Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017

Οι περισσότεροι χρήστες μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες online

Οι περισσότεροι χρήστες μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες online

Η κοινοποίηση πληροφοριών ή φωτογραφιών σε δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram, θεωρείται φυσιολογική εάν όχι απαραίτητη...



 στις μέρες μας. Νέα μελέτη της ρωσικής εταιρείας ασφαλείας Kaspersky Lab που αφορά τη διαδικτυακή ανταλλαγή δεδομένων ωστόσο, αποκαλύπτει πως οι χρήστες των social media όχι μόνο δεν διστάζουν να μοιραστούν πολύ προσωπικές τους πληροφορίες αλλά δεν γνωρίζουν και πού πρέπει να σταματήσουν.

Συγκεκριμένα, από τη μελέτη φάνηκε ότι οι χρήστες στην πλειονότητά τους (93%) μοιράζονται τις πληροφορίες τους ψηφιακά, με το 70% αυτών να δημοσιεύει φωτογραφίες και βίντεο των παιδιών τους και το 45% να μοιράζεται προσωπικά βίντεο και φωτογραφίες άλλων. Οι εν λόγω ψηφιακές συνήθειες φάνηκε να εντείνονται μεταξύ των νεότερων ηλικιακά χρηστών, οι οποίοι προσφέρουν απλόχερα σε ξένους έναν μεγάλο αριθμό προσωπικών τους πληροφοριών.


Ολα στη φόρα


Σύμφωνα με την έκθεση «My Precious Data: Stranger Danger», οι μισοί (44%) χρήστες του Διαδικτύου δημοσιοποιούν τις πληροφορίες τους. Το ανησυχητικό όμως είναι ότι άπαξ και τα δεδομένα γίνουν δημόσια μπορούν να ταξιδέψουν πολύ πέρα από τον έλεγχο των ιδιοκτητών τους. Ενας στους πέντε παραδέχεται ότι μοιράζεται ευαίσθητα δεδομένα με άτομα που δεν γνωρίζει καλά και με ξένους, περιορίζοντας την ικανότητά του να ελέγχει τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν οι ευαίσθητες πληροφορίες του. Ετσι, οι χρήστες εκτίθενται στον κίνδυνο πιθανής κλοπής ταυτότητας ή οικονομικών επιθέσεων, κοινοποιώντας οικονομικά στοιχεία και λεπτομέρειες πληρωμής (37%), σαρώσεις των διαβατηρίων τους, άδειες οδήγησης και άλλα προσωπικά έγγραφα (41%) ή κωδικούς πρόσβασης (30%).

Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι πέρα από δεδομένα οι χρήστες μοιράζονται επίσης και τις συσκευές που αποθηκεύουν τα πολύτιμα δεδομένα τους. Με βάση τα στοιχεία που συνέλεξαν οι ειδικοί ένας στους δέκα έχει μοιραστεί το PIN για πρόσβαση στη συσκευή του με έναν ξένο και ένας στους πέντε έχει αφήσει τη συσκευή του ξεκλείδωτη και χωρίς επιτήρηση μπροστά σε αγνώστους. Επιπλέον, σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) έδωσε τη συσκευή του σε άλλο άτομο για να τη χρησιμοποιήσει για κάποιο χρονικό διάστημα.

«Η υπερβολική κοινή χρήση προσωπικών δεδομένων με ανθρώπους και επιχειρήσεις είναι μια πραγματικά επικίνδυνη συνήθεια» σχολίασε ο Αντρέι Μόχολα, επικεφαλής του τμήματος ConsumerBusiness της KasperskyLab. «Στον σημερινό online κόσμο, η ανταλλαγή πληροφοριών με άλλους δεν ήταν ποτέ ευκολότερη και, από πολλές απόψεις, για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε το Διαδίκτυο. Αλλά με την αποκάλυψη σημαντικών και ευαίσθητων πληροφοριών σε άλλους με το πάτημα απλώς ενός κουμπιού, χάνετε τον έλεγχο καθώς δεν μπορείτε να είστε σίγουροι πού πηγαίνουν αυτά τα δεδομένα και πώς θα χρησιμοποιηθούν. Οι χρήστες παραδίδουν κυριολεκτικά τα πολύτιμα δεδομένα τους, ακόμα και τις συσκευές που τα αποθηκεύουν, στα χέρια τρίτων».


Χείμαρρος προσωπικών δεδομένων


Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι οι νέοι τείνουν να μοιράζονται πολύ προσωπικές φωτογραφίες τους με άλλους. Συγκεκριμένα, το 61% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών παραδέχεται ότι το έχει κάνει, σε σύγκριση με το μόλις 38% αυτών άνω των 55 ετών. Το ίδιο μοτίβο επεκτείνεται και στις οικονομικές πληροφορίες, ενώ τα δύο πέμπτα των νέων μοιράζονται οικονομικά στοιχεία και λεπτομέρειες πληρωμής (το 42% των ατόμων μεταξύ 16-24 ετών) με άλλους, σε σύγκριση με μόλις το 27% των ατόμων άνω των 55 ετών.

«Επειδή ακριβώς δεν είναι καθόλου ρεαλιστικό να περιμένουμε από τους χρήστες του Διαδικτύου να σταματήσουν να μοιράζονται φωτογραφίες, προσωπικά στοιχεία και άλλες πληροφορίες μεταξύ τους, τους καλούμε να σκεφθούν καλά προτού μοιραστούν σημαντικές πληροφορίες τους δημοσίως στο Διαδίκτυο. Ενθαρρύνουμε επίσης όλους τους χρήστες του Διαδικτύου να θέσουν σε εφαρμογή μέτρα ασφαλείας για την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής τους ζωής, σε περίπτωση που οι συσκευές ή τα δεδομένα τους πέσουν σε λάθος χέρια» συνεχίζει ο Αντρέι Μοχόλα.





Πηγή: tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SosialMidia