έργου της Φαρζά, μιας σκηνοθέτιδας που είναι τόσο πρόθυμη να προκαλέσει όσο και να ψυχαγωγήσει με την ελπίδα να δημιουργήσει μια μικρή αλλαγή.
«Δεν είχαμε τόσες ευκαιρίες στο παρελθόν, αλλά σήμερα μόνο στον γαλλικό κινηματογράφο υπάρχουν άλλοι σκηνοθέτες που μιλούν για τις γυναίκες και το σώμα μας με διαφορετικούς τρόπους, η Ζουλιά Ντουκουρνό με το Titane, η Νοεμί Μερλάν με το Les Femmes au balcon… Μου αρέσει που έχουμε τόσο μεγάλη απήχηση και τις ευκαιρίες να αφηγηθούμε αυτά που κουβαλάμε μέσα μας, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να γκρεμίζουμε τον τοίχο και να τον ξαναχτίζουμε βάζοντας τα τούβλα με διαφορετική σειρά», λέει στην El Pais.
«O τρόμος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μιλήσεις για ορισμένα θέματα, γιατί σου επιτρέπει να γίνεις υπερβολικός, να απελευθερώσεις την τρέλα σου οπότε το είδος του body horror είναι το καλύτερο για να δείξουμε αυτή τη βία».
Στο The Substance, η Μουρ είναι μια πρώην τηλεοπτική σταρ της γυμναστικής, που θέλει απεγνωσμένα να συνεχίσει να αντιμετωπίζεται με πόθο. Παραγγέλνει ένα μυστηριώδες προϊόν, που ονομάζεται «η ουσία», το οποίο θα δημιουργήσει (κυριολεκτικά) μια καλύτερη και νεότερη εκδοχή του εαυτού της (Μάργκαρετ Κουάλεϊ). Η ταινία μιλάει για λεκτική, ψυχολογική και συναισθηματική βία, αυτοπροκαλούμενη βία λόγω της ανάγκης για επιβεβαίωση, η οποία γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη μετά την επίτευξη των 40 ετών.
Επιπλέον το «Ατίθασο Ρομπότ» είναι ένα πραγματικό animation αριστούργημα που θεωρείται και το φαβορί για τα φετινά Όσκαρ στην κατηγορία του.
Πέρα από την εικαστική επάρκεια, που εγγυάται το στούντιο της Dreamworks, το τελευταίο animation του μάστορα Κρις Σάντερς (των επίσης επιτυχημένων «Λίλο και Στιτς» και «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας»), είναι και ένας αξιοπρόσεκτος στοχασμός για τη ζωή, τη φιλία και την επιβίωση, σε ένα όλο και περισσότερο αφιλόξενο περιβάλλον, έναν κόσμο που χάνει την ψυχή του. Παράλληλα είναι και ένας διάλογος για τη συνύπαρξη με τις νέες τεχνολογίες και την ευκαιρία να επανεξετάσουμε τις επιλογές που επιβάλλονται από τις σύγχρονες συνθήκες.
Το φιλμ, βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Πίτερ Μπράουν, δεν απευθύνεται αποκλειστικά στα μικρά παιδιά, όπως συνήθως, αλλά κυρίως στα μεγαλύτερα και στους ενήλικες, που ίσως το ευχαριστηθούν περισσότερο απ’ όλους.
Κεντρικός ήρωας είναι η Ρόζι, ένα ρομπότ Rozzum Unit 7134, που υποτίθεται ότι είναι εφεύρεση της Silicon Valley. Η Ρόζι, αντί να παραδοθεί για οικιακή χρήση, λόγω ενός τυφώνα, θα ξεβραστεί σε ένα απομακρυσμένο και αφιλόξενο νησί του Ειρηνικού. Εκεί θα ζήσει μία μεγάλη περιπέτεια σε μια προσπάθεια της να προσαρμοστεί στο δύσκολο περιβάλλον. Σταδιακά χτίζει σχέσεις με τα άτακτα ζώα του νησιού και γίνεται ο θετός γονιός ενός ορφανού χηνόπουλου.
Ο Σάντερς, εκτελώντας ευφυώς το σενάριό του, όσο το ρομπότ εκπαιδεύεται από τις συνθήκες που βρίσκεται και πρέπει να αντιμετωπίσει, καλεί το κοινό να αναστοχαστεί τις πηγές των ανθρώπινων συναισθημάτων, απ’ τις οποίες απομακρύνθηκε.
Η Γιορτή του Σινεμά είναι μια πρωτοβουλία που έχει αποδείξει ότι ενισχύει τα ταμεία των κινηματογράφων τουλάχιστον για μια φορά το χρόνο.
Ας γιορτάσουμε όλοι την έβδομη τέχνη, μας κάνει καλύτερους (έχει αποδειχθεί επιστημονικά).Προπώληση εισιτηρίων στο InTickets.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου