Τρίτη 12 Απριλίου 2022

Νέες αφίξεις και συμμαχίες φέρνουν ανατροπές στη συνδρομητική ΤV



Αυξάνονται οι online συνδρομητικές πλατφόρμες που διεκδικούν μια θέση στις προτιμήσεις αλλά και τα πορτοφόλια των Ελλήνων τηλεθεατών.


Η πλέον πρόσφατη άφιξη στο παιχνίδι της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι η πλατφόρμα ANT1+, που ξεκινά σήμερα την εμπορική της λειτουργία.

Σε περίπου δύο μήνες όμως πρόκειται να ξεκινήσει την παρουσία της στην Ελλάδα ένα από τα πιο βαριά ονόματα της διεθνούς αγοράς, το Disney+ και σύντομα θα ακολουθήσει και το HBO Max. Νέες κινήσεις όμως ετοιμάζουν και οι εγχώριοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι Cosmote, Vodafone και Wind-Nova.

Αν σ’ όλους αυτούς προστεθούν και οι υπηρεσίες Amazon Prime, Apple TV τότε φαίνεται καθαρά ότι δημιουργείται ένα σκηνικό κορεσμού στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Βέβαια, όπως σημειώνουν στο Capital.gr παράγοντες της αγοράς η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα είναι χαμηλή σε σχέση με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες.

Κάτι το οποίο σημαίνει πως, τουλάχιστον θεωρητικά, υπάρχει ακόμη χώρος για να αυξηθεί η συνδρομητική πίτα. Αρκεί βέβαια τα ελληνικά νοικοκυριά να είναι διατεθειμένα να αυξήσουν τον μηναίο ποσό που διαθέτουν για την οικιακή τους ψυχαγωγία.

"Πειρατές” και φόροι


Στο πεδίο αυτό του αυξανόμενου ανταγωνισμού υπάρχουν δύο παράγοντες που σύμφωνα με πηγές της αγοράς, δημιουργούν σημαντικές στρεβλώσεις. Ο ένας είναι η "πειρατεία” και ειδικά τα λεγόμενα "κουτάκια” (android boxes) τα οποία εγκαθιστούν παρανόμως οργανωμένα κυκλώματα προσφέροντας πρόσβαση σε συνδρομητικές πλατφόρμες. Πηγές της αγοράς εκτιμούν πως στο σύνολο της χώρας υπάρχουν περισσότερα από 300.000 εγκατεστημένα android boxes.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι η φορολογία. Οι ελληνικές πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης επιβαρύνονται με ειδικό φόρο 10% επί του μηνιαίου λογαριασμού.

Ο φόρος βρίσκεται σε αναστολή έως τον Ιούνιο του 2022, αλλά δεν έχει καταργηθεί. Από την άλλη, οι ξένες πλατφόρμες streaming που προσφέρουν υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα δεν υπόκεινται σε καμία φορολόγηση.

Η είσοδος του ANT1

Τον χώρο της θα αναζητήσει η συνδρομητική πλατφόρμα του ομίλου Antenna. To ANT1+ ξεκινά από σήμερα με τιμή γνωριμίας τα 4,99 ευρώ τον μήνα για τους τρεις πρώτους μήνες και στη συνέχεια η συνδρομή διαμορφώνεται στα 7,99 ευρώ τον μήνα.

Η νέα συνδρομητική πλατφόρμα έχει συμφωνίες με εταιρείες παραγωγής του εξωτερικού για την προβολή ταινιών και σειρών, αλλά και μια πλούσια βιντεοθήκη. Ωστόσο, το βάρος πέφτει στο ελληνικό περιεχόμενο και ειδικότερα σε παραγωγές του ANT1 που θα προβάλλονται αποκλειστικά στην συνδρομητική πλατφόρμα.

Η αρχή θα γίνει με τη σειρά "Σέρρες” του Γιώργου Καπουτζίδη, ενώ μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσουν και άλλες σειρές όπως "H Γέφυρα” που εξελίσσεται παράλληλα σε Ελλάδα και Τουρκία.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά τα σχέδια του ομίλου για αθλητικό περιεχόμενο, το οποίο αποτελεί και βασικό πλεονέκτημα των ελληνικών συνδρομητικών πλατφόρμων, έναντι των πολυεθνικών κολοσσών του video streaming.

Ο όμιλος Antenna έχει διασφαλίσει τα δικαιώματα του Μουντιάλ του 2022 αλλά ακόμη δεν είναι γνωστό αν θα επιτραπεί η μετάδοση των αγώνων σε συνδρομητικό κανάλι ή αν το ANT1+ θα έχει τον απαραίτητο αριθμό συνδρομητών για να μπορεί να μεταδίδει τους αγώνες.

Disney+ και HBO Max

Ο ανταγωνισμός θα ενταθεί περαιτέρω στις 14 Ιουνίου όταν θα πραγματοποιηθεί το ντεμπούτο του Disney+ στη χώρα μας. Η streaming υπηρεσία της Walt Disney έρχεται με μηνιαία συνδρομή ύψους 8,99 ευρώ, ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα ετήσιας συνδρομής με 89,90 ευρώ.

Το Disney+ θα προσφέρει χιλιάδες τίτλους Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας, με τις πιο πρόσφατες παραγωγές των 20th Century Studios, Disney Television Studios, FX και Searchlight Pictures.

Μέσα στους επόμενους μήνες θα γίνει διαθέσιμο στη χώρα μας και το HBO Max. Ήδη η Warner Media έχει στελεχώσει το γραφείο της στην Ελλάδα και όπως φαίνεται όλα είναι έτοιμα για τη συνδρομητική πλατφόρμα που θα προσφέρει περιεχόμενο από τη Warner Bros και τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network.

Ακόμη, με το δεδομένο πως θα ακολουθηθεί ότι ισχύει και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, μέσω της πλατφόρμας θα διατίθενται και οι καινούργιες ταινίες της Warner Bros, 45 ημέρες μετά από την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.

H στρατηγική των telcos

Σε αυτό το πλαίσιο οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ετοιμάζουν νέες κινήσεις για να ανταπεξέλθουν στον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Το δυνατό χαρτί των Cosmote TV και Nova είναι το αθλητικό περιεχόμενο, το οποίο δεν παρέχουν οι διεθνείς πλατφόρμες, αλλά και το οποίο αποτελεί βασικό παράγοντα προσέλκυσης εταιρικών πελατών όπως καφετεριών, εστιατορίων, πρακτορείων ΟΠΑΠ, που θέλουν να προβάλλουν τους αγώνες για τους πελάτες τους.

Η Cosmote TV έκλεισε το 2021 με 624.195 συνδρομητές, ενώ η streaming υπηρεσία της έχει ξεπεράσει τα 350.000 νοικοκυριά. Στο αθλητικό περιεχόμενο περιλαμβάνονται διοργανώσεις όπως η Super League (σ.σ. έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των εντός έδρας αγώνων των ΑΕΚ, Απόλλωνα Σμύρνης, Βόλου, Ιωνικού, Λαμίας, ΟΦΗ, Παναθηναϊκού και Παναιτωλικού) και το Κύπελλο Ελλάδας Ποδοσφαίρου, καθώς και τα UEFA Champions League, UEFA Europa League και UEFA Europa Conference League.

Ακόμη η συνδρομητική τηλεόραση της Cosmote έχει επεκτείνει τις επιλογές που προσφέρει σε σειρές και ταινίες μέσω συμφωνιών όπως αυτή με τη Paramount που περιλαμβάνει την προβολή δημοφιλών σειρών από τα μεγάλα εθνικά δίκτυα της CBS, SHOWTIME, CW κλπ αλλά και τη streaming υπηρεσία Paramount+.

Πρόσφατα έκλεισε και συμφωνία με τα BBC Studios που περιλαμβάνει περισσότερες από 45 ώρες νέων σειρών και νέων κύκλων σειρών σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση.

Νέες κινήσεις ετοιμάζει και η Nova, που βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης με της Wind, με βασικό εργαλείο την πλατφόρμα ΕΟΝ της μητρικής United Group.

H Nova, έχει ρίξει ιδιαίτερο βάρος στο αθλητικό περιεχόμενο προβάλλοντας τα εντός έδρας παιχνίδια Ολυμπιακού, ΠΑΟΚ, Άρη, Αστέρα Τρίπολης, Ατρόμητου και ΠΑΣ Γιάννινα για τη Super League καθώς και διοργανώσεις όπως La Liga, Bundesliga, και Ligue 1.

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία η Nova είχε περίπου 318.000 ιδιώτες συνδρομητές σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ οι συνδρομητές της Wind Vision υπολογίζονται στους 80.000.

Η Vodafone ακολουθεί μια διαφορετική στρατηγική, η οποία βασίζεται σε ισχυρές συμμαχίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Vodafone Ελλάδας βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνίες, τόσο με την WarnerMedia όσο και με την Walt Disney για την προβολή των HBO Max και Disney+ μέσω της Vodafone ΤV, με μια ενιαία συνδρομή.

Ουσιαστικά η Vodafone Ελλάδος ακολουθεί το παράδειγμα της Vodafone Espana, η οποία προσφέρει την συνδρομητική πλατφόρμα HBO Max μέσω της Vodafone TV ως αποκλειστικός συνεργάτης της HBO στην Ισπανία.



Πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου