Μπόμπολας, Κοπελούζος, Άβαξ,Vinci ,Fraport AG κα.- Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας
Με εντυπωσιακές προσφορές για την ανάληψη της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων -με πρώτο αυτό των Χανίων- έληξε η σχετική προθεσμία από το ΤΑΙΠΕΔ . Προσφορές υπέβαλαν ο γαλλικός όμιλος Vinci από κοινού με την Άκτωρ, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες .
Από το μπλοκ των κατασκευαστικών ομίλων, προσφορά υπέβαλε και ο όμιλος J&P Άβαξ. Όλα αυτά δείχνουν ότι μεγάλοι κολοσσοί θα εναδιφερθούν και για το Καστέλι (γι αυτό είναι εκτός το αεροδρόμιο Ηρακλείου) με τους Κινέζους να έχουν τον πρωτο λόγο.
Και εάν η συμμετοχή στη διαδικασία των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων ήταν αβέβαιη, η εκδήλωση ενδιαφέροντος από την κοινοπραξία του Ομίλου Κοπελούζου και της γερμανικής Fraport AG ήταν περισσότερο από αναμενόμενη.
Μάλιστα, ο όμιλος Κοπελούζου με ανακοίνωση επιβεβαίωσε το από κοινού με τη γερμανική εταιρεία ενδιαφέρον του:
"Στα πλαίσια της Πρόσκλησης του ΤΑΙΠΕ∆ για την υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την παροχή υπηρεσιών σε σχέση µε τη Λειτουργία και Συντήρηση των Περιφερειακών Αεροδροµίων του Ελληνικού ∆ηµοσίου, η κοινοπραξία µεταξύ της FRAPORT AG και του ΟΜΙΛΟΥ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ ανταποκρίθηκε εκδηλώνοντας σήµερα το ενδιαφέρον της και για τις δυο Οµάδες Αεροδροµίων όπως προκηρύχθηκαν.
Η FRAPORT AG λειτουργεί συνολικά 13 αεροδρόµια παγκοσµίως µέσω άµεσης συµµετοχής αλλά και συµβάσεων παραχώρησης και διαχείρισης µε σηµαντικότερο το αεροδρόµιο της Φρανκφούρτης. Στο portfolio της FRAPORT AG συµπεριλαµβάνονται µεταξύ άλλων και τα αεροδρόµια στις πόλεις Λίµα (Περού), Αττάλεια (Τουρκία), Νέο ∆ελχί (Ινδία), Αγία Πετρούπολη (Ρωσία) και Xian (Κίνα). Συνολικά ο αριθµός των επιβατών στα αεροδρόµια που διαχειρίζεται η FRAPORT AG ξεπερνά για το 2012 τα 235 εκατοµµύρια.
Ο ΟΜΙΛΟΣ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ συµµετέχει στο µετοχικό κεφάλαιο του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος″ καθώς και στην εταιρεία Northern Capital Gateway από κοινού µε την FRAPORT AG που έχει αναλάβει για 30 έτη την ανάπτυξη, ανακατασκευή και λειτουργία του αεροδροµίου Pulkovo της Αγίας Πετρούπολης".
Ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι εάν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό η τουρκική TAV, η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων της Τουρκίας. Και αυτό διότι, όπως μεταφέρουν παράγοντες της τουρκικής αγοράς, η TAV δεν κατάφερε να αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του σχεδιαζόμενου στην Κωνσταντινούπολη αεροδρομίου. Γεγονός που εκτιμάται ότι θα την οδηγήσει στην υιοθέτηση μίας πιο επιθετικής στάσης, ως προς την διεκδίκηση των ελληνικών αεροδρομίων.
Στη διεθνή αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Πρόκειται για την «αφρόκρεμα» των περιφερειακών αεροδρομίων. Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά προβλέπεται να περάσουν φέτος 13,4 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.
Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Φέτος εκτιμάται ότι ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια θα διαμορφωθεί περίπου στα 4 εκατομμύρια.
Από το μπλοκ των κατασκευαστικών ομίλων, προσφορά υπέβαλε και ο όμιλος J&P Άβαξ. Όλα αυτά δείχνουν ότι μεγάλοι κολοσσοί θα εναδιφερθούν και για το Καστέλι (γι αυτό είναι εκτός το αεροδρόμιο Ηρακλείου) με τους Κινέζους να έχουν τον πρωτο λόγο.
Και εάν η συμμετοχή στη διαδικασία των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων ήταν αβέβαιη, η εκδήλωση ενδιαφέροντος από την κοινοπραξία του Ομίλου Κοπελούζου και της γερμανικής Fraport AG ήταν περισσότερο από αναμενόμενη.
Μάλιστα, ο όμιλος Κοπελούζου με ανακοίνωση επιβεβαίωσε το από κοινού με τη γερμανική εταιρεία ενδιαφέρον του:
"Στα πλαίσια της Πρόσκλησης του ΤΑΙΠΕ∆ για την υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την παροχή υπηρεσιών σε σχέση µε τη Λειτουργία και Συντήρηση των Περιφερειακών Αεροδροµίων του Ελληνικού ∆ηµοσίου, η κοινοπραξία µεταξύ της FRAPORT AG και του ΟΜΙΛΟΥ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ ανταποκρίθηκε εκδηλώνοντας σήµερα το ενδιαφέρον της και για τις δυο Οµάδες Αεροδροµίων όπως προκηρύχθηκαν.
Η FRAPORT AG λειτουργεί συνολικά 13 αεροδρόµια παγκοσµίως µέσω άµεσης συµµετοχής αλλά και συµβάσεων παραχώρησης και διαχείρισης µε σηµαντικότερο το αεροδρόµιο της Φρανκφούρτης. Στο portfolio της FRAPORT AG συµπεριλαµβάνονται µεταξύ άλλων και τα αεροδρόµια στις πόλεις Λίµα (Περού), Αττάλεια (Τουρκία), Νέο ∆ελχί (Ινδία), Αγία Πετρούπολη (Ρωσία) και Xian (Κίνα). Συνολικά ο αριθµός των επιβατών στα αεροδρόµια που διαχειρίζεται η FRAPORT AG ξεπερνά για το 2012 τα 235 εκατοµµύρια.
Ο ΟΜΙΛΟΣ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥ συµµετέχει στο µετοχικό κεφάλαιο του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος″ καθώς και στην εταιρεία Northern Capital Gateway από κοινού µε την FRAPORT AG που έχει αναλάβει για 30 έτη την ανάπτυξη, ανακατασκευή και λειτουργία του αεροδροµίου Pulkovo της Αγίας Πετρούπολης".
Ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι εάν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό η τουρκική TAV, η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων της Τουρκίας. Και αυτό διότι, όπως μεταφέρουν παράγοντες της τουρκικής αγοράς, η TAV δεν κατάφερε να αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του σχεδιαζόμενου στην Κωνσταντινούπολη αεροδρομίου. Γεγονός που εκτιμάται ότι θα την οδηγήσει στην υιοθέτηση μίας πιο επιθετικής στάσης, ως προς την διεκδίκηση των ελληνικών αεροδρομίων.
Στη διεθνή αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Πρόκειται για την «αφρόκρεμα» των περιφερειακών αεροδρομίων. Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά προβλέπεται να περάσουν φέτος 13,4 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.
Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Φέτος εκτιμάται ότι ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια θα διαμορφωθεί περίπου στα 4 εκατομμύρια.
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου