Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

"Κούρεψαν" το αεροδρόμιο Καστελίου για να...προσελκύσουν εργολάβους!


"Ναι" λένε 3 εταιρείες με τις νέες προδιαγραφές του έργου, ενώ εξασφαλίζεται και η δέσμευση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων- Τώρα απομένει να συμφωνήσουν και οι τοπικοί φορείς

Ενημερώθηκε: 28.03.2012 // 09:49

"Κούρεψαν" το αεροδρόμιο Καστελίου για να...προσελκύσουν εργολάβους!
το...παλιό σχέδιο του αεροδρομίου, τώρα όλα κόβονται!
του Κ.Μπογδανίδη
Το ‘κούρεμα’ του...αεροδρομίου Καστελίου και η δρομολόγηση του έργου σε...χαμηλές πτήσεις από τις αρχικές υπερφίαλες ‘μελέτες’ ολοκληρώθηκε από τις τεχνικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών! Οι νέες προδιαγραφές του έργου φαίνεται πως ήδη έχουν εξασφαλίσει τη θετική ανταπόκριση 3 τουλάχιστον εταιρειών, αλλά και τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων πως έτσι θα το χρηματοδοτήσει το έργο! Τώρα απομένει να συμφωνήσουν και οι τοπικοί φορείς που στην πρώτη τουλάχιστον διερεύνηση είχαν αντιδράσει....
Το ‘κούρεμα’ του αεροδρομίου κρίθηκε πολιτικά αναγκαίο αφού ούτε ο διαγωνισμός προχώρησε ούτε λεφτά στην πραγματικότητα υπήρχαν!Οι εταιρείες δεν προσήλθαν , ο διαγωνισμός ήταν άγονος και όλοι οι εμπλεκόμενοι ζήτησαν αλλαγές....
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες  οι τεχνικές υπηρεσίες του υπουργείου έχουν ολοκληρώσει με βάση τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας το νέο σχέδιο του αεροδρομίου Καστέλιου προτείνοντας να κατασκευαστεί σε ΔΥο φάσεις:
-Στην πρώτη να γίνει ένα μικρό, ευέλικτο, λειτουργικό και ‘φτηνο’ αεροδρόμιο με διάδρομο που εξυπηρετεί τις ανάγκες των ΕΠΟμενων χρόνων και αντίστοιχες υποδομές.
-Στη δεύτερη φάση κι αν δείξει ότι το νέο σύστημα υποδομών με τις αφίξεις δεν μπορεί να ανταπεξέλθει να γίνει η ΕΠΕκταστη του διαδρόμου κλπ
Έτι, σύμφωνα με τις τελικές προδιαγραφές με τις οποίες θα προχωρήσει ο σχεδιασμός ο διάδρομος θα είναι 3200 μέτρα, οι φυσούνες λιγότερες, οι αποθηκευτικοί χώροι λιγότεροι, όλες οι υποδομές μειώνονται δραστικά.
Επίσης σύμφωνα με τις πληροφορίες  θα μειωθεί δραστικά και το ποσοστό του δημοσίου που σίγουρα θα έχει Κάτω από 50% τελικά.
‘Στόχος είναι να μπορέσουμε να πάμε σε ένα εφικτό και ρεαλιστικό σχέδιο’ τόνισε στέλεχος που θεωρεί-εάν δεν έχουν ήδη συμφωνηθεί όλα αυτά- ότι θα συμφωνήσουν και οι εταιρείες που εξαρχής είχαν ζητήσει να γίνουν...περικοπές στο έργο.
Ταυτόχρονα με το σχεδιασμό αυτό φαίνεται ότι θα συμφωνήσει και η ΕΤΕπ η οποία εξαρχής(το είχε δηλώσει και ο κ.Μαρουλάκης που είναι υπεύθυνος για το έργο) δεν συμφωνούσε με το...φαραωνικό έργο που είχε σχεδιαστεί.
Ζητούν ενημέρωση
 Κι ενώ φαίνεται πως ο κ.Βορίδης έχει ανοιχτή γραμμή με τους βουλευτές και τους παρέχει κάποια μορφή ενημέρωσης, δεν συμβαίνει το ίδιο και τους τοπικούς φορείς. Οι οποίοι με πρωτοβουλία του περιφερειάρχη και του προέδρου της ΤΕΔ Κρήτης έχουν ζητήσει συγκεκριμένη ενημέρωση από τον υπουργό κ.Βορίδη και να αναλυθούν όλες οι προτάσεις που έχουν Πέσει στο τραπέζι. Το θέμα συζητήθηκε και στην ΠΕΔ την προηγούμενη εβδομάδα για να έχουν κοινή στάση οι δήμαρχοι.
‘Το έθεσα κι εγώ γιατί πραγματικά δεν έχουμε ενημέρωση για το τι συμβαίνει. Δεν μπορεί να μην μας έχουν πει τι σχεδιάζουν να Κάνουν, πως θα λύσουν το θέμα που έχει προκύψει. Να δούμε εάν πραγματικά έχουμε τη δυνατότητα να δεχτούμε ένα τέτοιο αεροδρόμιο’ τόνισε και ο δήμαρχος Μίνωα κ.Καλογεράκης .
Κανένας μέχρι σήμερα τοπικός παράγων δεν έχει αποδεχθεί να ‘μικράνει’ το αεροδρόμιο. Ωστόσο, όλοι πλέον συζητούν το ενδεχόμενο αυτό μπρος στο να μην γίνει καθόλου το έργο!
www.cretalive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου