Σάββατο 26 Μαΐου 2018

Παγίδα θανάτου για τα παιδιά το αυτοκίνητο στον καυτό ήλιο

Παγίδα θανάτου για τα παιδιά το αυτοκίνητο στον καυτό ήλιο

Παγίδα θανάτου αποτελεί για τα παιδιά το αυτοκίνητο στον καυτό ήλιο. Αυτό έδειξε αμερικανική μελέτη που αποδεικνύει ταυτόχρονα, αποδεικνύουν ότι οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται...


 κάτω από αυτές τις συνθήκες, θα επηρέαζαν τη θερμοκρασία του σώματος ενός παιδιού, αν υποθέσουμε οτι ένα παιδί ηλικίας δύο ετών θα παρέμενε μέσα σε ένα όχημα.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Temperature” ανέφερε, ότι ένα μικρό παιδί παγιδευμένο σε ένα αυτοκίνητο κάτω από τον ήλιο για μια ώρα μπορεί να υποστεί θερμικό τραυματισμό ή ακόμα και να πεθάνει από υπερθερμία.

Οι επιστήμονες δεν μπορούν να προβλέψουν ακριβώς τη θερμοκρασία στην οποία ένα παιδί θα υποστεί θερμοπληξία, αλλά οι περισσότερες θανάτων προκύπτουν όταν στο σώμα ενός παιδιού η θερμοκρασία παραμένει πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Στην ίδια μελέτη, οι ερευνητές από το κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα και από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο, χρησιμοποίησαν ψηφιακά δεδομένα για να υπολογίσουν τη θερμοκρασία σώματος ενός παιδιού δύο ετών.

Μία ώρα σε αυτοκίνητο στον ήλιο, λιγότερες από δύο ώρες σε αυτοκίνητο υπό σκιάν
Η ομάδα διαπίστωσε ότι ένα παιδί παγιδευμένο σε ένα αυτοκίνητο θα μπορούσε να φτάσει στη θερμοκρασία των 40 βαθμών Κελσίου, σε περίπου μία ώρα, αν ένα αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στον ήλιο – και σε λιγότερες από δύο ώρες, αν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο στη σκιά.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν έξι οχήματα για τη μελέτη: δύο όμοια χρώματος ασημί μεσαίου μεγέθους σεντάν, δύο όμοια χρώματος ασημί οικονομικά αυτοκίνητα και δύο όμοια χρώματος ασημί μικρά βαν.

Κατά τη διάρκεια τριών ζεστών καλοκαιρινών ημερών με θερμοκρασίες άνω των 37 βαθμών Κελσίου στην Αριζόνα, οι ερευνητές μετέφεραν τα αυτοκίνητα από το φως του ήλιου σε σκιά για διαφορετικές χρονικές περιόδους καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας και μέτρησαν τη θερμοκρασία του αέρα στο εσωτερικό και τις θερμοκρασίες της επιφάνειας.

Για οχήματα που σταθμεύουν στον ήλιο κατά τη διάρκεια προσομοίωσης μίας διαδρομής για ψώνια, η μέση θερμοκρασία καμπίνας άγγιξε τους 46,7 βαθμούς Κελσίου σε μία ώρα.

Οι μετρήσεις θερμοκρασίας στα ταμπλό των αυτοκινήτων έδειξαν κατά μέσο όρο 69,4 βαθμούς Κελσίου. Στα τιμόνια έδειξαν 52,8 βαθμούς Κελσίου και στα καθίσματα 50,6 βαθμούς Κελσίου, μέσα σε μία ώρα.

Για τα οχήματα που σταθμεύουν στη σκιά, οι εσωτερικές θερμοκρασίες ήταν πιο κοντά στους 37,8 βαθμούς Κελσίου μετά από μία ώρα. Στα ταμπλό η θερμοκρασία ήταν κατά μέσο όρο 47,8 βαθμοί Κελσίου, στα τιμόνια 41,7 βαθμοί Κελσίου στα και καθίσματα 40,6 βαθμοί Κελσίου, μετά από μία ώρα.

Οι διαφορετικοί τύποι οχημάτων που δοκιμάστηκαν θερμαίνονται με διαφορετικούς ρυθμούς, με το μικρό, οικονομικό αυτοκίνητο να θερμαίνεται ταχύτερα από το μεσαίο σεντάν και το μινι-βαν.

Τα φαινόμενα υπερθερμίας και θερμοπληξίας παρατηρούνται διαχρονικά, λένε οι ερευνητές. Οι εσωτερικοί τραυματισμοί μπορούν να ξεκινήσουν σε θερμοκρασίες κάτω από τους 40 βαθμούς Κελσίου, ενώ ορισμένοι επιζώντες μετά από θερμοπληξία συνεχίζουν τη ζωή τους με βλάβες στον εγκέφαλο και σε όργανα του σώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου