Σάββατο 19 Απριλίου 2014

ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΥΤΑ – Ο Έλληνας δίνει 815 ευρώ τον χρόνο για δίλιτρο ΙΧ και ο Γάλλος, τίποτα!



Άλλη μία -θλιβερή- πρωτιά κατέχει η Ελλάδα και αυτήν την φορά έχει να κάνει με τα τέλη κυκλοφορίας στα μεγάλου κυβισμού ΙΧ και την φορολογία ακινήτων. Όπως αναφέρει η Καθημερινή, ένα…



δίλιτρο Ι.Χ. κοστίζει, μόνο για τέλη και φόρο πολυτελείας, ετησίως στον Έλληνα 815 ευρώ. Για το ίδιο ακριβώς Ι.Χ., ο Γερμανός πληρώνει 184 ευρώ, ο Πορτογάλος 229 ευρώ και ο Σλοβάκος με τον Γάλλο… τίποτα. Στα Ι.Χ. μεσαίου και μικρού κυβισμού, οι συνθήκες είναι κάπως καλύτερες για την Ελλάδα, αν και παραμένουμε στις πρώτες θέσεις της λίστας.

Ενα αυτοκίνητο 1.200 κυβικών το οποίο εκπέμπει 123 γραμμάρια διοξειδίου επιβαρύνεται με περίπου 103,5 ευρώ στη χώρα μας (σ.σ. για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Το ίδιο αυτοκίνητο πληρώνει περισσότερα βάρη μόλις σε πέντε χώρες της Ευρωζώνης (Ολλανδία, Ιταλία, Ιρλανδία, Αυστρία, Βέλγιο) και λιγότερα σε όλες τις υπόλοιπες. Κατά συνέπεια, η χώρα μας συγκαταλέγεται και εδώ στην ομάδα των ακριβότερων. Η Ελλάδα ανήκει στο κλαμπ των χωρών της Ευρωζώνης που υπολογίζουν τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές αερίων. Το ίδιο (με παραλλαγές ως προς τους υπολογισμούς) κάνουν η Κύπρος, η Γερμανία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο και η Πορτογαλία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, σε χώρες. όπως η Ολλανδία και η Λεττονία, λαμβάνεται υπόψη και το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ κριτήριο για τα τέλη κυκλοφορίας σε Ισπανία, Ιταλία, Βουλγαρία είναι η ισχύς (ίπποι ή κιλοβάτ).

Σε ό,τι αφορά στη βενζίνη, η Ελλάδα εφαρμόζει τον τρίτο υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης στην Ευρώπη. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι σε αυτό το «μέτωπο» μας ξεπερνάει μόνο η Ολλανδία (759 ευρώ στα 1.000 λίτρα, έναντι 670 ευρώ στην Ελλάδα) και η Ιταλία (728 ευρώ). Δηλαδή και εδώ έχουμε κατακτήσει την… κορυφή της ακρίβειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου