Εμφανίστηκε στη διάρκεια της τρίτης σειράς δοκιμών του εναρκτήριου αγώνα του πρωταθλήματος MotoGP που πραγματοποιείται αυτό το Σαββατοκύριακο στο Qatar.
Ο αγώνας είναι νυκτερινός με την πίστα να φωτίζεται χάρη σε ένα τιτάνιο συγκρότημα φωτιστικών σωμάτων. Οι ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τον νυχτερινό αγώνα είναι πολυσύνθετες, όπως για παράδειγμα ότι δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί αγώνας υπό βροχή.
Οι σταγόνες στη ζελατίνα του κράνους δημιουργούν διαθλάσεις που μπορούν να ξεγελάσουν τον οδηγό για τη θέση του. Κάτι μάλλον ανησυχητικό όταν ταξιδεύεις με 34 χιλιόμετρα την ώρα…
Ένα λιγότερο σοβαρό πρόβλημα είναι να το πώς μπορεί να ξεχωρίσει κανείς από μακριά το ποιος είναι ποιος. Εδώ ο Valentino Rossi που έχει στενή σχέση με την AGV έφερε στο φως μια νέα ιδέα.
Το κράνος του φιλοξενεί στην αεροτομή στο πίσω μέρος του μια σειρά από φωτιστικά led που κάνουν το κράνος να ξεχωρίζει από απόσταση. Εδώ ο σκοπός είναι λίγα ακόμη από τα φώτα της δημοσιότητας, όμως έχει δύο ακόμη εφαρμογές.
Η μία είναι ότι ο Rossi βρήκε ένα ακόμη τρικ να αποσπά την προσοχή των οδηγών που συναγωνίζεται. Η προηγούμενη ήταν η προβολή του ποδιού του στο εσωτερικό –εν είδει οδήγησης supermoto. Που πέρα από αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί και για να μεγαλώνει τον «όγκο» του δυσκολεύοντας τον αντίπαλό του από το να βρει διάδρομο να περάσει. Δημιουργώντας ταυτόχρονα και μια τεράστια παραφιλολογία γύρω από το θέμα…
Η νέα ιδέα του Rossi είναι αυτά τα φωτιστικά στο κράνος που είναι σίγουρο ότι θα τραβήξουν για λίγο την προσοχή όσων οδηγών είναι κοντά του. Όμως η εύλογη εφαρμογή είναι η ανάπτυξη των φωτιστικών αυτών και στα πολιτικά κράνη στο μέλλον, με σκοπό να κάνει τους οδηγούς μοτοσυκλέτας πιο ορατούς κατά την οδήγηση το βράδυ.
Με αυτό σαν δεδομένο, μπορούμε να ταιριάξουμε μια ερμηνεία της παροιμίας που λέει ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και να επικροτήσουμε την ιδέα.
Ο αγώνας είναι νυκτερινός με την πίστα να φωτίζεται χάρη σε ένα τιτάνιο συγκρότημα φωτιστικών σωμάτων. Οι ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από τον νυχτερινό αγώνα είναι πολυσύνθετες, όπως για παράδειγμα ότι δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί αγώνας υπό βροχή.
Οι σταγόνες στη ζελατίνα του κράνους δημιουργούν διαθλάσεις που μπορούν να ξεγελάσουν τον οδηγό για τη θέση του. Κάτι μάλλον ανησυχητικό όταν ταξιδεύεις με 34 χιλιόμετρα την ώρα…
Ένα λιγότερο σοβαρό πρόβλημα είναι να το πώς μπορεί να ξεχωρίσει κανείς από μακριά το ποιος είναι ποιος. Εδώ ο Valentino Rossi που έχει στενή σχέση με την AGV έφερε στο φως μια νέα ιδέα.
Το κράνος του φιλοξενεί στην αεροτομή στο πίσω μέρος του μια σειρά από φωτιστικά led που κάνουν το κράνος να ξεχωρίζει από απόσταση. Εδώ ο σκοπός είναι λίγα ακόμη από τα φώτα της δημοσιότητας, όμως έχει δύο ακόμη εφαρμογές.
Η μία είναι ότι ο Rossi βρήκε ένα ακόμη τρικ να αποσπά την προσοχή των οδηγών που συναγωνίζεται. Η προηγούμενη ήταν η προβολή του ποδιού του στο εσωτερικό –εν είδει οδήγησης supermoto. Που πέρα από αυτόν τον σκοπό εξυπηρετεί και για να μεγαλώνει τον «όγκο» του δυσκολεύοντας τον αντίπαλό του από το να βρει διάδρομο να περάσει. Δημιουργώντας ταυτόχρονα και μια τεράστια παραφιλολογία γύρω από το θέμα…
Η νέα ιδέα του Rossi είναι αυτά τα φωτιστικά στο κράνος που είναι σίγουρο ότι θα τραβήξουν για λίγο την προσοχή όσων οδηγών είναι κοντά του. Όμως η εύλογη εφαρμογή είναι η ανάπτυξη των φωτιστικών αυτών και στα πολιτικά κράνη στο μέλλον, με σκοπό να κάνει τους οδηγούς μοτοσυκλέτας πιο ορατούς κατά την οδήγηση το βράδυ.
Με αυτό σαν δεδομένο, μπορούμε να ταιριάξουμε μια ερμηνεία της παροιμίας που λέει ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και να επικροτήσουμε την ιδέα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου