Τρίτη 15 Μαρτίου 2022

Δοκιμαστική χρήση λεωφορείων υδρογόνου



Την είσοδο του υδρογόνου στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας εξετάζει το υπουργείο Υποδομών, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες...

προγραμματίζει τη δρομολόγηση λεωφορείων υδρογόνου σε πιλοτική μορφή. Η δοκιμαστική χρήση των λεωφορείων υδρογόνου θα ξεκινήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, τον Απρίλιο και αναμένεται να διαρκέσει περίπου τρεις εβδομάδες.

Η δοκιμαστική λειτουργία του λεωφορείου υδρογόνου θα διεξαχθεί στη γραμμή 2 «Ανω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή» του ΟΑΣΑ, ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να κινηθεί στην κυκλική διαδρομή «Ομόνοια – Κολυμβητήριο» του ΟΑΣΑ. Πρόκειται για τα ίδια δρομολόγια που εκτελέστηκαν σε πιλοτική μορφή από τα πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία που κινήθηκαν στην Αθήνα, καθώς κρίνεται ότι πρόκειται για αντιπροσωπευτικά δρομολόγια που μπορούν να αναδείξουν τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες κίνησης εντός του αστικού ιστού της πρωτεύουσας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου που θα δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες είναι της εταιρείας Solaris, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να δοκιμαστούν και άλλα λεωφορεία. Για τη δρομολόγηση του εν λόγω οχήματος θα απαιτηθεί η ψήφιση ειδικής τροπολογίας –κατά την προσφιλή τακτική της προσθήκης σε κάποιο υπό ψήφιση νομοσχέδιο– που θα επιτρέπει την κυκλοφορία του λεωφορείου υδρογόνου. Αντίστοιχη πρακτική είχε ακολουθηθεί και για την είσοδο των ηλεκτρικών λεωφορείων στο πιλοτικό πρόγραμμα δοκιμών τους. Παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 770 λεωφορείων που είναι σε εξέλιξη δεν περιλαμβάνει την αγορά λεωφορείων υδρογόνου, στο υπουργείο Υποδομών κρίνεται απαραίτητη η δοκιμή της εν λόγω τεχνολογίας σε μια περίοδο που το κόστος της ενέργειας αποτελεί μείζον ζήτημα.Η διαδικασία θα ακολουθήσει τα πρότυπα των αντίστοιχων δοκιμών των πέντε ηλεκτρικών λεωφορείων που προηγήθηκαν του σχετικού διαγωνισμού. Τα οχήματα θα εισαχθούν με ειδικό καθεστώς παραμονής στη χώρα, το οποίο θα ορίζει μέγιστο διάστημα κυκλοφορίας τους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει ήδη μία εταιρεία που ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στη δράση. Η διαφορά, ωστόσο, μεταξύ της αντίστοιχης πιλοτικής δρομολόγησης που έχει προηγηθεί με τα ηλεκτρικά λεωφορεία αφορά το γεγονός ότι η τεχνολογία του υδρογόνου κίνησης βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, ενώ είναι πολύ περιορισμένος ο αριθμός των εταιρειών που κατασκευάζουν τα εν λόγω οχήματα. Ο έως τώρα προγραμματισμός θέλει τον ανεφοδιασμό του λεωφορείου υδρογόνου να πραγματοποιείται με ειδική φορητή δεξαμενή, καθώς δεν υπάρχουν σε κάποιο αμαξοστάσιο των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) αυτή τη στιγμή εγκαταστάσεις τροφοδοσίας υδρογονοκίνητων οχημάτων.

Στο μεταξύ, χθες ήταν η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για τον εν εξελίξει διαγωνισμό των λεωφορείων και αναμένεται η αποσφράγιση των προσφορών να αφορά τα τέσσερα από τα πέντε τμήματά του, καθώς το τμήμα που αφορά τα υβριδικά δεν μπορεί να εκτελεστεί λόγω σχετικής προσωρινής διαταγής του ΣτΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου