Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2013

«Ξαφνικός θάνατος» για το Ταμείο Οδοποιίας



Αιφνιδιαστικό κλείσιμο σε μικρούς και μεσαίους δημόσιους οργανισμούς για να συμπληρωθεί ο αριθμός των 11.000 δημοσίων υπαλλήλων που πρέπει να απολυθούν το 2014, προανήγγειλε ο Κυρ. Μητσοτάκης


Στον «αέρα» βρίσκονται οι 120 εργαζόμενοι του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, μετά την πρόταση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι με τη μέθοδο της ΕΡΤ, του «ξαφνικού θανάτου» δηλαδή, έρχεται λουκέτο σε μικρούς και μεσαίους δημόσιους οργανισμούς.

Σύμφωνα με τα κείμενα των μνημονίων, μέσα στο 2014, πρέπει να γίνουν 11.000 απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Σύμφωνα με όσα είπε ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, μετά την πρωινή συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τους κυρίους Πολ Τόμσεν, Ματίας Μορς και Κλάους Μαζούχ, οι μεγάλες κρατικές υπηρεσίες που θα αποφασιστεί να κλείσουν δεν θα εκκαθαριστούν με την μέθοδο του «ξαφνικού θανάτου».

Ωστόσο, όπως προκύπτει, η διαδικασία του «ξαφνικού θανάτου» που ακολουθήθηκε στην περίπτωση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης θα εφαρμοστεί σε μικρούς και μεσαίους κρατικούς οργανισμούς στους οποίους θα μπει λουκέτο προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των 11.000 δημοσίων υπαλλήλων που πρέπει να σταματήσουν να μισθοδοτούνται από το κράτος το επόμενο έτος.

Όσον αφορά τους 120 εργαζομένους του ΤΕΟ, έχει, ήδη, γίνει η σχετική συνεννόηση ανάμεσα στα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Μεταφορών.

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι γνωστό το λουκέτο που αποφάσισε η κυβέρνηση για το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, η λειτουργία του οποίου βαρύνεται με σκανδαλώδη οικονομική διαχείριση και υπεράριθμο προσωπικό. Ο υπουργός υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης είχε εξαγγείλει από διμήνου την εκκαθάριση της εταιρείας μετά την δίωξη σε βαθμό κακουργήματος που έχει ασκήσει ο Εισαγγελέας εναντίον του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας για την περίοδο 2006-2011. Στην δικαιοσύνη είχε διαβιβαστεί πριν από ένα χρόνο ογκοδέστατος φάκελος των Επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης που διατύπωνε πλήθος οικονομικών ατασθαλιών, σπατάλες και πλημμελής διαχείριση.

Η απόφαση για το κλείσιμο του ΤΕΟ ήταν σχεδόν ειλημμένη, επιταχύνθηκε όμως από την άσκηση της ποινικής δίωξης με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών. Το κύριο επιχείρημα που έχει προβάλλει το υπουργείο είναι ότι μετά την παραχώρηση των οδικών αξόνων σε ιδιώτες, η λειτουργία του ΤΕΟ δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό που να δικαιολογεί τις λειτουργικές του δαπάνες. Μέχρι σήμερα, το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας λειτουργούσε μόνο τα διόδια του Ακτίου και των Μαλγάρων, απασχολώντας περίπου 120 άτομα προσωπικό. Όπως υποστήριξε και πρόσφατα στην βουλή απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για το σφράγισμα του ΤΕΟ, ο κ. Χρυσοχοίδης, οι πόροι του ταμείου προέρχονται, πέρα από τους δύο σταθμούς διοδίων, από τέλη χρήσης μηχανημάτων δημοσίων έργων, από ασφάλιστρα αυτοκινήτων αλλά και μισθώματα από παρακείμενες στις εθνικές οδούς εκτάσεις, διατηρώντας ένα καθεστώς που συνδέεται με την ίδρυση του Ταμείου το 1927.

«Παρά τη συρρίκνωση του αντικειμένου της ΤΕΟ ΑΕ, ο αριθμός των υπαλλήλων στην κεντρική υπηρεσία παραμένει σταθερός, τη στιγμή που στον σταθμό διοδίων του Ακτίου υπάρχει ανάγκη για προσωπικό, η οποία καλύπτεται μέσω της σύναψης κοινοπραξιών με ιδιωτική εταιρεία, η οποία διαθέτει το προσωπικό της για τη λειτουργία του σταθμού έναντι υψηλού μηνιαίου κόστους» σημείωνε τις προηγούμενες ο κ. Χρυσοχοΐδης στη βουλή.

Αδιευκρίνιστη παραμένει η τύχη του προσωπικού, η πλειονότητα των οποίων είναι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο μας η διευθέτηση των θεμάτων του προσωπικού και η διασφάλιση της εργασίας τους» υποστηρίζει ο κ. Χρυσοχοίδης.



Πηγή:protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου