Τάξη στο χάος των αντικρουόμενων θέσεων και συμφερόντων των εταίρων μας, σχετικά με την εκμετάλλευση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, αναμένεται να επιχειρήσει να βάλει άμεσα η ελληνική κυβέρνηση.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει στα χέρια του από την προηγούμενη Παρασκευή την απάντηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. για το φιλικό διακανονισμό με την Cosco, η οποία είχε στείλει τις απαντήσεις της μια ημέρα πριν.
Η μεγάλη διαφορά στα κείμενα των δύο εταιρειών που εστάλησαν προς το υπουργείο είναι η δικαιολόγηση της πρότασης της Cosco για την κατασκευή της επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ, που θα δώσει επιπλέον 1,9 εκατ. teu ετησίως από το 2020 και θα εκτινάξει τη χωρητικότητα στα 6,2 εκατ. teu ετησίως.
Η Cosco έχει ζητήσει και έχει συμφωνηθεί από την ελληνική πλευρά να παγώσει το εγγυημένο αντάλλαγμα μέχρι να επιστρέψει το ΑΕΠ στα επίπεδα του 2008 συν 2% κατʼ έτος. Την κίνηση αυτή τη δικαιολογεί συνδυάζοντας το ύψος της νέας επένδυσης, 230 εκατ. ευρώ, με την κάθετη πτώση του ΑΕΠ κατά 25% σε σχέση με το 2008, όταν και είχε καταθέσει την πρότασή της για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Γεγονός που έχει ρίξει την κίνηση του εσωτερικού φορτίου κατά 50% από τότε.
Ωστόσο, αν και η πλευρά του ΟΛΠ έχει αποδεχθεί ουσιαστικά τις επιπτώσεις από τη μεγάλη μείωση του ΑΕΠ, αφού έχει συμφωνήσει να «ξεπαγώσει» το αντάλλαγμα μόλις το ΑΕΠ ανέλθει ξανά στα επίπεδα του 2008, στις απαντήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φαίνεται να το αποδέχεται. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ελληνική κυβέρνηση με τον τρόπο αυτό θέλει να αποφύγει να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου σε ό,τι αφορά άλλες συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με ιδιώτες.
Η πλευρά ωστόσο των Κινέζων υποστηρίζει ότι ανάλογη σύμβαση, ανάμεσα σε δύο ιδιωτικές εταιρείες, η οποία δεν έχει και την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, δεν υπάρχει.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία, το οικονομοτεχνικό μοντέλο που έχει καταθέσει η Cosco σχετικά με τις επενδύσεις προβλέπει 120 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου προβλήτα, και τα υπόλοιπα 110 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικές εγκαταστάσεις (γερανογέφυρες). Αλλά και τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν εντυπωσιακά, αφού το 2021 ο ΟΛΠ αναμένεται να εισπράξει πάνω από 110 εκατ. ευρώ, από περίπου 55 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το εγγυημένο αντάλλαγμα.
Η ελληνική πλευρά εκτός από τις επιμέρους διαφωνίες με την Cosco (στο γενικό σχέδιο υπάρχει συμφωνία) πρέπει να αντιμετωπίσει και τις αντίρροπες δυνάμεις που ασκούνται από τρόικα και Ευρωπαϊκή Ενωση. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες που έχει συλλέξει η «Ν», τα συναρμόδια υπουργεία, αρχής γενομένης από τις επόμενες ημέρες, θα πρέπει να πείσουν όλες τις πλευρές να συμπλεύσουν σε ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο.
Η τρόικα κατʼ αρχήν φαίνεται να επιθυμεί την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, αλλά πιέζει ώστε να μην προχωρήσει ο φιλικός διακανονισμός. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανταγωνισμού φαίνεται ότι επιθυμεί και αυτή την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ αφού θεωρεί ότι είναι η πιο καθαρή λύση, αλλά δεν έχει κλείσει ακόμα το φάκελο των καταγγελιών για την πρώτη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ και της Cosco, κάτι που φρενάρει την ιδιωτικοποίηση, ενώ αναμένει και τις απαντήσεις για το φιλικό διακανονισμό.
Με παραχώρηση
Στην υπόθεση του φιλικού διακανονισμού με την Cosco εμπλέκεται μεταξύ άλλων και η Επιτροπή Μεταφορών της Ε.Ε., η οποία θεωρεί ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης είναι το ιδανικό και εκφράζει ενστάσεις για το ενδεχόμενο να υπάρξει στο μέλλον κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Θέση αναμένεται να πάρει και η Επιτροπή Εσωτερικής αγοράς.
Πηγή:Naftemporiki.gr
Η μεγάλη διαφορά στα κείμενα των δύο εταιρειών που εστάλησαν προς το υπουργείο είναι η δικαιολόγηση της πρότασης της Cosco για την κατασκευή της επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ, που θα δώσει επιπλέον 1,9 εκατ. teu ετησίως από το 2020 και θα εκτινάξει τη χωρητικότητα στα 6,2 εκατ. teu ετησίως.
Η Cosco έχει ζητήσει και έχει συμφωνηθεί από την ελληνική πλευρά να παγώσει το εγγυημένο αντάλλαγμα μέχρι να επιστρέψει το ΑΕΠ στα επίπεδα του 2008 συν 2% κατʼ έτος. Την κίνηση αυτή τη δικαιολογεί συνδυάζοντας το ύψος της νέας επένδυσης, 230 εκατ. ευρώ, με την κάθετη πτώση του ΑΕΠ κατά 25% σε σχέση με το 2008, όταν και είχε καταθέσει την πρότασή της για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Γεγονός που έχει ρίξει την κίνηση του εσωτερικού φορτίου κατά 50% από τότε.
Ωστόσο, αν και η πλευρά του ΟΛΠ έχει αποδεχθεί ουσιαστικά τις επιπτώσεις από τη μεγάλη μείωση του ΑΕΠ, αφού έχει συμφωνήσει να «ξεπαγώσει» το αντάλλαγμα μόλις το ΑΕΠ ανέλθει ξανά στα επίπεδα του 2008, στις απαντήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φαίνεται να το αποδέχεται. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η ελληνική κυβέρνηση με τον τρόπο αυτό θέλει να αποφύγει να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου σε ό,τι αφορά άλλες συμβάσεις του ελληνικού Δημοσίου με ιδιώτες.
Η πλευρά ωστόσο των Κινέζων υποστηρίζει ότι ανάλογη σύμβαση, ανάμεσα σε δύο ιδιωτικές εταιρείες, η οποία δεν έχει και την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, δεν υπάρχει.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία, το οικονομοτεχνικό μοντέλο που έχει καταθέσει η Cosco σχετικά με τις επενδύσεις προβλέπει 120 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου προβλήτα, και τα υπόλοιπα 110 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικές εγκαταστάσεις (γερανογέφυρες). Αλλά και τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν εντυπωσιακά, αφού το 2021 ο ΟΛΠ αναμένεται να εισπράξει πάνω από 110 εκατ. ευρώ, από περίπου 55 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το εγγυημένο αντάλλαγμα.
Η ελληνική πλευρά εκτός από τις επιμέρους διαφωνίες με την Cosco (στο γενικό σχέδιο υπάρχει συμφωνία) πρέπει να αντιμετωπίσει και τις αντίρροπες δυνάμεις που ασκούνται από τρόικα και Ευρωπαϊκή Ενωση. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες που έχει συλλέξει η «Ν», τα συναρμόδια υπουργεία, αρχής γενομένης από τις επόμενες ημέρες, θα πρέπει να πείσουν όλες τις πλευρές να συμπλεύσουν σε ένα κοινά αποδεκτό σχέδιο.
Η τρόικα κατʼ αρχήν φαίνεται να επιθυμεί την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, αλλά πιέζει ώστε να μην προχωρήσει ο φιλικός διακανονισμός. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανταγωνισμού φαίνεται ότι επιθυμεί και αυτή την πώληση των μετοχών του ΟΛΠ αφού θεωρεί ότι είναι η πιο καθαρή λύση, αλλά δεν έχει κλείσει ακόμα το φάκελο των καταγγελιών για την πρώτη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ και της Cosco, κάτι που φρενάρει την ιδιωτικοποίηση, ενώ αναμένει και τις απαντήσεις για το φιλικό διακανονισμό.
Με παραχώρηση
Στην υπόθεση του φιλικού διακανονισμού με την Cosco εμπλέκεται μεταξύ άλλων και η Επιτροπή Μεταφορών της Ε.Ε., η οποία θεωρεί ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης είναι το ιδανικό και εκφράζει ενστάσεις για το ενδεχόμενο να υπάρξει στο μέλλον κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Θέση αναμένεται να πάρει και η Επιτροπή Εσωτερικής αγοράς.
Πηγή:Naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου