Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Γιατί είναι τόσο απαραίτητα τα σνακ και ποια να διαλέξεις; Η διαιτολόγος απαντά



Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται ότι καταναλώνοντας κάποιο σνακ ενδιάμεσα των κυρίως γευμάτων τους, συμβάλλουν στην απόκτηση βάρους.


Ωστόσο, ένα υγιές σνακ μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία σου και μπορεί να συμπεριληφθεί σε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής με σκοπό την απώλεια βάρους.

Το κλειδί είναι να επιλέξεις σνακ χαμηλά σε θερμίδες (~100 θερμίδες), που να περιέχουν ένα συνδυασμό θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και «καλό» λίπος). Προσπάθησε επίσης το σνακ να το καταναλώνεις περίπου στο μεσοδιάστημα μεταξύ πρωινού – μεσημεριανού και/ή μεσημεριανού – βραδινού.

Αύξηση της πρόσληψης θρεπτικών συστατικών

Η κατανάλωση υγιεινών σνακ βοηθάει στην επιπλέον πρόσληψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών.
  • Τα φρούτα και τα λαχανικά που αποτελούν την πρώτη επιλογή ως σνακ, προσφέρουν βιταμίνη Α και C, σημαντικές και οι δύο για το ανοσοποιητικό σύστημα, την επούλωση πληγών και για την υγεία των δοντιών και των ούλων. Προσφέρουν επίσης, φυτικές ίνες γεμίζοντας το στομάχι με λίγες θερμίδες.
  • Μία άλλη επιλογή σνακ, το τυρί ή το γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, βοηθάει στην αύξηση της ημερήσιας πρωτεϊνικής πρόσληψης, απαραίτητη για τους μύες, το δέρμα, την ανάπλαση κυττάρων και τα μαλλιά.
  • Επιλέγοντας προϊόντα ολικής άλεσης αυξάνεις την πρόσληψη σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών.
  • Τα γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά αυξάνουν την πρόσληψη ασβεστίου, ένα θρεπτικό συστατικό απαραίτητο για υγιή οστά.
  • Μία χούφτα ξηρών καρπών επίσης ως σνακ, προσθέτει καλά λιπαρά στην διατροφή σου τα οποία προστατεύουν την καρδιά και το μυαλό σου.



Έλεγχος της πείνας

Η υιοθέτηση, ως καθημερινή συνήθεια, της κατανάλωσης ενός σνακ ανάμεσα στα κυρίως γεύματά σου, σε αποτρέπει από το να πεινάσεις πολύ και από το να οδηγηθείς στο πρόχειρο φαγητό που είναι ανθυγιεινό. Ένα υγιεινό ελαφρύ σνακ, που περιέχει μία ικανοποιητική ποσότητα πρωτεΐνης, κρατάει το αίσθημα της πείνας μακριά για μερικές ώρες και σου επιτρέπει να περιοριστείς σε μία μέτρια ποσότητα φαγητού όταν φτάσει η ώρα του επόμενου γεύματος σου.
Τι να επιλέξεις: Σνακ όπως ένα κομμάτι τυρί χαμηλό σε λιπαρά και ένα φρούτο ή φυστικοβούτυρο σε ψωμί / φρυγανιές ολικής άλεσης. Αυτά τα σνακ είναι χαμηλά σε θερμίδες, αλλά θα ικανοποιήσουν το αίσθημα της πείνας σου.

Αύξηση ενέργειας


Ένα υγιεινό σνακ που περιλαμβάνει σύνθετους υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και καλά λιπαρά οξέα, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας σου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ’ ότι ένα σνακ με περισσότερη ζάχαρη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, η ζάχαρη θα προκαλέσει απότομη αύξηση στα επίπεδα σακχάρου του αίματος, τα οποία έπειτα θα πέσουν επίσης απότομα, αφήνοντας σε πεινασμένο και ληθαργικό.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι μία σταθερή πηγή ενέργειας και συμπεριλαμβάνοντάς τους σε ένα ελαφρύ σνακ, σε βοηθάνε να πάρεις την απαραίτητη ενέργεια για να διεκπεραιώσεις τις δραστηριότητες σου μέσα στη μέρα πριν φας το επόμενο γεύμα σου.
Τι να επιλέξεις: Μία καλή επιλογή θα μπορούσε να είναι γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με μία μικρή ποσότητα granola ή trail mix.

Καλύτερη συγκέντρωση


Η προσθήκη ενός υγιεινού σνακ στην καθημερινή σου διατροφή, βελτιώνει την συγκέντρωση και την απόδοση σου είτε βρίσκεσαι στη δουλειά είτε στο σχολείο αν μιλάμε για τα παιδιά. Τα παιδιά είναι ικανά να κατανοούν και να αποστηθίζουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν κατά τη διάρκεια του μαθήματος σε μεγαλύτερο βαθμό όταν ο οργανισμός τους έχει εφοδιαστεί με ενέργεια επαρκώς, σύμφωνα με την American Dietetic Association.

Οι ενήλικες από την άλλη, μπορούν να διαπιστώσουν ότι η κατανάλωση ενός μικρού σνακ μετά το πρωινό ή το απόγευμα, τους καλύπτει ενεργειακά για τις καθημερινές τους δραστηριότητες πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Τι να επιλέξεις: Δοκίμασε σνακ όπως λαχανικά, χειροποίητα ποπ-κορν ή μία χειροποίητη μπάρα δημητριακών.



Πηγή: shape.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SosialMidia