Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Θραύση κάνει η φρέσκια μπύρα από την Κρήτη

Η κρητική μπύρα με το όνομα Χάρμα κατακτά την ελληνική αγορά !

Κι όμως η Κρήτη έχει τη δική της μπύρα! Μια μικρή ζυθοποιία στα Χανιά κατάφερε να εξασφαλίσει χώρο στην αγορά, ανάμεσα στους διεθνείςΑτλαντες του κλάδου !


Η φρέσκια μπύρα Χάρμα κερδίζει διαρκώς πελάτες, σε βαθμό μάλιστα που οι ιδιοκτήτες της Κρητικής Ζυθοποιίας να μην επιδιώκουν, όσο κι αν αυτό φαίνεται περίεργο, την αύξηση του πελατολόγιου τους! Είναι αυτό που λέμε: Όταν ένα προϊόν είναι ποιοτικό, πουλάει.

Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Κρητικής Ζυθοποιίας (αυτή είναι η επωνυμία της επιχείρησης) είναι ο 44χρονος μηχανολόγος μηχανικός Γιάννης Λιονάκης. Σύμφωνα με την εφημερίδα Πατρίς μαζί με τα αδέρφια του διαθέτουν χώρους εστίασης στα Χανιά και από εκεί κατάλαβε ότι έχει ζήτηση η φρέσκια μπύρα. Και ο ίδιος άλλωστε την προτιμά, καθώς την έμαθε στα ταξίδια του. Αποφάσισε λοιπόν να ανοίξει ζυθοποιία το 2007 στο χωριό του, το Ζουνάκι δήμου Πλατανιά Χανίων, μέσα σε έναν πορτοκαλεώνα που τον κληρονόμησε από τον πατέρα του.

Ο Γιάννης Λιονάκης παρέλαβε μηχανήματα από εταιρεία της Γερμανίας από την οποία πήρε και την τεχνογνωσία. Παράλληλα, εξειδικευμένος Γερμανός ζυθοποιός παρέμεινε για καιρό στο εργοστάσιο προκειμένου να εκπαιδεύσει το προσωπικό. Τον ίδιο ζυθοποιό εμπιστεύεται ακόμα ο κ. Λιονάκης για συμβουλές και αναλύσεις. Η επένδυση συνολικού ύψους 700.000 ευρώ, επιδοτήθηκε από τον αναπτυξιακό νόμο. Η ζυθοποιία διαθέτει πιστοποίηση κατά ISO 9001:2000 και ISO 22000:20005.

Τι είναι η φρέσκια μπύρα

Όπως εξηγεί ο Γιάννης Λιονάκης φρέσκια ονομάζουμε τη μπύρα που δεν έχει υποστεί θερμική επεξεργασία, δηλαδή παστερίωση, πριν τη διάθεσή της, η οποία της προσδίδει σταθερότητα και διατηρησιμότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα, εκτός ψυγείου σε συνθήκες περιβάλλοντος αλλά, ισοπεδώνει τη γεύση και το άρωμά της και περιορίζει τη διατροφική αξία της.

Η φρέσκια και αφιλτράριστη είναι η πιο αγνή και φυσική μπύρα, δεν έχει υποστεί επεξεργασία, είναι φυσικά θολή, γευστική και αρωματική και διατηρεί όλα τα θρεπτικά συστατικά από τις πρώτες ύλες παραγωγής της καθώς και της μαγιάς η οποία έχει υψηλή διατροφική αξία. Οι πρώτες ύλες είναι οι βύνη, λυκίσκος, μαγιά που εισάγονται από πιστοποιημένες επιχειρήσεις της Γερμανίας και συμπληρώνονται από το κρυστάλλινο νερό των Λευκών Ορέων.

Η παραγωγή ακολουθεί το γερμανικό νόμο του 1516 περί Αγνότητας του Ζύθου, ο οποίος ορίζει ρητά τη διαδικασία ζυθοποίησης και τις επιτρεπτές πρώτες ύλες. Θέλουμε να δίνουμε στους καταναλωτές ένα πράγματι ποιοτικό προϊόν επισημαίνει ο κ. Λιονάκης.

Η ξανθιά και η μαύρη μπύρα Χάρμα δεν κυκλοφορεί σε κουτάκια. Οι καταναλωτές μπορούν να τη βρουν μόνο σε ψύκτες καταστημάτων. Διατίθεται σε 60 σημεία πώλησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μπύρα Χάρμα έχει γίνει ... περιζήτητη από ιδιοκτήτες χώρων εστίασης στην Κρήτη, αλλά η εταιρεία δεν τη διαθέτει. Ναι μας ζητάνε την μπύρα από την Κρήτη, άλλες περιοχές της Ελλάδας και από το εξωτερικό.

Όμως δεν μπορούμε να καλύψουμε νέους πελάτες.

Προτιμούμε να είμαστε πάντα συνεπείς με τους πελάτες που ήδη έχουμε»απαντά ο Γ. Λιονάκης. Κι όταν το ρωτάμε αν προγραμματίζει επέκταση της επιχείρησης σχολιάζει: Τότε θα μιλάμε για άλλα μεγέθη και για επένδυση που θα μετριέται σε εκατομμύρια ευρώ. Για μια τέτοια επένδυση όμως έστω κι αν υπαχθείς σε πρόγραμμα ή στον αναπτυξιακό νόμο, πρέπει να έχεις τα χρήματα στο παντελόνι! Εγώ, δεν διακινδυνεύω κάτω από διαφορετικές συνθήκες.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου