Σάββατο 27 Νοεμβρίου 2021

Έως και έξι μήνες για παράδοση νέων Ι.Χ.



Σημαντικό ανεκτέλεστο δημιουργούν στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου φέρνουν οι παραγγελίες που δίνονται από υποψήφιους αγοραστές και...

 δεν μπορούν να υλοποιηθούν εμπρόθεσμα λόγω των σημαντικών ελλείψεων που παρουσιάζονται και απορρέουν από τη μειωμένη παραγωγή στην παγκόσμια βιομηχανία. Η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψε πτώση κατά 7% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα καινούργια επιβατικά που ταξινομήθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2021 ήταν 6.612, έναντι 7.107 το 2020 και 5.899 το 2019.

Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά τα νέα επιβατικά που ταξινομήθηκαν στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 ήταν μεν αυξημένα κατά 36,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ωστόσο εάν δει κανείς την εικόνα εν συγκρίσει με το 2019, το ποσοστό ταξινομήσεων στο εννεάμηνο ήταν μειωμένο κατά 11,9%.



Γ. Βασιλάκης: Τα αυτοκίνητα έρχονται πέντε έως και έξι μήνες αργότερα

Όπως αναφέρει ο Γιώργος Βασιλάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, "αυτή τη στιγμή τα αυτοκίνητα έρχονται στη χώρα κατά μέσο όρο πέντε έως και έξι μήνες αργότερα από την ημέρα παραγγελίας, εικόνα που σταδιακά επιδεινώνεται".

Σύμφωνα με τον κύριο Βασιλάκη η εικόνα είναι λίγο καλύτερη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου εμφανίζεται μεγαλύτερη διαθεσιμότητα. Ο ίδιος αποδίδει το γεγονός στο ότι η διάθεση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων γίνεται κυρίως σε περιορισμένο αριθμό χωρών της Δυτικής Ευρώπης και όχι στο σύνολο των ευρωπαϊκών κρατών.

Αυξήσεις τιμών κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό


Προσθέτει επίσης ότι και λόγω της περιορισμένης προσφοράς έχουν υπάρξει αρκετές ανατιμήσεις στα προϊόντα σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό. "Ωστόσο δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε ποιες από αυτές τις αυξήσεις προέρχονται από την μειωμένη προσφορά και ποιες από αυτές προέρχονται από τις κοστοβόρες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες που είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες".

Σε ό,τι αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, υφίστανται επίσης σοβαρές ελλείψεις σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΑΑ, "διότι όταν κάποιος δεν βρίσκει να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο που επιθυμεί, δεν θα προσφέρει στην αγορά το μεταχειρισμένο όχημά του".

Χαρακτηρίζει, ωστόσο, θετικό το γεγονός ότι εισάγονται στην Ελλάδα περίπου 110.000 αυτοκίνητα ανά έτος, ενώ κυκλοφορούν περίπου 5.000.000 αυτοκίνητα. "Επομένως εάν λάβουν ανατίμηση όλα τα οχήματα, το 99% αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του εκάστοτε Έλληνα, το οποίο αποκτά αξία, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό δεν ανήκει σε κανέναν και καλούνται να βρουν αγοραστή".

Μ. Ξυτάκη (Όμιλος Σαρακάκη): Αβέβαιη η επιτυχία της μετάβασης σε εποχή ουδέτερη από άνθρακα χωρίς τους ημιαγωγούς

Σύμφωνα με τη Μαρία Ξυτάκη, Corporate Communications Manager του ομίλου Σαρακάκη, οι καθυστερήσεις στις παραλαβές οχημάτων είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο οφείλεται σε μια σειρά από λόγους.

"Ο ένας είναι η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics και ο δεύτερος είναι τα απόνερα που προκαλούνται από την υγειονομική κρίση του κορονοϊού. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαναγκάστηκαν σε αναστολή λειτουργίας των εργοστασίων ή σε λειτουργία με πολύ μειωμένο προσωπικό, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις στις γραμμές παραγωγής και κατά συνέπεια στις παραδόσεις. Μία σημαντική παράμετρος είναι η έλλειψη ημιαγωγών (microchips) που βρίσκουν εφαρμογή σε χιλιάδες προϊόντα όπως και στα οχήματα".

Κατά την κυρία Ξυτάκη, ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία, η μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων και η ψηφιοποίηση των οχημάτων αυξάνουν δραματικά την ανάγκη της βιομηχανίας της Ευρώπης για ημιαγωγούς. "Η επιτυχία του μετασχηματισμού και της μετάβασης σε μια νέα εποχή κινητικότητας ουδέτερης από άνθρακα είναι αβέβαιη όσο δεν υπάρχει πρόσβαση σε ημιαγωγούς. Η συγκεκριμένη έλλειψη δημιουργήθηκε από την τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ταυτόχρονα οφείλεται στην άμεση ανάγκη για ημιαγωγούς που ήταν απαραίτητοι σε νοσοκομειακό και ιατρικό εξοπλισμό. Η πρόβλεψη είναι ότι η έλλειψη μικροτσίπ θα συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως ακόμη και έως το 2022".

Εκφράζει την τοποθέτηση ότι αυτή τη στιγμή αποτελεί επιτακτική ανάγκη να καταρτίσει η Ευρώπη ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ ώστε να πάψει να είναι εξαρτημένη από άλλες αγορές και να διασφαλιστεί ότι θα παράγονται οι σωστοί τύποι μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στα οχήματα.

"Στη Honda, όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες, η μικρή καθυστέρηση που υπήρχε έχει πλέον εξομαλυνθεί πλήρως. Στα αυτοκίνητα της Honda οι καθυστερήσεις πλέον έχουν περιοριστεί αρκετά και αναμένουμε τις παραδόσεις των παραγγελιών των πελατών μας το πρώτο τρίμηνο του 2022", καταλήγει.

Σφακιανάκης: Πτώση πωλήσεων έως και 10% λόγω της κατάστασης

Πηγές του ομίλου Σφακιανάκη αναφέρουν από την πλευρά τους ότι αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να υπάρχει προοπτική για τουλάχιστον έως και τον Ιούλιο του 2022 να ανοίξει και πάλι η αγορά. Συμπληρώνουν μάλιστα ότι ο όμιλος αυτή τη στιγμή λαμβάνει παραγγελίες, τις οποίες δεν μπορεί να υλοποιήσει έως το τέλος του έτους και επί της ουσίας δημιουργεί τιμολόγια, τα οποία θα παραδώσει το επόμενο έτος.

Σημειώνουν, τέλος, πως σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, ενώ φέτος υπολογιζόταν ότι θα ταξινομηθούν 110.000 αυτοκίνητα, εντέλει θα ταξινομηθούν 100.000. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 πουλήθηκαν 84.000 αυτοκίνητα και το 2019 115.000 αυτοκίνητα. Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Σφακιανάκη, η πτώση πωλήσεων λόγω της κατάστασης ανέρχεται στα επίπεδα της αγοράς, περίπου στο 10%.


Πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου