Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025

Αυτός είναι ο νέος δρόμος που αλλάζει τη Βόρεια Εύβοια -Ποιες περιοχές θα ενώσει



Ο νέος κεντρικός οδικός άξονας από τα Ψαχνά έως τη Στροφυλιά είναι μόνο η αρχή ενός μεγαλύτερου σχεδίου που φτάνει μέχρι την Ιστιαία...

και αλλάζει ριζικά την προσβασιμότητα της περιοχής.

Ένα από τα πιο κρίσιμα και ουσιαστικά έργα υποδομής που έχουν σχεδιαστεί ποτέ για τη Βόρεια Εύβοια μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Ο νέος κεντρικός οδικός άξονας – κορμός Βόρειας Εύβοιας, με πρώτο κομβικό τμήμα την παράκαμψη Ψαχνών έως τη Στροφυλιά, φιλοδοξεί να αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων στο βόρειο τμήμα του νησιού, μειώνοντας δραστικά αποστάσεις και χρόνους διαδρομής που σήμερα μοιάζουν αποτρεπτικοί.

Ο συγκεκριμένος δρόμος δεν αποτελεί ένα αποσπασματικό έργο, αλλά μέρος ενός ενιαίου και μακρόπνοου σχεδίου που εκτείνεται από τη Νέα Λάμψακο έως την Ιστιαία, δημιουργώντας για πρώτη φορά έναν πραγματικό κεντρικό άξονα για τη Βόρεια Εύβοια. Πρόκειται για τη ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία θα «κουμπώσουν» νέες διακλαδώσεις προς παράκτιες ζώνες, τουριστικούς προορισμούς και οικισμούς που σήμερα παραμένουν δύσκολα προσβάσιμοι.



Το πρώτο βήμα γίνεται με το τμήμα Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά). Πριν λίγες μέρες, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας υπέβαλε πλήρη φάκελο στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, έπειτα από σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο φάκελος περιλαμβάνει όλα τα τεχνικά δελτία, την τεκμηρίωση και τα τεύχη δημοπράτησης για την εκπόνηση των μελετών ενός νέου οδικού τμήματος μήκους περίπου 35 χιλιομέτρων, από το τέλος της Παράκαμψης Ψαχνών έως τη Στροφυλιά.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται σε 7,9 εκατ. ευρώ και καλύπτει το σύνολο των απαιτούμενων τοπογραφικών, συγκοινωνιακών, γεωλογικών, γεωτεχνικών, υδραυλικών και περιβαλλοντικών μελετών, με στόχο την επιλογή της βέλτιστης χάραξης και την ωρίμανση του έργου έως την έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής έχει οριστεί για τις 31 Δεκεμβρίου 2025 και πλέον αναμένεται η αξιολόγηση, η έγκριση και στη συνέχεια η δημοπράτηση.



Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία έχει και το επόμενο μεγάλο τμήμα του άξονα, από τη Στροφυλιά έως την Ιστιαία, το οποίο έχει πάρει το δρόμο του, με εγκεκριμένο σχεδιασμό και διαδικασίες που αφορούν την επισημοποίηση του προσωρινού αναδόχου και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης της μελέτης, ώστε να υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

Σε τεχνικό επίπεδο, ο νέος οδικός άξονας κατατάσσεται στην κατηγορία ΑΙΙ και προβλέπεται πλάτος 11 μέτρων, μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με πλευρικά διευρυμένα ερείσματα, καθώς και λωρίδες βραδυπορείας σε τμήματα με μεγάλες κατά μήκος κλίσεις. Η γεωμετρία του δρόμου επιτρέπει ταχύτητες έως 90 χλμ./ώρα στο μεγαλύτερο μέρος του, με ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας που αντιστοιχεί σε ταχύτητα 70 χλμ./ώρα, βάζοντας τέλος στις επικίνδυνες και χρονοβόρες διαδρομές του σημερινού δικτύου.



Το όφελος σε αποστάσεις και χρόνους είναι εντυπωσιακό. Με τη διάνοιξη του νέου τμήματος Στροφυλιά – Ιστιαία, μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων, η απόσταση μειώνεται τουλάχιστον κατά 50% σε σχέση με τη σημερινή διαδρομή μέσω της Εθνικής Οδού 77 και κατά περίπου 34% σε σχέση με τη δυτική περιπορεία μέσω Λίμνης και Ροβιών. Ακόμη πιο θεαματική είναι η μείωση του χρόνου διαδρομής, που φτάνει έως και το 65% σε σύγκριση με την Ε.Ο. 77 και περίπου το 45% σε σχέση με το επαρχιακό δίκτυο.

Πέρα όμως από τους αριθμούς, το έργο έχει ξεκάθαρη αναπτυξιακή διάσταση. Ο νέος κεντρικός άξονας θα συνδέσει ουσιαστικά τη Βόρεια Εύβοια με τη Χαλκίδα, το υπόλοιπο νησί και την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω της υψηλής γέφυρας, κάνοντας τις εκεί περιοχές πιο εύκολα προσβάσιμες, στοιχείο που θα δώσει επιπλέον ώθηση στον τουρισμό, το εμπόριο και τις καθημερινές μετακινήσεις.

Πηγή: carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου