Μεγάλο κύκλο συζητήσεων έχει προκαλέσει στα σχολεία της χώρας το θέμα που άνοιξε περί επιμήκυνσης του σχολικού χρόνου αλλά και...
κατάργησης αργιών κατά τη διάρκεια του έτους. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ωστόσο, παρ' ότι στο θέμα της επιμήκυνσης του σχολικού έτους έχει δώσει το «πράσινο φως», στο θέμα της κατάργησης αργιών δεν έχει λάβει καμία σχετική απόφαση.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, αν κάτι τέτοιο τελικά αποφασιστεί, πρέπει να γίνει με πολλή προσοχή και εφόσον φυσικά σχεδιαστεί σε συνδυασμό με διεύρυνση των χειμερινών διακοπών, με παράλληλο εκπαιδευτικό προσανατολισμό τους.
Οπως δηλώνουν εκπαιδευτικοί στο «Βήμα», σε αντίθεση με την εντύπωση που έχει δημιουργηθεί για τις σχολικές διακοπές στην Ελλάδα, στην πραγματικότητα η χώρα μας βρίσκεται... πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μαθητές των οποίων έχουν περισσότερες ημέρες ξεκούρασης, αλλά και πιο «σφιχτό» σχολικό χρόνο, χωρίς απεργίες και καταλήψεις! Οπως δηλώνει σχετικά ο εκπαιδευτικός κ. Στράτος Στρατηγάκης, «στη Φινλανδία, στη Γερμανία, στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία, στη Γαλλία και στην Ιταλία οι διακοπές είναι μεγαλύτερες από ό,τι στην Ελλάδα, ενώ μόνο στην Αγγλία είναι τελικά μικρότερες».
Ωστόσο, όπως αναφέρουν πηγές από το κτίριο του Αμαρουσίου, αν κάτι τέτοιο τελικά αποφασιστεί, πρέπει να γίνει με πολλή προσοχή και εφόσον φυσικά σχεδιαστεί σε συνδυασμό με διεύρυνση των χειμερινών διακοπών, με παράλληλο εκπαιδευτικό προσανατολισμό τους.
Οπως δηλώνουν εκπαιδευτικοί στο «Βήμα», σε αντίθεση με την εντύπωση που έχει δημιουργηθεί για τις σχολικές διακοπές στην Ελλάδα, στην πραγματικότητα η χώρα μας βρίσκεται... πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι μαθητές των οποίων έχουν περισσότερες ημέρες ξεκούρασης, αλλά και πιο «σφιχτό» σχολικό χρόνο, χωρίς απεργίες και καταλήψεις! Οπως δηλώνει σχετικά ο εκπαιδευτικός κ. Στράτος Στρατηγάκης, «στη Φινλανδία, στη Γερμανία, στην Ιρλανδία, στην Πορτογαλία, στη Γαλλία και στην Ιταλία οι διακοπές είναι μεγαλύτερες από ό,τι στην Ελλάδα, ενώ μόνο στην Αγγλία είναι τελικά μικρότερες».
Μάθημα με ζέστη και 27 παιδιά στην τάξη;
Η κατανομή τους βέβαια στη διάρκεια του χρόνου, όπως και η έναρξη και λήξη των μαθημάτων, εξαρτώνται και από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε χώρα. «Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, δεν γίνεται τα καλοκαίρια να γίνει μάθημα, αφού τα σχολεία μας δεν έχουν κλιματισμό και 27 παιδιά σε μία τάξη με τον ήλιο να καίει κάνουν τις συνθήκες διδασκαλίας αφόρητες. Αρα επιβάλλεται να έχουμε μεγάλες καλοκαιρινές διακοπές και, συνεπώς, θα έχουμε μικρές χειμερινές» αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης.
Πάντως, σε 22 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ το σχολικό έτος αρχίζει τον Σεπτέμβριο από την 1η ως τις 15, εκτός από τη Μάλτα, όπου η έναρξη γίνεται στις 26 του μηνός. Στη Δανία η έναρξη γίνεται στις 17 Αυγούστου, στη Φινλανδία στις 10-17 Αυγούστου, στην Ιρλανδία στις 27-30 Αυγούστου, στη Σουηδία στο τέλος Αυγούστου και στη Σκωτία στις 15 Αυγούστου. Στη Γερμανία η έναρξη διαφέρει στα διάφορα ομόσπονδα κρατίδια, αλλά καταγράφεται ως μέσος όρος η έναρξη του έτους στις αρχές Αυγούστου.Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας μας (δάσκαλοι, καθηγητές) εκφράζουν την άποψη ότι «το σύνολο των διδακτικών ωρών στη διάρκεια της χρονιάς είναι επαρκές». Βέβαια, όπως αναφέρουν, οι εξετάσεις - προαγωγικές από τάξη σε τάξη, οι απολυτήριες και οι πανελλήνιες - πράγματι διαρκούν πολύ. Ομως φαίνεται ότι ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού μας συστήματος στηρίζεται στις εξετάσεις, αφού τα αποτελέσματά τους έχουν βαρύνουσα σημασία στην εξέλιξη των μαθητών, οπότε καθίσταται αναπόφευκτη η μεγάλη τους διάρκεια.
Ολες οι χώρες έχουν διακοπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εκτός από την Ολλανδία, η οποία δεν έχει διακοπές το Πάσχα.
«Φθινοπωρινές», χειμερινές και... καρναβαλικές διακοπέςΓενικά όμως οι περισσότερες χώρες έχουν τις λεγόμενες «φθινοπωρινές» διακοπές εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Πολωνία. Επίσης, αρκετές χώρες έχουν τις διακοπές «του χειμώνα ή καρναβαλιού» και αρκετές χώρες διακοπές μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου.
Οπως φανερώνουν τα στοιχεία των μελετών του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι τέσσερις εβδομάδες, κάτι που ισχύει και στη χώρα μας. Οι μεμονωμένες αργίες στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 10 ημέρες μέσα στον χρόνο.
«Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ποσότητα, αλλά στην ποιότητα και στον σχεδιασμό»προσθέτει ο κ. Στρατηγάκης. «Πόσα χρόνια τώρα με την έναρξη των μαθημάτων τα σχολεία δεν έχουν τους απαραίτητους καθηγητές για να λειτουργήσουν; Υπάρχει μεγάλο διοικητικό πρόβλημα με τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού που το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να λύσει, εδώ και δεκαετίες. Αποτέλεσμα; Ο Σεπτέμβριος ξεκινά με τρίωρα και τετράωρα στα σχολεία και οι ώρες που χάνονται είναι πολλές» καταλήγει.
Δημοσιεύτηκε στο HELIOS PLUS στις 6 Φεβρουαρίου 2014
Η κατανομή τους βέβαια στη διάρκεια του χρόνου, όπως και η έναρξη και λήξη των μαθημάτων, εξαρτώνται και από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε χώρα. «Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, δεν γίνεται τα καλοκαίρια να γίνει μάθημα, αφού τα σχολεία μας δεν έχουν κλιματισμό και 27 παιδιά σε μία τάξη με τον ήλιο να καίει κάνουν τις συνθήκες διδασκαλίας αφόρητες. Αρα επιβάλλεται να έχουμε μεγάλες καλοκαιρινές διακοπές και, συνεπώς, θα έχουμε μικρές χειμερινές» αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης.
Πάντως, σε 22 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ το σχολικό έτος αρχίζει τον Σεπτέμβριο από την 1η ως τις 15, εκτός από τη Μάλτα, όπου η έναρξη γίνεται στις 26 του μηνός. Στη Δανία η έναρξη γίνεται στις 17 Αυγούστου, στη Φινλανδία στις 10-17 Αυγούστου, στην Ιρλανδία στις 27-30 Αυγούστου, στη Σουηδία στο τέλος Αυγούστου και στη Σκωτία στις 15 Αυγούστου. Στη Γερμανία η έναρξη διαφέρει στα διάφορα ομόσπονδα κρατίδια, αλλά καταγράφεται ως μέσος όρος η έναρξη του έτους στις αρχές Αυγούστου.Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας μας (δάσκαλοι, καθηγητές) εκφράζουν την άποψη ότι «το σύνολο των διδακτικών ωρών στη διάρκεια της χρονιάς είναι επαρκές». Βέβαια, όπως αναφέρουν, οι εξετάσεις - προαγωγικές από τάξη σε τάξη, οι απολυτήριες και οι πανελλήνιες - πράγματι διαρκούν πολύ. Ομως φαίνεται ότι ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού μας συστήματος στηρίζεται στις εξετάσεις, αφού τα αποτελέσματά τους έχουν βαρύνουσα σημασία στην εξέλιξη των μαθητών, οπότε καθίσταται αναπόφευκτη η μεγάλη τους διάρκεια.
Ολες οι χώρες έχουν διακοπές κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εκτός από την Ολλανδία, η οποία δεν έχει διακοπές το Πάσχα.
«Φθινοπωρινές», χειμερινές και... καρναβαλικές διακοπέςΓενικά όμως οι περισσότερες χώρες έχουν τις λεγόμενες «φθινοπωρινές» διακοπές εκτός από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Πολωνία. Επίσης, αρκετές χώρες έχουν τις διακοπές «του χειμώνα ή καρναβαλιού» και αρκετές χώρες διακοπές μετά το τέλος του τρίτου τριμήνου.
Οπως φανερώνουν τα στοιχεία των μελετών του ΟΟΣΑ, ο μέσος όρος των διακοπών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι τέσσερις εβδομάδες, κάτι που ισχύει και στη χώρα μας. Οι μεμονωμένες αργίες στις περισσότερες χώρες της ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 10 ημέρες μέσα στον χρόνο.
«Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην ποσότητα, αλλά στην ποιότητα και στον σχεδιασμό»προσθέτει ο κ. Στρατηγάκης. «Πόσα χρόνια τώρα με την έναρξη των μαθημάτων τα σχολεία δεν έχουν τους απαραίτητους καθηγητές για να λειτουργήσουν; Υπάρχει μεγάλο διοικητικό πρόβλημα με τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού που το υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να λύσει, εδώ και δεκαετίες. Αποτέλεσμα; Ο Σεπτέμβριος ξεκινά με τρίωρα και τετράωρα στα σχολεία και οι ώρες που χάνονται είναι πολλές» καταλήγει.
Δημοσιεύτηκε στο HELIOS PLUS στις 6 Φεβρουαρίου 2014
Πηγή:tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου