
Σε οκτώ σημεία της Αττικής θα έχουν λειτουργήσει μέχρι τα τέλη του έτους πιλοτικά κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας.
Αυτές οι περιοχές περιλαμβάνουν κεντρικές οδούς, όπως η Πανεπιστημίου και η Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας, καθώς και άλλες σημαντικές περιοχές σε Δήμους όπως η Αγία Παρασκευή και η Ραφήνα.
Συνοπτικά τα οκτώ σημεία είναι:
- Δήμος Αθηναίων – Πανεπιστημίου και Λ. Βασ. Σοφίας
- Δήμος Αγίας Παρασκευής – Λ. Μεσογείων και Λ. Χαλανδρίου
- Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου – Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ
- Δήμος Καλλιθέας – Λ. Συγγρού και Αγίας Φωτεινής
- Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγµένης – Λ. Ποσειδώνος και Ερµού
- Δήμος Αλίμου – Λ. Ποσειδώνος και Λ. Αλίµου
- Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης – Λ. Βουλιαγµένης και Τήνου
- Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού – Λ. Κηφισίας και Εθν. Αντιστάσεως
Μέσω των καμερών θα καταγράφονται σημαντικές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως
- παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
- υπέρβαση ταχύτητας,
- μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
- χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
- κίνηση σε λωρίδες έκτακτης ανάγκης.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), υπό την εποπτεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Το σύστημα αυτό θα διασυνδέει δεδομένα ελέγχου από φορητές συσκευές και κάμερες παρακολούθησης, προσφέροντας αυτοματοποιημένη καταγραφή και επεξεργασία παραβάσεων.
Τα δεδομένα θα περιλαμβάνουν εικόνες, βίντεο και χρονικά μεταδεδομένα, με κρυπτογραφημένη διαβίβαση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι πολίτες θα ενημερώνονται για τις παραβάσεις τους μέσω ψηφιακής θυρίδας στο gov.gr ή μέσω μηνυμάτων και θα έχουν τη δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικών ενστάσεων.
«Ο νόμος για την “Ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας” είναι μια μεταρρύθμιση που δεν αφορά απλώς διαδικασίες, αλλά την ίδια την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Κάθε άνθρωπος που χάνεται στην άσφαλτο, μας υπενθυμίζει ότι η αδράνεια δεν είναι επιλογή» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
«Γι’ αυτό», συνεχίσει ο κ. Παπαστεργίου, «και προχωρούμε σε ένα σύγχρονο, διαφανές και πλήρως ψηφιακό σύστημα καταγραφής και διαχείρισης παραβάσεων, με στόχο την αντιμετώπιση των αιτιών των συγκρούσεων: την υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση κινητού, την παραβίαση φωτεινών σηματοδοτών, τη μη χρήση κράνους και ζώνης».

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου