Το μαύρο πασάτ ήταν παρκαρισμένο έξω από ένα εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας. Ενα περιπολικό με αναμμένο φάρο είχε μόλις σταματήσει δίπλα του.
Δευτερόλεπτα μετά, ένας νεαρός πλησίασε το όχημα, φορτωμένος με σακούλες φαγητού και έβαλε το κλειδί στην πόρτα του οδηγού. «Ολα καλά Μοχάμεντ;», του λέει ο συνοδηγός του περιπολικού, αφήνοντας εμβρόντητο τον αλλοδαπό, που δεν μπορούσε να αντιληφθεί πώς ο αστυνομικός ήξερε το όνομά του…
Ηταν ένα από τα περιπολικά της ΕΛΑΣ που διαθέτει το σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Οχημάτων (APNR), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο πλήρωμα να μαθαίνει άμεσα την «ταυτότητα» του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.
Από τις αρχές του 2012, είκοσι οχήματα της αστυνομίας κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας «σκανάροντας» πινακίδες και οχήματα. Από πέντε κυκλοφορούν σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα. Καθημερινά, σαρώνουν χιλιάδες, μπορεί και εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, προκειμένου να διαπιστώσουν αν συντρέχει λόγος για περαιτέρω έρευνα στα οχήματα.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. που παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος», κατά το διάστημα δοκιμαστικής λειτουργίας του συστήματος (5/7/2011 – 24/8/2011) ελέγχθηκαν 3.244.817 πινακίδες κυκλοφορίας, τα πληρώματα των περιπολικών ειδοποιήθηκαν 3.340 φορές για οχήματα που απασχολούσαν, ενώ εντοπίστηκαν 629 κλεμμένα οχήματα
«Το περιπολικό πραγματοποιεί τις συνήθεις περιπολίες στους δρόμους της Αθήνας, όπως έχει οριστεί από το κέντρο της Αμεσης Δράσης. Αυτόματα καταγράφονται τα δεδομένα των πινακίδων που συναντάμε, ενώ όταν ένα όχημα απασχολεί για κάποιο λόγο, η οθόνη μέσα στο περιπολικό κοκκινίζει και ακούγεται μια σειρήνα προειδοποίησης. Τότε εμείς σταματάμε το αυτοκίνητο και ο έλεγχος αρχίζει», εξηγεί στο «Εθνος» ο αρχιφύλακας Λάμπρος Κιτσάκης, που οδηγεί ένα από αυτά τα εξελιγμένα περιπολικά, με συνοδηγό τον αστυφύλακα Κωνσταντίνο Αντώνο. Οπως μας λέει, το APNR παρουσιάζει τις θέσεις των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και στα κέντρα επιχειρήσεων.
Το APNR χρησιμοποιεί τεχνολογίες οπτικής αναγνώρισης πινακίδων (OCR), διαχείρισης στόλου οχημάτων (AVL), καθώς και τεχνολογίες γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS) για την ψηφιακή απεικόνιση των οχημάτων σε διαδραστικό χάρτη. Τα περιπολικά συνδέονται με το Κέντρο Επιχειρήσεων μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας (3G), ενώ το σύστημα κάνει χρήση τόσο ενσύρματων όσο και ασύρματων επικοινωνιών.
Οι Αρχές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν όχι μόνο ένα όχημα που απασχολεί την ώρα της περιπολίας, αλλά και να ανατρέξουν εκ των υστέρων με βάση την πινακίδα του. Με τη βοήθεια του λογισμικού, οι υπηρεσίες μπορούν να ξέρουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή μηχανή σε ποιο σημείο «συναντήθηκε» με το περιπολικό, ποια ώρα, πόσες φορές κ.λπ.
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου