Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Πέντε «παράξενες» ειδικότητες στην Αυτοκινητοβιομηχανία

img

Σας παρουσιάζουμε 5 ειδικότητες που δε φανταζόσασταν ότι κρύβονται πίσω από το αυτοκίνητό σας, πριν αυτό παραχθεί.


Στην καθημερινότητά μας, μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας και κατευθυνόμαστε στον προορισμό μας ή χαιρόμαστε την οδήγηση με τον τρόπο που το κάνει ο καθένας μας. Σπάνια σκεφτόμαστε πόσες ειδικότητες απαιτούνται για να δημιουργηθεί το όχημα που αποκτήσαμε και σχεδόν ποτέ δεν φανταζόμαστε ότι μεταξύ αυτών υπάρχουν και κάποιες «παράξενες» ή «απρόσμενες». Σας παρουσιάζουμε 5 ειδικότητες που δε φανταζόσασταν ότι κρύβονται πίσω από το αυτοκίνητό σας, πριν αυτό παραχθεί.

Ο δημιουργός με πηλό



Το αμάξωμα κάθε νέου μοντέλου μαζικής παραγωγής κατασκευάζεται πρώτα με πηλό, σε φυσικό μέγεθος, για να διαπιστωθούν οι αναλογίες του και οι λεπτομέρειές του και να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές. Μπορεί να φαίνεται απλό αλλά δεν είναι καθόλου τέτοιο. Υπολογίζεται ότι για αυτό το πρόπλασμα κάθε νέου μοντέλου απαιτούνται -κατά μέσο όρο- περίπου 2,5 τόνοι πηλού και 10.000 εργατοώρες από την ομάδα των γλυπτών που θα διαμορφώσουν το τελικό σχήμα.


Ο ράφτης



Τα χειροποίητα αυτοκίνητα ή οι εξατομικευμένες εκδόσεις κάποιων από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής απαιτούν εξειδικευμένους εργαζόμενους οι οποίοι να γνωρίζουν πολύ καλά τη δουλειά τους και να έχουν ταλέντο στο τομέας του. Ένας από αυτούς είναι ο ράφτης ο οποίος θα αναλάβει να ελέγξει την ποιότητα του υφάσματος ή του δέρματος με το οποίο θα ντύσει το εσωτερικό ενός οχήματος αναλόγως της επιθυμίας του πελάτη. Το ράψιμο με το χέρι ή με την μηχανή που χειρίζονται πρέπει να είναι άψογο και υπολογίζεται ότι χρειάζονται περίπου 30 μέτρα κατάλληλης κλωστής για να ολοκληρώσουν κάθε όχημα. Η δουλειά τους απαιτεί χρόνο, για να γίνει σωστά.


Ο σχεδιαστής και δοκιμαστής καθισμάτων




Η δουλειά τους είναι να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα κάθισμα με τρόπο που να είναι ανατομικά σωστό, άνετο και να ταιριάζει με τον «χαρακτήρα» του κάθε μοντέλου. Κάνουν δοκιμές με διάφορα υλικά, επιλέγουν διάφορα υφάσματα που να είναι ανθεκτικά στη φθορά και τις καιρικές συνθήκες και φροντίζουν να προστατεύουν σωστά τους επιβάτες κάθε φορά, ακόμα και σε ατύχημα. Επίσης είναι υπεύθυνοι για την αντοχή κάθε καθίσματος και ο προκατασκευαστικός ποιοτικός έλεγχος προϋποθέτει τη διαρκή δοκιμή του πρότυπου καθίσματος, έως και 20.000 επαναλήψεις πίεσης, ανάκλισης της πλάτης και υποβολής του σε στρέβλωση.


Ο «Σομελιέ»



Καλοί και απαραίτητοι οι υπερυπολογιστές στη διαδικασία εξέλιξης και κατασκευής ενός αυτοκινήτου αλλά ο άνθρωπος είναι ο τελικός κριτής -καλύτερα οι ανθρώπινες αισθήσεις. Κάθε εταιρεία και κάθε μοντέλο της πρέπει να έχει το «άρωμά» του κυριολεκτικά! Κάθε εταιρείας έχει στο δυναμικό της εργαζόμενους που έχουν οξυμένη όσφρηση αλλά και την εμπειρία να αναγνωρίζουν τη μυρωδιά που αποπνέουν τα υλικά του εσωτερικού ενός οχήματος, ώστε να είναι μοναδική ως ταυτότητά του αλλά και να μην είναι απωθητική για τους επιβάτες. Συνεργάζονται με τους χημικούς της εταιρείας οι οποίοι δημιουργούν έως εκατοντάδες διαφορετικά δείγματα κάθε χρόνο και καθορίζουν μαζί τους την καταλληλότερη οσμή για το εσωτερικό κάθε μοντέλου.


Οδηγός τελικού ελέγχου



Αφού καλημερίσει τους συναδέλφους του, πάει στο «γραφείο» του, δηλαδή κάθεται πίσω από το τιμόνι καθενός αυτοκινήτου που μόλις βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Δουλειά του είναι να διαπιστώσει στην πράξη ότι το κάθε όχημα που μόλις βγήκε από τη γραμμή παραγωγής έχει συναρμολογηθεί σωστά και ότι ο κινητήρας και η ανάρτηση ανταποκρίνονται στα στάνταρ που έχουν τεθεί από την εταιρεία. Οδηγεί το όχημα σε πίστα -ενίοτε και στο δρόμο- σε οδόστρωμα με διαφορετική υφή (π.χ. άσφαλτος, τσιμέντο, πετρώδες) αλλά και με διαφορετικό συντελεστή τριβής. Ελέγχει την επιτάχυνση, τα φρένα, το τιμόνι, το επίπεδο θορύβου, την ύπαρξη ανεπιθύμητων τριγμών αλλά και τα επιμέρους συστήματα λειτουργίας του κάθε αυτοκινήτου («κόρνα», φώτα, υαλοκαθαριστήρες, ηχοσύστημα, κ.λπ.). Όταν όλα είναι εντάξει, δίνει την έγκρισή του για να φύγει το όχημα από το εργοστάσιο προς το σημείο πώλησης, διαφορετικά το επιστρέφει στη γραμμή παραγωγής για να διορθωθεί η όποια δυσλειτουργία.




Πηγή: caranddriver.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SosialMidia