Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν οι ελληνικές οικογένειες για τα φροντιστήρια των παιδιών καθώς δαπανούν κατά μέσο όρο σχεδόν 3500 ευρώ το χρόνο για να μπορεί το παιδί να διεκδικήσει μια θέση στο Πανεπιστήμιο.
Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 1/9 του μέσου οικογενειακού εισοδήματος για το 2012 και δείχνει τις ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος.
Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, τα ευρήματα της οποίας είναι ιδιαίτερα επίκαιρα με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο, η δομή του οποίου αλλάζει, όπως και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το ερευνητικό πανεπιστημιακό ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και δημοσιεύει η εφημερίδα «Καθημερινή», σε δείγμα 1.044 μαθητών και γονέων της Αττικής, προκύπτει ότι το 61% των γονιών δίνει τον χρόνο τουλάχιστον 2.200 ευρώ για φροντιστήριο προετοιμασίας των παιδιών στα σχολικά μαθήματα. Μάλιστα, ο ένας στους τέσσερις (ακριβές ποσοστό 23%) δίνει από 3.000 έως 4.000 ευρώ τον χρόνο, ενώ ο ένας στους πέντε (19%) ξεπερνά τις 4.000 ευρώ.
Οι δύο στους τρεις (ποσοστό 68%) έχουν συνδέσει το φροντιστήριο με την επιτυχία στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μόλις το 17% απάντησε ότι ο λόγος φοίτησης σε φροντιστήριο είναι επειδή θέλει ενίσχυση στα μαθήματα, ενώ το 13% των ερωτηθέντων είπε ότι η φοίτηση σε φροντιστήριο βοηθάει στην ουσιαστική μάθηση.
Αρα, το ερώτημα είναι πώς θα υπάρξει ένα σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το οποίο θα ενισχύει τον ρόλο του λυκείου και παράλληλα θα αποφορτίζει μαθητές και γονείς από το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Παράλληλα, για τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών το 69% των γονιών δίνει έως 2.200 ευρώ τον χρόνο, με τους περισσότερους (38%) να δίνουν από 700 έως 1.500 ευρώ. Τι φταίει και ενώ οι ξένες γλώσσες διδάσκονται από το Δημοτικό, τελικά οι γονείς θεωρούν ότι η εκμάθησή τους μόνο στο σχολείο δεν είναι επαρκής;
Πηγή: iefimerida.gr
Τα στοιχεία αυτά αποκαλύπτει έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, τα ευρήματα της οποίας είναι ιδιαίτερα επίκαιρα με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή επί του νομοσχεδίου για το νέο λύκειο, η δομή του οποίου αλλάζει, όπως και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το ερευνητικό πανεπιστημιακό ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και δημοσιεύει η εφημερίδα «Καθημερινή», σε δείγμα 1.044 μαθητών και γονέων της Αττικής, προκύπτει ότι το 61% των γονιών δίνει τον χρόνο τουλάχιστον 2.200 ευρώ για φροντιστήριο προετοιμασίας των παιδιών στα σχολικά μαθήματα. Μάλιστα, ο ένας στους τέσσερις (ακριβές ποσοστό 23%) δίνει από 3.000 έως 4.000 ευρώ τον χρόνο, ενώ ο ένας στους πέντε (19%) ξεπερνά τις 4.000 ευρώ.
Οι δύο στους τρεις (ποσοστό 68%) έχουν συνδέσει το φροντιστήριο με την επιτυχία στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μόλις το 17% απάντησε ότι ο λόγος φοίτησης σε φροντιστήριο είναι επειδή θέλει ενίσχυση στα μαθήματα, ενώ το 13% των ερωτηθέντων είπε ότι η φοίτηση σε φροντιστήριο βοηθάει στην ουσιαστική μάθηση.
Αρα, το ερώτημα είναι πώς θα υπάρξει ένα σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το οποίο θα ενισχύει τον ρόλο του λυκείου και παράλληλα θα αποφορτίζει μαθητές και γονείς από το άγχος των πανελλαδικών εξετάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Παράλληλα, για τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών το 69% των γονιών δίνει έως 2.200 ευρώ τον χρόνο, με τους περισσότερους (38%) να δίνουν από 700 έως 1.500 ευρώ. Τι φταίει και ενώ οι ξένες γλώσσες διδάσκονται από το Δημοτικό, τελικά οι γονείς θεωρούν ότι η εκμάθησή τους μόνο στο σχολείο δεν είναι επαρκής;
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου