Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Ηλεκτροκίνητα PES1 και PED1από την Yamaha

Ηλεκτροκίνητα PES1 και PED1από την Yamaha

Είχαν εμφανιστεί στο Tokyo Motor Show της περασμένης χρονιάς, εκληφθήκαν όμως τότε σαν άσκηση της Yamaha για να δηλώσει παρουσία στα ηλεκτροκίνητα παρά σχέδιο που θα όδευε στη παραγωγή.

Η πραγματικότητα ήταν κάπου στη μέση καθώς στόχος της εταιρείας των τριών διαπασών ήταν να σταθμίσει αντιδράσεις και να κινηθεί ανάλογα. Κρίνοντας από τις νεότερες ανακοινώσεις περί των ηλεκτροκίνητων, η ανταπόκριση του κόσμου πρέπει να ήταν παραπάνω από θετική.

Τα δύο οχήματα, το Yamaha PES1 και Yamaha PED1 είναι ηλεκτροκίνητα δίκυκλα, το πρώτο με χαρακτήρα δρόμου και το δεύτερο για χρήση εκτός δρόμου.

Ανακοινώνοντας τα πλάνα της στον ετήσιο απολογισμό του 2013 περιέλαβε τελικά τα δύο αυτά ηλεκτροκίνητα στη διαδικασία εξέλιξης με στόχο την έξοδό τους στην αγορά το 2016. Ουσιαστικά αυτό που απομένει είναι ένα φινίρισμα και η προσθήκη των νομιμοποιητικών στοιχείων για κυκλοφορία στο δρόμο.

«Ως κλάδος των sport μοτοσυκλετών, εργαζόμαστε να δημιουργήσουμε νέες αξίες δίνοντας μια sport παράμετρο στα ηλεκτροκίνητα οχήματα», αναφέρεται στον απολογισμό.

«Στόχος είναι να τα παρουσιάσουμε σε δύο χρόνια οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί η εξέλιξη του μικρού sport δρόμου PES1, αλλά και του PED1, που δημιουργήθηκε ώστε να διευρύνει το πεδίο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στα εκτός δρόμου.»

«Πέρα από το πλεονέκτημα ότι θα είναι ηλεκτροκίνητες, οι μοτοσυκλέτες αυτές θα προφέρουν μια νέα εμπειρία οδήγησης στους φίλους της μοτοσυκλέτας.»

Τόσο το PED1 όσο και το PES1 διαθέτουν σώματα μπαταριών που αποσπώνται. Στόχος της Yamaha είναι να αυξήσει την αυτονομία των οχημάτων που ούτως η άλλως δεν έχουν και τη δυνατότητα χρήσης μεγάλων και βαριών μπαταριών.

Έτσι η λύση οδηγήθηκε στη χρήση μπαταριών που όχι μόνο φορτίζουν γρήγορα αλλά είναι αποσπώμενες ώστε να αντικαθίστανται γρήγορα με άλλες ήδη φορτισμένες.

Το μοντέλο δρόμου, το PES1 έχει ήδη δοκιμαστεί εκτενώς και έχει και το δικό του επίσημο video, στοιχεία που δείχνουν ότι δεν θα ήταν παράτολμο να πούμε ότι «2016» αποτελεί ημερομηνία ασφαλείας. Είναι πολύ πιθανό να βγει τελικά στην παραγωγή ακόμη και ένα χρόνο νωρίτερα, το 2015.

Ταυτόχρονα, μέσα σε αυτά τα δηλούμενα 2 χρόνια εξέλιξης, είναι πιθανό να δούμε άλλες παραλλαγές του μοντέλου, στο στάδιο δοκιμών και εξέλιξης. Με την πλήρη σειρά όντως να ολοκληρώνεται μέχρι το 2016.

Έχει ενδιαφέρον να δούμε που θα οδηγηθεί αυτή η απόφαση καθώς η Yamaha φαίνεται να είναι ο πρώτος από τους «μεγάλους» κατασκευαστές Ιαπωνίας που θα βγάλει στην παραγωγή ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα.

Το PED1 από την άλλη, έρχεται να τοποθετηθεί σε ένα χώρο όπου υπάρχει ήδη δραστηριότητα. Η Αυστριακή ΚΤΜ έχει παρουσιάσει μεν το Freeride E που δεν εμφανίστηκε όμως σε ευρεία παραγωγή και γενικώς η προώθησή του βρίσκεται σε καθεστώς άνω τελείας.

Οπότε αν η Yamaha βγει κανονικά στην παραγωγή, θα μπορεί να λογίζεται ως η πρώτη που θα διαθέτει ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες και για χρήση εκτός δρόμου. Εκεί όπου η ηλεκτροκίνηση δείχνει πιο ταιριαστή με το περιβάλλον, αλλά «υποφέρει» από το πρόβλημα το ανεφοδιασμού.

Αντί να ψάχνεις πρίζα στα βουνά, η Yamaha παρέχει τη δυνατότητα αντικατάστασης των μπαταριών, τις οποίες θα πρέπει πάντως να μεταφέρει ο οδηγός σε κάποιο σακίδιο.

Ένας βασικός κριτής για όλα αυτά θα είναι και η τιμή αυτών των οχημάτων. Όλα τα περιφερειακά –τροχοί, αναρτήσεις, φρένα κλπ- δεν αποτελούν πρόβλημα, για έναν κατασκευαστή μοτοσυκλετών.

Ο ηλεκτροκινητήρας όμως και κυρίως οι μπαταρίες, είναι ένας μικρός πονοκέφαλος, με το κόστος τους να ανέρχεται περίπου στα 1000 δολάρια ανά κιλοβατώρα. Όμως με την επιλογή μικρών μπαταριών η Yamaha ενδέχεται να αποφύγει το σοκ που προκαλούν οι τιμές των σημερινών ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών.

Η Yamaha διανύει την περίοδο των «αρχικών» στην ονοματοδοσία των μοντέλων της. Έτσι το PES1, αποκωδικοποιείται ως Passion (πάθος) Electric Street και το 1 προφανώς ως το πρώτο μοντέλο της σειράς.

Σειρά πάθους λοιπόν η ηλεκτροκίνητη οικογένεια της Yamaha που αν κρίνουμε από το video που τη συνοδεύει, όντως θα «ανάψει φωτιές», ακόμη κι αν δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά PES1:

Μήκος×Πλάτος×Ύψος : 1,918 mm×640 mm×1,000 mm
Τύπος κινητήρα : ηλεκτροκινητήρας DC
Τύπος μπαταρίας : Ιόντων λιθίου
Μετάδοση : Με επιλογή αυτόματης η μηχανικής
Βάρος : κάτω από 100 kg

Τεχνικά Χαρακτηριστικά PED1:
Μήκος×Πλάτος×Ύψος : 1,900 mm×758 mm×1,205 mm
Τύπος κινητήρα : ηλεκτροκινητήρας DC
Τύπος μπαταρίας : Ιόντων λιθίου
Μετάδοση : Με επιλογή αυτόματης η μηχανικής
Βάρος : κάτω από 85 kg




















Πηγή:newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου